3 mity e-commerce, które Cię mocno zranią

3 mity e-commerce, które Cię mocno zranią

Pomysł, aby małe firmy tworzyły własne strony internetowe i widziały natychmiastowe zyski, jest reklamowany przez wszystkich dostawców usług e-commerce. Rzeczywistość inwestycji i czasu potrzebnego na rozwój i rozwój biznesu internetowego znacznie różni się z punktu widzenia przedsiębiorcy.

Jak większość ludzi przez ostatnie lata, codziennie widzisz wiadomości o tym jak ludzie tracą prace, firmy upadają, a świat przenosi się do przestrzeni online. Z drugiej stron wszechobecne reklamy młodych nic nieumiejących dzieciaków zarabiających miliony. Chcesz być proaktywny więc zakładasz swój własny sklep internetowy e-commerce.

Mit nr 1: Mogę uruchomić sklep za jedyne 19 zł miesięcznie

Na pewno znasz już tą stronę 😉

Wiele usług e-commerce upraszcza i usprawnia tworzenie i utrzymywanie sklepu internetowego. Początkowe opłaty za te usługi mogą być bardzo niskie, od 0 do 19 zł miesięcznie. Ale po dodaniu hostingu witryny, opłaceniu nazwy domeny, upewnieniu się, że witryna i dane klientów są bezpieczne, zakupie lub aktualizacji motywu dla Twojego sklepu, wybraniu bramki płatności do przetwarzania kart kredytowych i dowolnej liczby opcjonalnych rozszerzeń aby poprawić wygląd i możliwości zakupów w witrynie, a następnie dodać rozszerzenia w celu zwiększenia odkrywania dzięki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), wszystko to daje średnio od 2000 do 5000 zł rocznie. A to nie obejmuje nawet grosza marketingu.

Mit nr 2: Ludzie znajdą moją witrynę i kupią moje produkty


Słyszę to często od nowych przedsiębiorców i brzmi to bardzo rozsądnie. ZAWSZE jesteśmy online i połączeni. Istnieje stały strumień okazji do zakupów, więc wydaje się, że wystarczy tylko pokazać swoje produkty ludziom, aby je kupili. W kategoriach e-commerce jest to „pozyskiwanie ruchu”, a pozyskiwanie ruchu może być kosztowne, czasochłonne i niewspółmiernie drogie. Ale jak inaczej znajdą Cię klienci?

Jeśli masz dużą liczbę obserwujących w mediach społecznościowych, możesz powiedzieć swojej społeczności, że sprzedajesz produkty i że mogą zamawiać. Ale jeśli rozwijasz swoją obecność w mediach społecznościowych wraz ze swoją firmą, prawdopodobnie musisz kupić reklamy na tych platformach społecznościowych, aby można było Cię znaleźć. Jest to kosztowne i czasochłonne i nie daje gwarantowanych rezultatów.

Przebicie się przez szum reklamy w Internecie w celu przyciągnięcia klientów do Twojej witryny jest prawdopodobnie najtrudniejszą częścią e-commerce. Dla małych firm koszt mediów społecznościowych lub innych reklam online jest wygórowany; budowanie następców wymaga czasu i pieniędzy. Większość przedsiębiorców nie ma czasu do spędzenia, jednocześnie starając się wyprodukować produkt lub usługę.

Mit nr 3: Uruchomienie witryny e-commerce zapewni Ci natychmiastowy dochód


Brzmi to dość prosto, ale zobacz mity 1 i 2. Prowadzisz biznes, ponieważ jesteś pasjonatem dostarczanego produktu lub usługi i jesteś w tym dobry. Odwrócenie uwagi od swojej podstawowej działalności jest ryzykowne, a nauka opanowania e-commerce może wymagać stromej krzywej uczenia się. Czas poświęcony na naukę SEO, konfigurowanie reklam w wyszukiwarkach, tworzenie cyfrowych zasobów marketingowych i rozwiązywanie problemów z cudowną aplikacją kupioną w sklepie internetowym to czas, w którym nie koncentrujesz się na swojej podstawowej działalności.

Internet to coraz częściej sposób, w jaki konsumenci robią zakupy, i staje się z każdym rokiem coraz bardziej zatłoczony. Przebicie się przez szum online nie jest szybkie, łatwe ani tanie. Znalezienie społeczności i zasobów wspierających przejście na e-commerce lub rozwój online jest niezbędne dla małych firm. Istnieje kilka kanałów sprzedaży i rynków, które mogą być świetnym punktem wyjścia. Płacisz prowizje od sprzedaży, członkostwa i opłat promocyjnych i stajesz się częścią większej organizacji, która oferuje strukturę online, domenę, bezpieczeństwo, bramkę płatności i wsparcie marketingowe oraz możliwości promowania lub prezentowania się szerszej publiczności.

Każdy kanał lub rynek ma swoje niuanse i bardzo ważne jest, aby przyjrzeć się wszystkim szczegółom, aby znaleźć najlepsze dopasowanie do swoich produktów, budżetu, czasu i marki. Ruch klientów do Twoich produktów może wiązać się z bardzo wysokimi kosztami czasu, pieniędzy i marży. Więcej na ten temat.

Najważniejsze jest to, że tak, technicznie rzecz biorąc, możesz uruchomić stronę internetową wykorzystującą narzędzia online za około 19 zł miesięcznie. Ale sprzedawać swoje produkty lub usługi na swojej stronie internetowej, być znajdowanym przez klientów spoza Twojej najbliższej sieci i rozwijać swój biznes? Wymaga to inwestycji nauki, czasu i pieniędzy. Twoim zadaniem jako właściciela firmy jest przeprowadzenie badań przed podjęciem decyzji, jaki, kiedy i w jaki sposób jest najlepszym kanałem rozwoju Twojej marki w Internecie.

Nikt lepiej niż przedsiębiorca nie rozumie, że w biznesie nic nie jest proste, tanie i „z dnia na dzień”. Pomimo szumu, może to być podwójnie prawdziwe w przypadku e-commerce. Więc jeszcze raz odrób swoją pracę domową, poszukaj informacji i upewnij się, że Twoja firma jest gotowa na wyzwania e-commerce.