Dobór słów kluczowych w opisach produktów

Dobór słów kluczowych w opisach produktów

Dobór słów kluczowych w opisach produktów ma kluczowe znaczenie w procesie optymalizacji sklepu dla wyszukiwarek. Ludzie mają unikalne sposoby wyszukiwania rzeczy online. Niektóre słowa i terminy są częściej używane podczas przeglądania produktów online. Dlatego w swoim sklepie internetowym musisz popracować nad strategią opisów produktów spełniającą oczekiwania klientów oraz wyszukiwarek.

Jeśli informacje o produkcie są niejasne, nieprzydatne lub nie dodają żadnej wartości do doświadczenia kupujących, istnieje zaledwie 20% szansa na zakupu. Co więcej, optymalizacja słów kluczowych w opisach produktów nie tylko pomaga w odkryciu Twoich produktów w wynikach wyszukiwania, ale pomoże też zwiększyć sprzedaż. Opis jest tak naprawdę propozycją, która może skłonić klientów do kliknięcia przycisku dodaj do koszyka.

Dodając kolejny produkt w swoim sklepie internetowym przeprowadź szybkie badanie słów kluczowych, zajmij się inżynierią wsteczną, aby zobaczyć, jak konkurencja pozycjonuje swoje produkty za pomocą opisów, i opracuj solidną strategię pisania opisów produktów dla SEO.

Zacznijmy od poniższych wskazówek i przykładów dotyczących opisów produktów SEO.

Jak sprawić aby produkty były wyszukiwane dzięki opisom produktów

Zgodzisz się, że w Internecie jest sprzedawanych mnóstwo produktów. Mnóstwo z nich jest podobnych lub takich samych jak to, co sprzedajesz. Jak więc upewnić się, że klienci trafią do twojego sklepu zamiast do konkurencji? Na pewno już rozumiesz, że jedynym sposobem, aby to osiągnąć, jest bycie na pierwszych kilku pozycjach w Google.

Jeśli nie zajmujesz pierwszych pięciu pozycji, tak naprawdę nie masz ruchu z danego słowa. To oczywiście nie dotyczy marek, które są bezpośrednio wyszukiwane przez kupujących. Wielkie sklepy takie jak Nike czy Sephora, nie muszą walczyć o pozycje wyszukiwania ponieważ wypracowały markę, rozpoznawalne słowo kluczowe.

Jeśli jesteś małym i rozwijającym się sklepem internetowym, wiesz, jak ważne jest, aby pozyskać ruch organiczny. Dopóki ludzie nie wiedzą, co sprzedajesz, nie ma szans, że kiedykolwiek kupią od Ciebie jakikolwiek produkt.

Dobór słów kluczowych w opisach produktów, których używają realni ludzie

Dobór słów kluczowych w opisach produktów to nie tylko optymalizacja dla Google. Roboty indeksujące nie będą kupować w twoim sklepie internetowym. Tak więc zasadą numer jeden przy pisaniu dobrych opisów produktów, które faktycznie sprzedają, jest przeniesienie uwagi z pisania dla tych robotów szukających na pisanie dla prawdziwych ludzi. Oczywiście równolegle musisz zwracać zwracać uwagę na wymagania i wytyczne wyszukiwarek internetowych.

Gdy już zidentyfikujesz, w jaki sposób ludzie szukają twoich produktów i co chcą wiedzieć o każdym produkcie, który kupują możesz przygotować treści użyteczne dla ludzi. Twoje opisy powinny pomóc kupującym w podjęciu rozsądnej decyzji o zakupie.

Szukając żarówek w Internecie, użytkownik prawdopodobnie będzie szukał konkretnego rodzaju żarówek, na przykład żarówek fluorescencyjnych, żarówek led, żarówek do lampki, żarówek do auta. Pisząc opis, upewnij się, że pomagasz użytkownikowi w realizacji jego intencji. Zobacz co się pojawia jako najczęściej szukane słowa do hasła żarówki, każde z tych słó to inna intencja kupującego:

  • rodzaje żarówek
  • żarówki led ceny
  • OBI żarówki
  • modne żarówki
  • OBI żarówki E27
  • oświetlenie żarówki
  • żarówka LED
  • Castorama żarówki

Możesz użyć narzędzia pomagającego wyszukiwać słowa kluczowe, np. SENUTO jest dobrym narzędzie słów kluczowych, które pomoże Ci zidentyfikować najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe w Internecie, a także pokaże konkurencję na to słowo.

Wyszukiwanie słów kluczowych

Ponieważ piszesz dla ludzi, dobór słów kluczowych w opisach produktów powinien być składniowo jak najbardziej zbliżony do języka naturalnego. Pisz w języku, który pomaga im wiedzieć, „co im daje”, aby dokonać zakupu. Zamiast skupiać się na funkcjach, skoncentruj się na korzyściach lub wartości, jaką kupujący czerpie z produktu. Oczywiście zależy to od tego, co sprzedajesz. Na przykład profesjonalny aparat fotograficzny lub telefon komórkowy będą wymagały wyraźnego podania specyfikacji.

Co więcej, opis produktu oparty na funkcjach brzmi bezosobowo. Jeśli całkowicie skupisz się na produkcie, może się nawet wydawać, że sprzedajesz wyłącznie chcesz sprzedać / wcisnąć klientowi produkt. Przeczytaj poniższy opis 2ch sukienek, którą wybierzesz ty lub twoja dziewczyna?

Kapelusz z zaokrąglonymi brzegami i futrzaną podszewką. Dostępny w czerwonej i niebieskiej wersji kolorystycznej.

Sukienka nowa, posiada wszystkie wszywki , bez metki pap, oryginalne opakowanie producenta. Nr katalogowy artykułu 928835, kolor beere, cena kat. 129,99

Wydaje się sztywne, techniczne, prawda? Jak się chce czuć kobieta w sukience ciążowej? Nie ma absolutnie żadnych informacji na temat emocji związanych z tym szczególnym okresem w życiu kobiety, które mogłyby pomóc zrozumieć, czy kupić, czy nie. Przeczytaj teraz:

  • Sukienka ciążowa przystosowana dla kobiet karmiących. Wykonana z przyjemnej w dotyku i elastycznej dzianiny, która dopasuje się do zmieniającej się figury. Kopertowy dekolt ukrywa warstwę tkaniny ze specjalnym otworem, umożliwiając dyskretne karmienie. Dzianina: 94% wiskoza, 6% elastan.

Właściwa długość opisu produktu

Jak krótkie jest za krótkie? A jak długo to za długo? Trudne pytanie, ponieważ nie masz zdefiniowanej standardowej długości do pisania opisów produktów dla SEO. Popatrz na strony konkurencji w top5 wyników Google, pozwól potrzebom odbiorców zdecydować o optymalnej liczbie słów w opisach produktów. Potrzeby kupującego będą się różnić w zależności od jego poziomu świadomości na temat Twojego produktu.

Kiedy klient zadaje konkretne zapytania do wyszukiwania, już wiemy czego potrzebuje i jakie korzyści odniesie z określonego produktu. Tacy kupujący są na wysokim poziomie świadomości i najbliżej końca ścieżki zakupowej. Twoje opisy produktów na tym etapie powinny dać im najlepszy impuls do kupna. Piętnaście słów powinno wystarczyć, aby przekonać potencjalnych nabywców.

Są produkty, które są uniwersalne. I są takie, które są stosowane przez wąską część kupujących. Produkty te lepiej współgrają z potrzebami i ideologiami danego segmentu. Znakomity przykład to kupujących i świadomi ekologicznie. Tacy klienci bardzo poważnie traktują składniki produktów które zamawiają

Twoje opisy produktów muszą współgrać z pragnieniami, intencjami, motywacjami, upodobaniami i niechęciami odbiorców docelowych. Jeśli potrafisz stworzyć emocjonalne połączenie z odbiorcami za pomocą opisów produktów SEO, wyniki będą spektakularne.

Unikalność opisów produktów

Nie używaj standardowego szablonu lub formatu dla wszystkich produktów podczas pisania opisów produktów do sklepu internetowego. Sprawi to, że opisy są nudne. Jedną z praktycznych rad byłoby unikanie używania opisów producenta. Po pierwsze, te opisy producentów są już w Internecie, a wszelkie powielane treści są nisko oceniane przez Google.

Gdy opisy produktów w sklepie internetowym są kopiowane to wyszukiwarki nie są w stanie ich rozpoznać co do wyjątkowości. Może to obniżać widoczność wszystkich produktów i stron sklepu w wynikach wyszukiwania. Dlatego staraj się aby wszystkie były niepowtarzalne.

Nie ma optymalnej długości opisów produktów. Chodzi o to, aby treść i informacje były łatwo przyswajalne po jednym pobieżnym przeczytaniu. Dlatego nawet jeśli masz długie opisy, uczyń je bardziej przekąskami za pomocą wypunktowań. Podziel je na mniejsze jasne rozdziały z nagłówkami H2. Dodatkowo zawsze miej wypunktowane najważniejsze cechy.

Wykorzystaj opinie użytkowników

Wspomnij o rekomendacjach i zdobytych opiniach w opisie produktu. To idealne miejsce, aby wykorzystać społeczny dowód słuszności i zdobyć zaufanie swoich odbiorców. Dołączenie sekcji poświęconej opiniom klientów na karcie produktu może znacznie zwiększyć współczynnik konwersji e-commerce. Nie zasypuj użytkownika gradem opinii, a zamiast tego wybierz najlepsze z nich, to przykują uwagę potencjalnych klientów.

Czytelność opisu produktu i łatwość czytania

Konstruuj maksymalnie dwu zdaniowe akapity. Przejrzysty podział tekstu pozwala czytelnikom płynnie przechodzić od jednego punktu do drugiego. Wolna przestrzeń jest także całkiem przyjemna dla oka.

Staraj się pisać krótkimi zdaniami, zależy ci na zwróceniu uwagi klienta i nie chcesz go przeciążyć. Dłuższe zdania o wiele trudniej przetworzyć. Unikaj niejednoznacznych określeń, zdecydowanie lepiej jest używać zrozumiałej, prostej w odbiorze polszczyzny zamiast wyrafinowanych zwrotów.

Dobór słów kluczowych w opisach produktów a opisy kategorii

Opisy kategorii są często zaniedbywanych elementem w sklepie internetowym. Zazwyczaj skupiamy się na opisie produktu i zapominamy, że treść powinna znaleźć się również w nadrzędnej kategorii. Kategorie są ważniejsze z punktu widzenia SEO niż pojedyncze strony produktów. Jest to jedne z najprostszych opisów do wprowadzenie, najłatwiej go wykonać i daje najszybsze efekty. Dlatego większość firm pozycjonujących zaczyna właśnie od opisów kategorii optymalizując sklep. Im więcej treści dodasz do swoich kategorii, tym wyższa będzie pozycja Twojej witryny w Google.

Jakich błędów podczas tworzenia opisów produktów trzeba się wystrzegać?
Pamiętaj, że błędnie przygotowane opisy produktów mogą wyrządzić wiele szkody dla Twojego sklepu internetowego. Zamiast zwiększenia grupy odbiorców stać się może coś zupełnie odwrotnego. Jeśli algorytmy Google uznają Twoją stronę za nierzetelną lub mało wiarygodną, to wpłynie to automatycznie na gorsze wyniki rankingach wyszukiwarek. Jakich błędów musisz więc koniecznie unikać?

Czego unikać w opisach produktów

Kopiowanie lub powielanie tych samych opisów produktów
Nienaturalne wplatanie dużej ilości słów kluczowych
Tworzenie za krótkich lub za długich opisów produktów

Zdjęcia w opisach produktów

Dobre zdjęcia produktów, które są odpowiednio zoptymalizowane, opisane i posiadają alternatywne opisy również są bardzo istotne dla pozycjonowania strony produktowej. W przypadku zdjęć na stronie to właśnie znacznik alt czyli opis alternatywny zdjęcia jest najważniejszym czynnikiem rankingowym. Opis w alt pozwala botom łatwiej zrozumieć, co znajduje się na zdjęciu i dzięki temu dobrać adekwatne do zapytań grafiki w wyszukiwarce plików graficznych Google. Opisy alt powinny w naturalny sposób przedstawiać to, co jest na obrazku, a jednocześnie uwzględniać frazy kluczowe.