Oprogramowanie sklepu internetowego RED CART – opinie o sklepie
Redcart to polskie oprogramowanie e-commerce, które umożliwia stworzenie sklepu internetowego od podstaw. Twórcy oferują możliwość bezpłatnego przetestowania narzędzia przez 14 dni, dzięki czemu możesz zapoznać się z jego funkcjami i możliwościami. By stworzyć i prowadzić sklep na platformie Redcart, nie musisz zatrudniać programisty – oprogramowanie jest na tyle intuicyjne, że obsłuży je nawet osoba z niewielkim doświadczeniem lub bez doświadczenia w projektowaniu stron i zarządzaniu nimi.
Opinie użytkowników o RED CART
Korzystam od prawie roku z oporgramowania Red Cart (krócej się nie da) i musze powiedzieć że tylko czekam aż minie mi roczny abonament i przenoszę sklep. Jestem smutny z tego powodu ale notoryczne przykre sytuacje jakie spotykają mnie w tej firmie ze względu na mizerną obsługę klienta która ma mnie w poważaniu np: dzwonie z problemem że sklep mi nie działa i przynosi mi straty (1h nie działania sklepu to dla mnie 200 zł strat), a w odpowiedzi słysze że oni dostarczają tylko usługi IT i nie zajmują się handlem i musze czekać – jakiś żart. No właśnie i co do działania oprogramowania, chyba raczej częściej nie działa niż działa przez ostatnie 11 miesięcy w kazdym miesiącu łącznie jest około 5 dni kiedy sklep nie działa, notortycznie. Jak jest wprowadzana najprostsza zmiana, to koszyk nie działa przez 2 tygodnie. Jak coś poprawiają to coś innego nie działa. Po prostu płakać się chce.
Jest to masakryczna platforma, jak wszystkie te gotowe platformy. Jak kupiłem certyfikat, to przez 2 tygodnie go uruchamiali i musiałem kilka razy do nich pisać, aby wreszcie został włączony.
Zarządzanie sklepem jest tak piekielnie nieintuicyjne, że nie mieści mi się w głowie. Mam drugi sklep w platformie WooCommerce i tutaj wszystko jest tak, jak być powinno. Jak chcę ustawić promocję – mam pod polem na zwykłą cenę pole na promocję.
W RedCart aby móc ustawić zniżkę, najpierw szukałem przez godzinę w panelu w sklepie. Potem napisałem do supportu. Po odopwiedzi supportu udało się znaleźć, ale jeszcze nie do końca działało jak chciałem. Znowu musiałem do nich napisać i dopiero działało. I tak jest ze wszystkim.
Podobnie było w platformie Shoper, tam też nie idzie się połapać bez godzin szkoleń. Co z tego że są te wszystkie integracje w cenie, jak 95% z nich nie jest mi potrzebne, a i tak za to płacę co miesiąc. Dodatkowo sam proces zakupowy w obu platformach jest bardzo długi, w WooCommerce to tylko jedna strona.
Czy polecam oprogramowanie sklepu internetowego oferowanego przez firmę redcart.pl ?
Po prawie 9 latach współpracy z firmą redcart.pl w tej chwili zdecydowanie nie polecam tej firmy.
Właśnie rozpoczynamy przeniesienie sklepu internetowego, a tak naprawdę 2 sklepów z tej platformy.Wydaje mi się że Redcart.pl jest nastawiony typowo na klientów nieświadomych tego co powinno działać prawidłowo w sklepie internetowym. Redcart.pl dużo obiecuje, ale według mnie tak naprawdę jest zawsze w tyle za innymi platformami SaaS tego typu dla sklepów internetowych. Jak coś poprawiają to coś innego nie działa. Mógłbym pisać przez cały dzień o tej platformie, załączać zrzuty ekranu, filmiki z błędami itd. mam tego ogromną ilość lecz nie zamierzam więcej tracić czasu na tą platformę. Jeżeli ktoś ma czas i pieniądze na zatrudnienie pracownika, który codziennie będzie tylko siedział i sprawdzał poprawne działanie sklepu internetowego to niech ryzykuje.
Od wielu wielu lat jestem użytkownikiem platformy sklepowej REDCART. Przetestowałem ją na wskroś i mogę stwierdzić, że jeżeli ktoś ma prosty produkt do sprzedaży to zdecydowanie polecam. Ja niestety na tej platformie mam sklep z gotowymi projektami domów, co oznacza, że opis tych produktów i ich parametry są niesamowicie skomplikowane. I tu właśnie pojawia się problem, ponieważ dany parametr / dana cecha produktu może być wyłącznie parametrem tekstowym. Cecha produktu nie może być liczbą. Ponieważ system nie pozwala potem w wyszukiwarce zaawansowanej na wyszukiwanie produktów np. od 4 do 10, nie wspominając tego, że ja bym potrzebował wyszukiwarki, która wyszuka produkty z parametrem np. od 112,54 do 340,50. Parametry liczbowe można wprowadzić wyłącznie jako tekst i w wyszukiwarce są te liczby pokazane jako opcje do zaznaczania. Jest to TOTALNY minus tego systemu i RedCart wcale nie zamierza nic z tym zrobić. Wielka wielka szkoda bo system i tak jest jak najbardziej do polecenia.
Generalnie pod spodem przesyłam ocenę tego systemu sklepowego, jego zalety i wady.
ZALETY REDCART
- widoczność w google 10/10 (ja mam wrażenie, że co wpisze się w sklepie to google bardzo dobrze pozycjonuje)
- bardzo rozbudowany panel sterowania 10/10 (trzeba się go trochę pouczyć, ale ma nieziemskie możliwości)
- bardzo duże możliwości zmiany layout 8/10 (ale tylko w ramach gotowego szablonu graficznego)
WADY REDCART
- podnoszenie ceny za abonament bez pytania o zgodę (cena mojego sklepu wywindowała już tak, że zastanawiam się nad jego likwidacją)
- przerzucenie klienta z systemu prowizyjnego na abonament bez pytania (a teraz znowu wprowadzili system prowizyjny i ciekawy jestem czy jest to tylko haczyk na klienta, którego i tak przeniosą na abonament bez pytania o zgodę)
- poprawki w sklepie nie są widoczne od razu trzeba przez kilka minut odświeżać stronę (co jest wkurzające przy wprowadzaniu zmian i bieżącej obsługi layout)
- trzeba się decydować na gotową szatę graficzną (RedCart oferuje co prawda za dodatkową opłatą indywidualną szatę graficzną, ale nie warto korzystać z tej opcji, obsługa w tej kwestii pozostawia dużo do życzenia, lepiej zatrudnić swojego grafika i implementować to jakoś w gotowy szablon)
Jaki sklep zamiast RED CART
Jeśli rozważasz alternatywę dla RedCart przy zakładaniu sklepu e-commerce w Polsce, istnieje kilka innych platform, którym warto się przyjrzeć. Do głównych konkurentów RedCart należą: Sky-Shop, Shopify, WooCommerce, PrestaShop, Magento
-
GOTOWY SKLEP INTERNETOWY – NA START1 000 zł
Cennik RED CART
Ceny abonamentu dla sklepów internetowych w Polsce zależą od wybranego dostawcy oraz zakresu usług. Należy pamiętać, że ceny mogą ulec zmianie i zawsze warto sprawdzić koszt oprogramowania sklepu za 12 miesięcy w kolejnym roku. Twórcy oprogramowania prześcigają się w podawaniu coraz niższych cen za pierwszy miesiąc ale prowadzi to do zamurowania klienta. Dlatego zawsze warto sprawdzić aktualne cenniki na stronach poszczególnych dostawców. W kontekście zamurowania klienta, czyli potencjalnego ograniczania swobody decydowania, ważne jest zrozumienie dostępu do danych oraz możliwości migracji lub eksportu danych, aby uniknąć sytuacji, w której klient zostaje związany z usługą bez możliwości łatwej zmiany dostawcy. Kiedy zainwestujesz w marketing sklepu i okaże, się że jesteś zmuszony zmienić oprogramowanie, najpewniej okaże się, że to ty poniesiesz starty związane z migracją.
Najniższa cena w promocji: od 45 zł / miesiąc
Realny koszt sklepu RED CART: 9 185 zł / rok
Konfiguracja sklepu RED CART
-
USŁUGA SERWISOWA250 zł
Skonfiguruj swój sklep z pomocą eksperta! Chcesz maksymalnie szybko uruchomić sklep internetowy REDCART? Usługa przeznaczona jest dla nowych użytkowników platformy. Celem konfiguracji jest ustawienie funkcji REDCART w twoim panelu administracyjnym. Twój e-commerce manager krok po kroku wykona ustawienia Twojego sklepu.