ile zarobisz na dropshippingu

Czy da się zarabiać na dropshippingu i ile?

Czy da się zarabiać na dropshippingu i ile? Tak, dropshipping nadal jest wart inwestycji, jeśli szukasz taniego pomysłu na biznes. Liczba osób szukających terminu „dropshipping” wzrosła wykładniczo w ciągu zaledwie kilku lat co pokazuje powyższy wykres z GoogleTrends.

Sukces polega na doborze właściwych produktów, utrzymaniu marży i wyborze odpowiednich dostawców oraz skutecznym i tanim pozyskiwaniu klientów. Jeśli te podstawy masz opanowane w stopniu dobrym to jako dropshipper faktycznie możesz stworzyć odnoszący sukcesy, dochodowy biznes online.

Czy da się zarabiać na dropshippingu

Reklamy platform dropshipingowych są pełne „młodziaków” w mediach społecznościowych, które obiecują szkolenia po których możesz zarobić MILIARDY dodatkowego dochodu za pośrednictwem jednego sklepu dropshipping. I zastanawiasz się czy faktycznie warto inwestować we własny sklep dropshippingowy.

Proces zakładania sklepu dropshippingowego jest stosunkowo prosty: uruchamiasz sklep internetowy, znajdujesz dostawcę, wstawiasz produkty do sklepu i reklamujesz. A potem obserwuj jak pieniądze zaczynają wlewać się na Twoje konto 😉

DROPSHIPPING ILE MOŻNA ZAROBIĆ

Dropshipping wydaje się zbyt piękny, aby mógł być prawdziwy, z twierdzeniami o łatwych zyskach i bezproblemowej sprzedaży. Chociaż nie uda się z pewnością nie wszystkim uda się odnieść sukcesu, to jeśli masz odpowiednie umiejętności możesz zarabiać jako dropshipper, o ile rozumiesz ryzyko i sporządzisz solidny plan działania w dropshippingu.

Zysku nikt nie zagwarantuje. Otwarcie pierwszego sklepu dropshipping może być sporą inwestycją, zarówno pod względem czasu, jak i nauki. Poniżej znajdziesz informacje o tym, czy warto robić sklep dropshipping, i sprawy które musisz wiedzieć przed otwarciem własnego sklepu internetowego a o których rzadko ktoś powie głośno.

Chociaż dropshipping ma oczywiste zalety, jest też kilka wad, które powinieneś zdecydowanie rozważyć, zanim zdecydujesz się na ten krok. Dropshipping nie jest łatwy ani pozbawiony ryzyka. Zatem czy da się zarabiać na dropshippingu?

Oto najważniejszych powody, dla których powinieneś ponownie rozważyć model biznesowy dropshipping.

 

DROPSHIPPING NIE JEST ŁATWY

Prowadzenie biznesu online nie jest proste, niezależnie od tego, czy wysyłasz własne produkty, czy nie. To Ty odpowiadasz za przetwarzanie płatności, rozwiązywanie problemów z obsługą klienta, utrzymywanie witryny i zwracanie uwagi ludzi na Twoją ofertę produktów.

Jest to czasochłonne i odpowiedzialne zajęcie, zwłaszcza jeśli nie jesteś dobrze zorientowany w projektowaniu stron internetowych lub SEO lub innej formie marketingu cyfrowego. Zanim zaczniesz, upewnij się, że dobrze znasz biznes lub kategorie produktów którą chcesz sprzedawać iumiesz obsługiwać klienta.

DROPSHIPPING OFERUJE MINIMALNE MARŻE i ZYSKÓW

Chociaż dropshipping może być najwygodniejszym sposobem realizacji zamówień, z pewnością nie jest najbardziej dochodowy. Tak, będziesz kupować produkty od hurtownika. Ponieważ jednak nie będziesz kupować produktów hurtowo, ale raczej pojedynczo, gdyż zamawiają je Twoi klienci, uzyskasz najniższe możliwe stawki marż.

Co więcej, będziesz musiał uiścić dodatkowe opłaty dla hurtownika za kompletację, pakowanie i wysyłkę każdego zamówienia klienta, a Twoja marża zysku odpowiednio zmaleje po tych opłatach.

Większość dropshipperów zarabia około 10%-15%. Produkty o dużej wartości zwykle przynoszą najniższy zysk, podczas gdy tańsze produkty dodatkowe zapewniają wyższe marże.

DROPSHIPPING JEST KONKURENCYJNY

Ponieważ istnieje tak niska bariera wejścia, będziesz musiał stawić czoła przytłaczającej ilości konkurencji, nawet w swojej niszy. Wielu Twoich konkurentów przyjmie możliwe najniższe ceny w sprzedaży, co wpływa na Twoje marże i zysk.

Aby wyjść na górę, musisz znaleźć niszę dropshipping bez zbyt wielu konkurentów i wyróżnić swoje listy produktów opisami czy zdjęciami.

TRACISZ KONTROLĘ JAKOŚCI

Ponieważ zasadniczo zlecasz magazynowanie i realizację dostaw swoim dostawcom, Twoje produkty trafią bezpośrednio do Twoich klientów, nigdy nie dotykając Twoich rąk. To jest świetne dla Twojej wygody, ale nie tak dobre dla kontroli jakości i percepcji w oczach Twojego klienta.

Nie będziesz w stanie kontrolować produktów, aby upewnić się, że mają jakość, na którą zasługują Twoi klienci. Co ważniejsze, nie będziesz odpowiadać za wysyłkę. Od dostawcy zależy terminowe dostarczenie produktów, ale Twoi klienci będą obwiniać Ciebie o wszelkie wadliwe produkty lub opóźnioną wysyłkę.

ZWROTY SĄ CZĘSTE

Zwroty to pomijana rzeczywistość e-commerce. W 2021 r. średnia stopa zwrotu wyniosła 20%, podobnie jak w poprzednich latach, przy czym najwyższy wskaźnik odnotowały artykuły z branży moda / zdrowie / urody gdzie ilość zwrotów dochodzi nawet 40%.

Przy potencjalnej zawodności dostawców dropshipping możesz mieć wyższe niż przeciętne stopy zwrotu. Niektórzy dostawcy są skłonni odebrać wadliwe produkty (a nawet zapłacić za wysyłkę zwrotną), ale nie powinieneś na to liczyć. Jeśli Twój klient jest niezadowolony z produktu, być może będziesz musiał kupić nowy produkt w jego imieniu i pokryć koszty wysyłki z własnej kieszeni.

WYSYŁKA MOŻE BYĆ DROGA

Koszty wysyłki mogą się szybko sumować, gdy zdecydujesz się oprzeć swoją działalność na modelu dropshipping, zwłaszcza gdy zapełniasz swój sklep produktami z wielu z wielu hurtowni. Używaj zasady 1 sklep = 1 hurtownia = 1 nisza produktów = 3-5 gwiazd produktowych na których faktycznie można zarobić sprzedając kilkaset sztuk miesięcznie.

STAN MAGAZYNOWY NIE JEST GWARANTOWANY

Twoja zdolność do realizacji zamówień klientów zależy od stanu magazynowego w hurtowni. Jeśli ich stany magazynowe niespodziewanie dramatycznie spadły, a Ty nie jesteś tego świadomy, możesz sprzedawać produkty, które nie są nawet dostępne. To przepis na bardzo niezadowolonych klientów.

Do tej pory przyjęliśmy realistyczny pogląd na dropshipping, który koncentruje się na potencjalnych wadach tego modelu biznesowego. Oto kilka pozytywnych aspektów dropshippingu.

NISKA BARIERA WEJŚCIA

Możesz zacząć w mgnieniu oka i przy bardzo małych pieniądzach. Jeśli chodzi o sprzęt, wszystko, czego naprawdę potrzebujesz, to komputer i połączenie z Internetem. Wiele platform e-commerce ułatwia szybkie uruchomienie witryny wraz z rozwiązaniem do zarządzania zapasami i wysyłką. Jeśli więc nie masz pieniędzy, aby zainwestować w produkty, rozważ wykorzystanie dropshippingu jako start do większego biznesu.

NISKIE KOSZTY OGÓLNE

Nie będziesz musiał zajmować się kosztami związanym z przechowywaniem i wysyłką produktów, dzięki czemu możesz obniżyć ceny i zachować większe zyski dla siebie. Jeśli nie jesteś jeszcze gotowy, aby zacząć prowadzić własny magazyn i własne produkty, dropshipping może być idealnym rozwiązaniem dla Ciebie.

MODEL BIZNESOWY NISKIEGO RYZYKA

Wszystko, co musisz kupić, aby rozpocząć działalność dropshipping, to nazwa domeny, hosting, certyfikat SSL lub możesz to wszystko kupić w miesięcznym abonamencie. Koszt od 100 do 1000 zł. Ponieważ kupujesz przedmiot od hurtownika dopiero po uzyskaniu zamówienia od klienta to nigdy nie utkniesz z mnóstwem niesprzedanych produktów lub problemów z zamrożoną gotówką w towarze.

MOŻESZ ŚLEDZIĆ TRENDY

Ponieważ nie angażujesz wszystkiego, co masz w produkcję jednego produktu lub linii produktów, możesz zobaczyć, dokąd zaprowadzi Cię rynek. Kiedy sprzedaż jednego z Twoich produktów zacznie tracić na sile, możesz dodać nowy produkt na jego miejsce.

Co więcej, możesz łatwo zbadać media społecznościowe w poszukiwaniu popularnych przedmiotów i szybko publikować te przedmioty na sprzedaż na tych samych platformach, na których te przedmioty zyskują popularność.

MOŻESZ PRZEPROWADZIĆ TESTOWANIE I ROZSZERZENIE PRODUKTU

Dropshipping umożliwia testowanie produktów, które Twoi klienci mogą chcieć kupić. Dzięki temu Twój sklep internetowy może szybko się rozwijać. Możesz nawet oferować powiązane przedmioty, o których klienci nawet nie wiedzą, że ich potrzebują, a wszystko to przy bardzo małym ryzyku i niskich kosztach reklamy.

Mogłoby się wydawać że jestem przeciwnikiem sklepów dropshipping. Myślę, że częściowa realizacja dropshippingu i outsourcingu ma bardzo jasną przyszłość przy zachowaniu zdrowego rozsądku. Nic samo się nie zrobi. Sądzę że dropshipping działa dobrze w połączeniu z tradycyjną sprzedażą. Dropshipping to świetny model biznesowy na początek, zdecydowanie lepiej sprzedawać renomowane produkty. Najważniejsze musisz zacząć a przekonasz się, jak nielicznym udało się wygenerować ponad 1 milion sprzedaży. Bez względu na Twój cel, wspaniale jest czerpać inspirację i uczyć się z tych historii.

Najlepsza porada jeśli zaczynasz dropshipping?

Zanim zaczniesz handlować w dużych ilościach, zweryfikuj swój pomysł na produkt, dokonując kilku sprzedaży, zanim zaczniesz robić duże zakupy hurtowe. Nawet gdy w asortymencie sklepu masz 1000 produktów, to nie wystarczy, aby trafić w żyłę złota. Musisz ciągle dodawać nowe produkty. Ciągle obserwuj „nowości produktowe” w marketplace’ach i u konkurencji.