jak uruchomić sklep internetowy

#3 WYBÓR NISZY PRODUKTOWEJ E-COMMERCE

Wielokrotnie spotkałem się z opinią iż w Internecie można sprzedawać wszystko. Jednak rozmawiając z osobami prowadzącymi swoje sklepy, wspólnie dochodzimy do wniosku, że są kategorie produktów, które idealnie się nadają do sprzedaży przez Internet a są takie, które sprzedać jest trudniej. Jednym z najbardziej błędnych założeń sprzedawców internetowych jest fakt iż sądzą, że można zbudować udany biznes sprzedając wszystko jak Amazon. Ale nawet Amazon nie sprzedaje wszystkiego. Zwiększania grup asortymentowych wymaga wielkich worków gotówki na reklamę. Dlatego zawsze na start doradzam uruchomienie sklepu niszowego w cenie nieprzekraczającej średniej krajowej pensji. Jak wybrać produkty do sklepu?

Co się będzie sprzedawało?

  • Produkty nietypowe przyciągające uwagę, łatwo się je promuje kanałami typu poczta pantoflowa „zobacz co widziałem ” a co najważniejsze zapewniają wysokie marże. Idealnie jest stworzyć własne produkty ale jest to trudne i śmiało można zacząć od wyszukania niszowych produktów lub zacząć ich dystrybucję w danym kraju.
  • Produkty trudno dostępne – jeśli sprzedajesz coś co jest łatwo dostępne to klient zawsze będzie się zastanawiał czy ni pójść do swojego lokalnego sklepu i tam nie dokonać zakupu. W kategorii tej królują wszystkie produkty specjalistyczne, których nie mają sklepy stacjonarne, które aby sprzedać trzeba wykazać się wiedzą na poziomie eksperta.
  • Produkty rozwiązujące bardzo konkretną potrzebę / problem czy chorobę – jeśli oprzesz sprzedaż o rekomendacje zadowolonych klientów (dowód na skuteczność) to możesz stać się królem niszy sprzedając nawet 1 produkt, w ten sposób działają wszelkie sklepy producentów preparatów leczniczych, magicznych suplementów czy innych środków. 
  • Badania produktów konkurencji – Przyjrzyj się potencjalnym konkurentom i zbadaj ich produkty oraz sposób ich pozyskiwania i sprzedaży. Czy możesz rozszyfrować ich strategię cenową lub ewentualnie przewidzieć potencjalne nowe produkty, które będą sprzedawać? Będąc o krok przed nimi, możesz pozostać konkurencyjny.  Jeśli konkurencja sprzedaje produkt, który rozważasz, ale nie możesz pozyskać tego produktu w podobnej cenie, mogą pojawić się problemy. W tym momencie dobrym pomysłem byłoby skreślenie tego produktu ze swojej listy. Gdy zbudujesz silną markę i lojalność klientów, możesz wrócić do tej opcji produktu.

Czym jest nisza e-commerce?

Nisza e-commerce to odrębny rynek kupujących. Im bardziej konkretni są Twoi docelowi klienci, tym bardziej niszowy staje się Twój rynek. Niektóre duże firmy, takie jak na przykład Amazon, sprzedają szeroką gamę produktów szerokiemu gronu odbiorców. Ale to wymaga znanej nazwy i ogromnych zasobów. Sprzedawcy rozpoczynający działalność powinni skupić się na niszy. Twoja grupa docelowa będzie mniejsza, ale generowanie konwersji będzie łatwiejsze i tańsze.

Czym jest nisza w biznesie?

Nisza rynkowa to wąski segment klientów, którzy mają specyficzne, niezaspokojone jeszcze oczekiwania. Wyczekują oni pojawienia się na rynku produktów lub usług, które będą w odpowiedni sposób na nie odpowiadać. Nisza biznesowa to również miejsce na rynku, w którym brakuje określonego rozwiązania umożliwiającego zaspokojenie potrzeb konsumentów.

Jak znaleźć niszę na rynku

Istnieje możliwość odnalezienia niszy w każdej branży, nawet cechującej się sporym stopniem nasycenia. Można wyodrębniać już istniejące nisze rynkowe, a także uzupełniać je lub kreować całkiem nowe. W każdym z tych przypadków przydatna będzie odpowiednio zaplanowana strategia niszy rynkowej.

Jak sprawdzić niszę rynkowe?

Użyj serwisu TradeWatch.pl i zobacz co się sprzedaje na allegro w jakich ilościach. Już tylko z jednego ekranu możesz mieć kilka inspiracji:

  1. sklep w niszy odkurzacze pionowe
  2. sklep w niszy roboty kuchenne
  3. sklep w niszy osuszaczy powietrza
  4. sklep w niszy lokówki

Następnie zweryfikuj ile osób miesięcznie szuka danego produktu w narzędziu Planer słów kluczowych Google Ads lub Google Trends

Aby mieć dokładne liczby możesz użyć bezpłatnego okresu testowego narzędzi:

SENUTO  https://www.senuto.com/pl/

SEMSOTRM https://app.semstorm.com 

W razie problemów, możesz zawsze do mnie zadzwonić lub napisać maila.
Z przyjemnością pomogę uruchomić Twój sklep.

Napisz maila

office@ecommerce-manager.pl

Zadzwoń po poradę

+(48) 505 430 767