Live streaming marketing i transmisje na żywo

Live streaming marketing i transmisje na żywo

Co to jest live streaming marketing ?

Live streaming marketing to wykorzystanie treści wideo tworzonych, dystrybuowanych i oglądanych w czasie rzeczywistym w celu promowania i marketingu produktów lub usług firmy. Transmisja wideo na żywo to popularne i wszechstronne narzędzie, które zapewnia odbiorcom możliwość bezpośredniej interakcji i jaśniejsze spojrzenie na Twoją firmę.

Transmisje na żywo można teraz prowadzić na wiele sposobów, z opcjami dostosowanymi do Twojej marki. Każda platforma, taka jak Facebook Live Marketing, Instagram Live Streaming i Youtube Live Streaming, oferuje nieco inne funkcje i możliwości lepszego dotarcia do różnych odbiorców.

Widzowie mogą wchodzić w interakcje na żywo, publikując komentarze, które pojawiają się obok transmisji na żywo. Narzędzia i oprogramowanie marketingowe do transmisji na żywo pomagają również firmom rejestrować i transmitować transmisje wydarzeń na żywo przez Internet. Jest opłacalny, angażujący i autentyczny, dzięki czemu przemawia do znacznie szerszego potencjału odbiorców.

Live streaming marketing  na żywo lub transmisja strumieniowa na żywo zmienia sposób, w jaki marki wchodzą w interakcję z odbiorcami. Wideo na żywo, będąc bardziej autentyczne i natychmiastowe, natychmiast przyciąga i wzbudza zainteresowanie widzów.

Obecnie treści wideo stały się niezbędną i obowiązkową opcją dla firm, a marketing cyfrowy na żywo stał się niezbędnym narzędziem dla marek, aby dotrzeć do swoich klientów i zaangażować ich. Szybko stał się kluczowym elementem marki w mediach społecznościowych i inicjatywach marketingu cyfrowego, zwłaszcza w obliczu trwającej pandemii, która ogranicza fizyczną interakcję i podkreśla znaczenie interakcji wirtualnej w docieraniu do ludzi i nawiązywaniu z nimi kontaktu.

Najważniejsze zalety transmisji na żywo dla firm

Wykorzystanie live streaming marketing w marketingu cyfrowym jest istotnym czynnikiem w opowiadaniu historii marki, budowaniu relacji z odbiorcami docelowymi oraz powiększaniu i utrzymywaniu lojalnych fanów i/lub bazy klientów. Wykorzystując postęp marketingu strumieniowego wideo, takiego jak Facebook i Instagram na żywo, firmy mogą przekazywać odpowiednie wiadomości do docelowych odbiorców we właściwym czasie, w czasie rzeczywistym.

Oto niektóre z korzyści płynących z korzystania z marketingu wideo na żywo dla Twojej firmy:

1. Inny sposób na dotarcie do odbiorców

Nowe badanie z ABI Research prognozuje, że do 2024 roku 91 milionów subskrybentów będzie korzystać z transmisji na żywo, jest to duży rynek transmisji na żywo, który ma potencjał do osiągnięcia. Rozprzestrzenianie się Internetu i innych osiągnięć technologicznych utorowało klientom drogę do korzystania z treści online, gdziekolwiek i kiedykolwiek się znajdują. Dzięki transmisji na żywo możesz zaprosić dowolną liczbę osób do wzięcia udziału i zaangażowania się w wydarzenie online. Marketing transmisji na żywo sprawia, że ​​Twoje treści są jeszcze bardziej dostępne dla docelowych odbiorców, a nawet dla potencjalnych odbiorców.

2. Stwórz bardziej osobisty i bezpośredni kontakt z konsumentami

Treści wideo są obecnie bardziej kuszące dla większości konsumentów. Dla firm jest to okazja do wybrania bardziej trafnych i powiązanych z nimi historii dostarczanych za pośrednictwem filmów, w szczególności w marketingu na żywo. Transmisja na żywo wykorzystuje historię Twojej marki i łączy Cię bardziej na poziomie osobistym z konsumentami.

3. Obniż koszty

W porównaniu z innymi produkowanymi i edytowanymi materiałami wideo, tworzenie marketingu na żywo  lub marketingu wideo na żywo jest niesamowicie tańszy a w większości przypadków jest wręcz bezpłatny. Zmniejszony koszt oznacza zwiększenie przychodów, a zasoby, które powinieneś przeznaczyć na marketing na żywo, możesz przeznaczyć na inne działania, które dalej rozwijają i promują Twoje produkty.

4. Łatwy w przygotowaniu

Napisanie 500 wyrazowego posta na blogu zajmuje około 2 godzin i od 4 do 8 godzin, aby stworzyć artykuł zawierający 1500-2000 słów, podczas gdy produkcje wideo, takie jak vlogi, mogą zwykle trwać 2-3 godziny. Wyobraź sobie, jakie to może być żmudne, zwłaszcza jeśli masz termin. Robienie marketingu na żywo na Facebooku lub jakiegokolwiek marketingu strumieniowego na żywo zwykle zajmuje  znacznie mniej czasu a biorąc pod uwagę odpowiednie narzędzia i sprzęt, marketing na żywo jest wygodny, łatwy i zajmuje mniej czasu.

Sposoby wykorzystania transmisji na żywo w celach marketingowych

Aby skutecznie łączyć się z klientami za pośrednictwem marketingu na żywo, konieczne jest wyposażenie w odpowiednie narzędzia i zwięzły komunikat, który przekażesz klientom. W tej sekcji omówimy różne przykłady marketingu strumieniowego na żywo wykorzystywane przez różne marki, które przyciągnęły większe zaangażowanie i podniosły świadomość firmy.

Streaming wydarzeń na żywo

Wirtualne udostępnianie wydarzeń na żywo widzom może sprawić, że poczują się bardziej związani i docenieni. Nie tylko pozwalasz widzom oglądać wydarzenie na swoich urządzeniach, ale możesz pozwolić im się zaangażować i wziąć w nim udział.

Ogłoszenie / wprowadzenie produktu

Transmisja na żywo z prezentacji nowego produktu to elegancki sposób na przyciągnięcie uwagi i zainteresowania odbiorców.

Wydarzenie edukacyjne/kurs online/seminarium/klinika

Streaming na żywo można wykorzystać na wiele sposobów i celów, a niektóre marki decydują się na korzystanie z tego kanału, prezentując swoją wiedzę na seminarium lub kursie online.

Prezentacje produktów

Prezentacja produktu na żywo to niezawodny sposób na zwiększenie sprzedaży. Przedstawiając sposób korzystania z produktów, widzowie i konsumenci dowiadują się, dlaczego potrzebują lub chcą go kupić. Amazon uruchomił usługę transmisji strumieniowego na żywo, która zawiera filmy, podkreślające swoje najciekawsze oferty, a także promując marki sprzedawane na stronie.

Wywiady eksperckie

Zaimponuj swoim widzom, zapraszając ekspertów i liderów na rozmowę kwalifikacyjną, w której znajdziesz odpowiedzi na niektóre z najciekawszych, zabawnych i interesujących faktów na temat marki, produktu lub usługi.

Q&A z ekspertem lub influencerem

Odpowiadaj na zapytania potencjalnych i obecnych klientów poprzez sesję pytań i odpowiedzi, która angażuje odbiorców w czasie rzeczywistym i jednocześnie humanizuje Twoją markę. To skuteczna taktyka na generowanie leadów i niesamowity wzmacniacz zaangażowania.

Sprzedaż na żywo

Jest to praktyka, w której sprzedawcy i detaliści pokazują swoim obecnym i potencjalnym klientom swoje produkty, które można kupić bezpośrednio z wideo na żywo za pomocą aplikacji do zakupów na żywo.  To krok w innowacyjnym podejściu marki do przybliżania swoich kolekcji konsumentom niezależnie od ich lokalizacji.

Rozpakowanie produktu

Rozpakowywanie produktów na żywo może być ekscytującym i interesującym doświadczeniem zarówno dla sprzedawcy/marki, jak i widzów/klientów. Transmisja na żywo filmów z rozpakowywania pomaga wzbudzić ciekawość produktu, co z kolei może przełożyć się na świadomość marki i wzrost sprzedaży.

Teleturniej / Konkurs

Zwiększ zaangażowanie klientów swojej marki, transmitując na żywo teleturniej lub konkurs. Organizowanie konkursów na żywo na różnych platformach zapewnia marce oddaną publiczność, która może również pośrednio promować produkty.

Pokaż, jak powstają produkty

Podziel się z klientami, jak powstaje dany produkt za pomocą marketingu wideo na żywo. Zainwestuj więcej w markę, dając im wgląd i przegląd procesu rozwoju.

Wirtualne wycieczki

Transmisje wirtualnych wycieczek na żywo inspirują ludzi, zwłaszcza tych, którzy utknęli w domu. Daje im przyjemność i pomysły na to, co zobaczyć i oczekiwać w danym miejscu. Wirtualne wycieczki są również powszechne wśród firm zajmujących się nieruchomościami arki.

Używaj niezawodnego sprzętu

Upewnij się, że korzystasz z odpowiednich i najlepszych narzędzi i oprogramowania, sprzętu (mikrofonu, kamery, innych urządzeń) oraz stabilnego połączenia internetowego, aby skutecznie prowadzić marketing na żywo. Rozważ użycie wysokiej jakości sprzętu zalecanego przez ekspertów, aby mógł on generować płynne strumienie o wysokiej rozdzielczości. Jeśli chcesz odtwarzać strumieniowo na wielu platformach lub zapewnić odbiorcom unikalne punkty interakcji, możesz skorzystać z oprogramowania do transmisji na żywo, które oferuje potrzebne funkcje.

Wybierz odpowiednią platformę

Wybierz platformę, która najlepiej pasuje do Twojego rodzaju działalności i grupy docelowej. Marketing na żywo na Facebooku i Instagram na żywo to zazwyczaj platformy, na które warto się wybrać i najlepsze miejsce do eksperymentowania, jeśli dopiero zaczynasz. Zobacz, gdzie masz najwięcej obserwujących i wybieraj treści, które najbardziej ich interesują.

Twitch na żywo to wiodąca platforma do przesyłania strumieniowego na żywo dla graczy wideo, więc jeśli celujesz w graczy, to jest to właściwa platforma. YouTube na żywo oferuje dodatkową korzyść w postaci możliwości wyszukiwania w serwisach YouTube i Google. To dobra opcja, jeśli próbujesz dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy Cię nie obserwują. Inne platformy, z których możesz wybierać, to LinkedIn Live (dla profesjonalistów i korporacji, zwłaszcza B2B), TikTok Live (platforma nastawiona na wirusowość, zwykle dla rynku Gen Z) i Mixcloud dla twórców audio.

Promuj swoją transmisję na żywo z wyprzedzeniem

Możesz rozpocząć transmisję na żywo w dowolnym momencie, ale zdecydowanie zaleca się, aby promować ją z wyprzedzeniem, aby zapewnić frekwencję klientów. Możesz to zrobić, tworząc serię promocyjnych postów i historii w mediach społecznościowych, wzmacniając posty i historie oraz zachęcając interesariuszy do ponownego publikowania postów promocyjnych.

Przetestuj z wyprzedzeniem

Nie chcesz doświadczać usterki w transmisji na żywo, dlatego bezwzględnie konieczne jest przetestowanie całego sprzętu przed każdą transmisją na żywo. Zawsze upewnij się, że masz gotowy plan tworzenia kopii zapasowych na wszelki wypadek.

Utrzymuj zaangażowanie odbiorców

Jedną z najważniejszych rzeczy, o których należy pamiętać podczas transmisji na żywo, jest utrzymanie wysokiego zaangażowania i energii widzów. Kontaktuj się z nimi tak często, jak to możliwe, nie gubiąc tematu. Interakcja w czasie rzeczywistym może zmienić zasady gry dla Twojej firmy/marki, więc w miarę możliwości zadawaj pytania swoim odbiorcom, odpowiadaj na ich pytania, zachęcaj ich do dzielenia się doświadczeniami lub przygotuj przełamanie lodów.

Miej plan, ale bądź elastyczny

Planując transmisję na żywo, określ swój cel i opracuj taktykę, aby zmaksymalizować wyniki. Nie potrzebujesz całego skryptu do transmisji na żywo, ale odpowiedni zarys lub wypunktowanie pomoże Ci być spontanicznym w dyskusji i rozmowie. Dobre planowanie ma kluczowe znaczenie dla wszelkich działań, takich jak transmisje na żywo, ale także naucz się być wystarczająco elastycznym, gdy coś wymaga natychmiastowej zmiany.

Miej jasny cel i wezwanie do działania

Dlaczego w ogóle prowadziłeś transmisję na żywo? Upewnij się, że masz określony cel, czy to zachęcenie ich do zakupu, podniesienie świadomości, przekazanie darowizny czy rozpoznanie produktu. W trakcie transmisji na żywo powinieneś odwoływać się do swojego celu, a potem pamiętaj o dołączeniu wezwania do działania. Skieruj ich między innymi na swoje portale społecznościowe, platformy streamingowe, stronę internetową. Możesz także promować nadchodzące wydarzenia lub zbliżające się premiery produktowe.

Dlaczego warto rozważyć Live streaming marketing ?

Trend live streaming marketing rośnie w zawrotnym tempie, a jeśli prognozy są trafne, w nadchodzących latach posłuży jako świetny akcelerator biznesowy i gospodarczy. Dzięki wciągającej naturze formatu w połączeniu z globalnymi pandemiami transmisja na żywo zmieniła się i zarówno marki i klienci angażują się i wchodzą w interakcję. Jest łatwy, niezawodny, wygodny, różnorodny i opłacalny, może w krótkim czasie znacznie zwiększyć bazę klientów i zasięg odbiorców. To najlepszy czas, aby poważnie rozważyć włączenie transmisji na żywo do planów marketingowych Twojej marki i firmy, chyba że chcesz pominąć ogromny ruch, możliwość tworzenia szumu i wpływania na siłę nabywczą odbiorców.