Blog na stronie sklepu internetowego

Po co blog na stronie na stronie sklepu? Według zaleceń Googla to właśnie unikalna unikalna treść tworzona z myślą o użytkowniku, która pomaga rozwiązać jego problemy jest najważniejsza rzeczą braną pod uwagę przy ocenie strony i ustalaniu pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.  Blog jest niezbędnym narzędziem umożliwiającym uzyskać wysokie pozycje na setki / tysiące słów kluczowych w wynikach wyszukiwania. Najpopularniejszym silnikiem do prowadzenia bloga jest WordPress dlatego na jego przykładzie pokażemy jak używać bloga w sklepie.

Rozbudowane strony informacyjne, blogi czy fora dyskusyjne są nam potrzebne do tego aby:

  1. Udostępniać na nich treść powiązaną z naszymi produktami, treść która pomaga rozwiązywać problemy naszych potencjalnych klientów
  2. Wstawiać linki tekstowe zawierające słowa kluczowe prowadzące do produktów sklepu, czyli robienie tego co robią firmy pozycjonujące
  3. Budowanie list mailingowych (jest to na liście zadań), które następnie wykorzystujemy w sklepie podczas działań email marketingowyc

Aby WordPress pracowała dla sklepu należy go odpowiednio skonfigurować w odpowiednie moduły i funkcje których oczekuje Google, oto najważniejsze z nich:

  1. Przed rozpoczęciem pracy nad artykułem tworzymy listę słów kluczowych za pomocą darmowych narzędzia Google, szukamy kombinacji słów których szukają potencjalni klienci
  2. Podpinamy narzędzia dla webmasterów od Google aby śledzić sposób indeksowania strony i widzieć jak dany wpis wpływa na pozycję (możliwe jest wykorzystanie narzędzi monitorujących pozycje lub podłączenie takich skryptów na stronie sklepu) Czy możemy wstawić nasz kod do Google Webmaster Tools?
  3. Tworzymy i podłączamy profil Google+ wraz ze zdjęcie jako autora, podnosi to ilość przejść z wyszukiwarki do serwisu z wyników wyszukiwania
  4. Tytuł strony powinien zawsze być oznaczony tagiem H1 a śródtytuły H2 H3 itd. I zawierać główne słowo kluczowe, 1 wpis = 1 fraza
  5. Używamy krótkich tytułów zawierających słowa kluczowe.
  6. Używamy słów kluczowych w tytułach dodawanych do zdjęć i tagów ALT / opis poniżej
  7. Dodajemy do każdego wpisu tagi zwierające najważniejsze słowa kluczowe / z naszej listy kombinacji
  8. Wykorzystujemy słowa kluczowe w nazwach odnośników do poszczególnych stron wewnątrz bloga i sklepu
  9. Dostarczamy użytkownikom wysokiej jakości treść za każdym razem, to jest najskuteczniejszy przepis na wysokie pozycje w Google. Unikalna treść sprowadza do serwisu nowych użytkowników którzy z czasem zamieniają się w klientów.
  10. Instalujemy niezbędne dodatki:
  • SEO Yoast pozwoli tworzyć coraz skuteczniejsze wpisy w serwisie
  • Link Checker monitoruje wszystkie linki, tak aby robot Googla nie trafiał na strony niedziałające
  • Super Cache poprawi szybkość otwierania stron co przekłada się na lepsze wyniki w wyszukiwarce
  • Bad behavior – chroni przed spamem
  • Wordfence – skaner WP, informuje też o zagrożeniach
  • WordPress File Monitor Plus – monitoruje zmiany w plikach i wysyła na maila z częstotliwością co godzinę, 2 razy dziennie lub raz dziennie