jak uruchomić sklep internetowy

#90 REKLAMA KTÓRA SIĘ ZWRACA

Często klienci mówią na początku współpracy, że są sceptycznie nastawieni do prowadzenia działań reklamowych. Raz próbowaliśmy i nie było z tego zwrotów. Mogę wydawać 50 000 zł miesięcznie, ale najpierw przeznaczymy na to 1000 zł i jak zadziała, to podniesiemy budżet. Możemy starać się bardzo i ustawić reklamy w najbardziej wyrafinowane sposoby ale niestety statystyka tak nie działa działa.

Efekt progowy czyli minimalna skuteczna dawka

Efekt progowy oznacza że istnieje minimalny poziom wydatków reklamowych generujący dobry zwrot z reklamy i wzrosty sprzedaży. Trzeba wydać odpowiednio dużo aby zbudować świadomości produktu czy usługi u klienta a to dopiero wpływa na sprzedaż. Dopóki nasze wydatki marketingowe nie przekroczą progu pozwalającego na odpowiednią ekspozycję wśród odbiorców, dopóty każda kampania będzie skazana na porażkę.

Efekt progowy tworzy minimalny poziom ekspozycji reklamy, który należy wykonać, aby klient w pełni dowiedział się o reklamowanym produkcie lub usłudze. W ten sposób za pomocą efektu progowego można określić minimalny budżet, w jakim należy reklamować swoje produkty lub usługi, aby mogły one również w sposób pozytywny wpłynąć na ilość zamówień.

Ogólnie rzecz biorąc, efekt progowy oznacza tę konkretną granicę wydatków od której reklama zacznie działać. W ten sposób więcej osób kupi produkty, a tym samym zwiększysz przychody ze sprzedaży firmy i otrzymamy odpowiedni ROAS.

Jakie znaczenie ma efekt progowy?

Efekt progowy ma duże znaczenie w dziedzinie marketingu. To jedna z najważniejszych rzeczy, jeśli chodzi o zaplanowanie właściwej strategii marketingowej, która nie tylko pomoże Twoim produktom dotrzeć do maksymalnej liczby klientów, ale także pozytywnie wpłynie na ich zachowania zakupowe.

Co to jest zwrot z nakładów na reklamę lub ROAS?

Nawet jeśli dopiero co przeczytałeś, jak obliczyć ROAS, musisz dokładnie wiedzieć, co to znaczy. ROAS to przychód generowany przez firmę z każdej złotówki, którą przeznaczasz na reklamę. Obliczenia te służą do przybliżonego pomiaru wpływu finansowego tych kampanii marketingowych na wyniki finansowe firmy.

ROAS mierzy również skuteczność działań reklamowych i wskazuje skuteczność przekazów reklamowych. Im wyższy ROAS, tym więcej firma czerpie zyski ze swoich działań marketingowych. Chociaż ma to swoje wady, panuje zgoda co do tego, że im wyższy zwrot, tym skuteczniejsza cyfrowa kampania reklamowa.

Ile powinien wynosić budżet na reklamę ?

Ile powinien wynosić budżet na reklamę online w porównaniu do przychodów? Istnieją różne szkoły i każda przedstawia inne wartości. Najlepiej zastosować zasadę, według której kilka procent z przychodów przeznaczone będzie na działania marketingowe. Nie może to być, ani zbyt dużo, ani zbyt mało. Jeśli wydamy za mało nie uzyskamy efektu. Dopiero po przekroczeniu progu minimalnej dawki otrzymamy rezultat wzrostu. Każdy sklep sprzedaje inne produkty dlatego każdorazowo pomagam określić te wartości. Jeżeli po raz pierwszy przygotowujesz kampanie reklamowe, możesz rozpocząć od małej kwoty, aby ewentualnie zwiększać środki, jeżeli zobaczysz, że Twoje działania małymi kroczkami doprowadzają Cię do wyznaczonego celu.

W razie problemów, możesz zawsze do mnie zadzwonić lub napisać maila.
Z przyjemnością pomogę uruchomić Twój sklep.

Napisz maila

office@ecommerce-manager.pl

Zadzwoń po poradę

+(48) 505 430 767