jak uruchomić sklep internetowy

#51 SOCIAL MEDIA

Social selling jest jedną z najczęściej wymienianych w ostatnich latach form marketingu. W skrócie social selling pozwala firmom laserowo kierować reklamy na odbiorców i budować relacje z sieciami społecznościowymi, przyciągając więcej klientów. Istnieje wiele statystyk sprzedaży społecznościowej, które dowodzą, że to działa.

Kiedy myślisz o sprzedaży w mediach społecznościowych, pierwszą rzeczą, która prawdopodobnie przychodzi ci do głowy, są reklamy lub niechciane wiadomości prywatne od marek, które próbują skłonić Cię do sprawdzenia ich produktów. Z pewnością zainteresuje Cię fakt, że firmy, które odniosły największy sukces w mediach społecznościowych, nie zawsze od razu trafiają do sprzedaży. Zamiast tego zaczynają od budowania relacji i pielęgnowania społeczności.

Jak ogarnąć te wszystkie sociale?

Fizycznie jest to bardzo trudne dlatego używa się taniej aplikacji do monitorowania BRAND24.pl Zamiast oglądać wszystkie profile dostaniesz na pulpit raporty co się dzieje w wszystkich mediach społecznościowych, kto o tobie wspomniał i co napisał.

Dlaczego warto korzystać z mediów społecznościowych

Odpowiedź na to pytanie tkwi w liczbie osób korzystających z mediów społecznościowych: obecnie 3,2 miliarda! Oznacza to, że media społecznościowe mają globalną penetrację na poziomie 45% a co ważniejsze ludzie spędzają w mediach społecznościowych coraz więcej godzin dziennie. Sieci społecznościowe o nas wszystko, znają nasze preferencje i dlatego znacznie dokładniej można kierować swoje działania.

Marketing w mediach społecznościowych to proces faktycznej reklamy online przy użyciu różnych platform i taktyk mediów społecznościowych. Może to być wszystko, od tworzenia markowych filmów na Snapchacie, korzystania z reklam na Facebooku lub tworzenia sponsorowanych postów na LinkedIn. W przypadku marketingu w mediach społecznościowych celem jest zwykle skierowanie ludzi do sklepu.

Sprzedaż społecznościowa i marketing w mediach społecznościowych idą w parze, aby kupujący stali się klientami. Oto kilka porad na co zwrócić uwagę.

Zaangażuj swoją publiczność

Im bardziej angażujesz się w kontakt z ludźmi, tym większa będzie obecność Twojej marki. Zaangażowanie może obejmować wszystko, od polubienia i komentowania po osobiste wysyłanie ludziom wiadomości, aby poinformować ich, że podobała Ci się ich ostatnia treść.

Nie bądź ogólny, nie kopiuj i nie wklejaj tych samych komentarzy do wszystkich postów i NIE płać za automatyczne narzędzia do polubienia i komentowania. Właściwie spędzaj czas w mediach społecznościowych i bądź jak najbardziej autentyczny.

Zwracaj uwagę na to, co mówią ludzie

Ludzie uwielbiają narzekać na swoje życie w mediach społecznościowych. Ich tyrady mogą być doskonałą okazją do wkroczenia i wypełnienia ich luk.

Reklamacje internetowe

Twoi obserwatorzy prawdopodobnie będą dzielić się informacjami o tym, czego chcą i potrzebują. Sprawdź wiadomości i wzmianki o rekomendacjach i problemach. Możliwość rozwiązania tych problemów dla ludzi da ci naturalną okazję do sprzedaży społecznej.

Twórz relacje

Tworzenie relacji oznacza pozostawanie w kontakcie z nowymi kontaktami w czasie. Jeśli masz coś wartościowego do udostępnienia lub wniesienia do nich, daj im znać. Docenią to i zrobią to samo dla ciebie. Obserwuj, co publikują, od czasu do czasu komentuj ich posty i zawsze daj im kciuk w górę. Dopóki nie przesadzisz z uczuciami, to oni polecą Cię znajomemu lub kupią Twój produkt, jeśli będą go potrzebować.

Nie zaniedbuj obecnych klientów

W przypadku sprzedaży społecznościowej wiele firm koncentruje się wyłącznie na tworzeniu nowych relacji. Ale ważne jest, aby nadal budować relacje z obecnymi klientami. Pozyskanie nowego klienta może kosztować 5 razy więcej niż utrzymanie obecnego klienta. A jeśli klient kupił od Ciebie raz, jest bardziej prawdopodobne, że kupi ponownie… tak długo, jak długo będziesz budować tę relację.

Pamiętaj więc, aby wchodzić w interakcje z obecnymi klientami w mediach społecznościowych. Jeśli Twoi obecni klienci nie śledzą Cię na platformach społecznościowych, zachęć ich do tego. Możesz to zrobić, umieszczając kanały mediów społecznościowych w swoim szablonie sklepu internetowego i w każdym newsletterze.

Pamiętaj, że social selling i marketing w mediach społecznościowych są ze sobą powiązane, ale to nie to samo. Oba są potężnymi sposobami konwersji klientów, a razem mogą skutkować bardzo wysokimi współczynnikami konwersji dla Twojej firmy.

W razie problemów, możesz zawsze do mnie zadzwonić lub napisać maila.
Z przyjemnością pomogę uruchomić Twój sklep.

Napisz maila

office@ecommerce-manager.pl

Zadzwoń po poradę

+(48) 505 430 767