jak uruchomić sklep internetowy

#32 GOOGLE MERCHANT CENTER

Aby uruchomić reklamy produktowe w Google Ads musimy:

  1. utworzyć konto sprzedawcy w Google Merchant Center
  2. wysłać do Google plik z naszą ofertą ze sklepu

Zaloguj się do usługi Google Merchant Center (te same dane do logowania co do konta Google ), wprowadź dane sprzedawcy takie jak nazwa firmy, telefon i adres strony internetowej.  Następnie w sekcji Produkty wybierz opcję automatycznego pobierania pliku danych o produktach – Google samodzielnie będzie pobierał do reklam z naszego sklepu plik z ofertą.

W następnym kroku wklejamy adres pliku XML oraz określamy częstotliwość jego aktualizacji. Ja wybieram raz dziennie. Jak wygenerować adres pliku z produktami znajdziesz w kolejnym kroku adres pliku znajdziesz w instrukcji.

W sekcji konfiguracji usługi Google Merchant musimy jeszcze wprowadzić informacje o witrynie która będzie sprzedawała produkty. Google wymaga weryfikacja i zgłoszenie praw do witryny, ten proces odbywa się na zasadzie weryfikacji kodu Google Analytics.  Każdy sklep może być obsługiwany tylko przez jedno konto Merchant Center. Po weryfikacji wprowadzamy informacje o dostawach  Ostatnim krokiem w Google Merchant Center jest połączenie do konta Google Ads.  Dzięki temu Google wie z jakiego sklepu wysyłać reklamy produktów.

Wystarczy kliknąć LINK oraz potwierdzić połączenie i możemy zacząć tworzyć pierwsze reklamy w systemie Google Ads.

Panel główny usługi Google Merchant Center pokazuje nam status danych o produktach i co należy poprawić w ich opisach. Co ważne po pierwszym imporcie do Google musimy poczekać na weryfikację produktów w Google. Akceptacja produktów do wyświetlania reklam zajmuje około 3 dni roboczych.

W razie problemów, możesz zawsze do mnie zadzwonić lub napisać maila.
Z przyjemnością pomogę uruchomić Twój sklep.

Napisz maila

office@ecommerce-manager.pl

Zadzwoń po poradę

+(48) 505 430 767