jak uruchomić sklep internetowy

#30 REMARKETING GOOGLE ADS

Remarketing Google Ads pomaga dotrzeć do odbiorców, którzy już odwiedzili Twoją witrynę, przekonując ich do podjęcia zadowalających kroków. Kampania remarketingowa zarówno graficzna, jak i tekstowa, to doskonałe rozwiązanie pomagające w pozyskaniu klientów wśród osób, które wykazały jakiekolwiek zainteresowanie naszymi produktami.

Co to jest remarketing?

Pojęcie to bardzo często pojawia się w nawiązaniu do kampanii Google Ads, zarówno do reklam tekstowych, jak i graficznych. Oczywiście sam w sobie remarketing można prowadzić także w innych miejscach np. w ramach kampanii reklamowych Facebook Ad.

Reklama w ramach remarketingu ma przypomnieć bądź nakłonić odbiorcę do tego, aby wrócił do sklepu i dokonał zakupu. Z jakiegoś powodu nie wykonał on żadnego działania, więc warto byłoby spróbować przekonać go do zmiany zachowania. Remarketingu używamy jeśli chcesz, aby użytkownik zakupił produkt, wrzucając go do koszyka i opłacając go, subskrybował newsletter czy wypełnił formularz.

Najczęściej spotykaną formą kampanii remarketingowych są reklamy graficzne w postaci banerów. To bardzo efektywna forma, przykuwa uwagę, jest atrakcyjna wizualnie i prosta w przygotowaniu. Niektórzy przedsiębiorcy decydują się jednak także na reklamy tekstowe czy nawet wideo. Reklamy wyświetlane są w sieci reklamowej partnerów Google a to ogromna siatka miejsc, wśród których znajdziemy: Gmail, YouTube, OLX i wiele więcej.

Jak działa remarketing Google Ads?

Aby zrealizować kampanię remarketingową Google Ads musimy skonfigurować w odpowiedni sposób źródło danych o odbiorcach. Najskuteczniejszym narzędziem, które nam to umożliwi, będzie Google Analytics. Wystarczy połączyć te dwa narzędzia ze sobą, a na docelowej stronie sklepu zamieszczony będzie kod, który umożliwia zbieranie listy potencjalnych klientów. Kampania remarketingowa nazywana jest reklamą śledzącą. Poprzez pliki cookies możemy śledzić zachowania odbiorców i zdobywać cenne informacje na temat ich ruchów na naszej stronie.

Jeśli chcemy trafiać nie tylko do osób, które były na nasze stronie, to szczególnie na początek polecam kampanie inteligentne w sieci reklamowej, które mają wysoką skuteczność i są proste w tworzeniu i obsłudze. Pamiętaj że minimalny rozmiar listy aby lista remarketingowa mogła być używana do wyświetlania reklam, musi zgromadzić na niej minimum 100 użytkowników.

Okres członkostwa – domyślnie użytkownicy są członkami listy remarketingowej przez 30 dni, jednak podczas jej tworzenia możesz wydłużyć.

Aby remarketing działał poprawnie zadbaj aby tag remarektingowy wyświetlał się na każdej stronie w sklepie. Aby skonfigurować tag remarketingowy, podaj swój identyfikator konwersji i etykietę konwersji z konta Google Ads. Znajdziesz je w panelu Google Ads / Narzędzia / Konwersje.

Twórz listy remarketingowe na podstawie kluczowych działań w Twojej witrynie. Zastanów się jaki segment użytkowników jest najbliższy dokonania konwersji i skup się na nim najmocniej. Pamiętaj, możesz tworzyć nieograniczoną liczbę list, jednak skup się na kilku, które dobrze odzwierciedlają zaangażowanie lub kategorie Twoich użytkowników. Zacznij od najprostszej – tych którzy byli na stronie.

Capping to ograniczenie ilości wyświetleń reklam pojedynczemu użytkownikowi. Z pewnością niejednokrotnie reklamy jakiejś firmy śledziły Cię tak często, że przyniosły efekt zupełnie odwrotny od zamierzonego, wywołując Twoją irytację i gniew. By tego uniknąć, warto ograniczyć maksymalną liczbę wyświetleń reklamy na jednego użytkownika. Szczególnie na początku, gdy nasza lista jest niewielka.

W razie problemów, możesz zawsze do mnie zadzwonić lub napisać maila.
Z przyjemnością pomogę uruchomić Twój sklep.

Napisz maila

office@ecommerce-manager.pl

Zadzwoń po poradę

+(48) 505 430 767