jak opracować strategię content marketingu

Przewodnik jak opracować strategię content marketingu

Twoja strategia content marketingowa wpływa na to, jak dotrzesz do odbiorców. Jeśli nie masz strategii dotyczącej treści, nadszedł czas, aby ją stworzyć. Wiele firm czuje się przytłoczonych tym, od czego zacząć:

  • Jakie treści powinieneś produkować?
  • Jak często?
  • A gdzie to opublikować?

Ważną rzeczą do zapamiętania jest to, że treść działa jak magnes. Przyciąga ludzi do Twojej firmy, co daje Ci możliwość ich konwersji. Bez planu marketingu nie możesz oczekiwać, że ludzie po prostu natkną się na Twoją witrynę.

Czym jest strategia content marketingu i dlaczego jest ważna?

Strategia marketingu treści to zestaw kroków, które podejmujesz, aby badać, tworzyć, publikować i promować informacje, które są wartościowe dla odbiorców. Treść to nic innego jak tekst, dźwięk lub wideo, które pomagają ludziom rozwiązywać problemy.

Kluczowym składnikiem każdej strategii content marketingowej jest jakość. W Internecie krąży mnóstwo treści. Niektóre z nich są bezużyteczne, ale jest też mnóstwo świetnych treści.

Musisz być lepszy od konkurencji. W przeciwnym razie Twoje treści nie będą widoczne w SERP (stronach wyników wyszukiwania).

Generowanie leadów jest jednym z najważniejszych wskaźników śledzonych przez firmy. Im więcej leadów pozyskasz, tym więcej okazji do sprzedaży.

Pomyśl o swojej strategii marketingu treści jako o wabiku dla potencjalnych klientów. Twoja oferta to haczyk. Zamiast wydawać pieniądze potencjalnym klientom, skup się na przyciągnięciu ich solidnymi treściami.

Czy naprawdę potrzebujesz opracować strategię marketingu treści

Bardzo niewiele firm nie odniesie korzyści ze strategii marketingu treści. Zadaj sobie pytanie, czy Twoi potencjalni klienci borykają się z problemami lub celami. Jeśli odpowiedź brzmi „tak”, potrzebujesz planu marketingu treści.

Załóżmy, że sprzedajesz produkt konsumencki. Chcesz, aby więcej osób to kupiło. Zamiast płacić za reklamę możesz pisać artykuły, które przemawiają do docelowych odbiorców. Celem jest bezpłatna pomoc w rozwiązywaniu problemów lub realizacji celów. Dzięki tym artykułom potencjalni klienci znajdują Twoją witrynę. Czytają Twoje treści, szanują je i nadal wracają. Kiedy potrzebują produktu takiego jak Twój, Twoja marka jest najważniejsza.

Dlaczego content marketing jest tak ważny

Konsumenci dokonują konwersji, kiedy są na to gotowi. To takie proste. Ale strategia content marketingowa pozwala być tam, gdzie potencjalny klient decyduje się na zakup. Strategia często oddziela zwycięzców content marketingu od tych, którym nigdy nie udaje się dotrzeć do swoich odbiorców. Mając strategię, będziesz wiedzieć:

  • Na które słowa kluczowe kierować reklamy
  • Głos do wykorzystania w treściach
  • Kiedy wspomnieć o swoim produkcie
  • Jak dostarczyć wezwanie do działania

Nie chcesz, aby ludzie tylko czytali Twoje treści. Chcesz, żeby zrobili następny krok i zamówili. Aby ich przekonać, pokaż, że jesteś autorytetem w swojej przestrzeni. Oferuj bardziej hojne treści niż twoi konkurenci. I opracuj strategię marketingu treści, która pomoże Ci dotrzeć do ludzi, kiedy najbardziej Cię potrzebują.

Krok 1: Zbadaj docelowe słowa kluczowe

Kiedy ktoś wpisuje wyszukiwany ciąg w Google, używa słów kluczowych, nawet jeśli nie jest tego świadomy. Musisz dowiedzieć się, jakie słowa kluczowe będą atrakcyjne dla wyszukiwarek. Senuto to świetne narzędzie do znajdowania słów kluczowych do kierowania. Zacznij od prostego słowa kluczowego, a następnie znajdź słowa kluczowe z długim ogonem, które możesz dodać do swojej listy.

Możesz kierować reklamy zarówno na konkurencyjne, jak i niekonkurencyjne słowa kluczowe. Skoncentruj się na odmianach o dłuższym ogonie, aby uzyskać ukierunkowany ruch w witrynie.

Na przykład słowo kluczowe takie jak „buty do biegania” będzie kierowane do szerokiego grona osób. Słowo kluczowe „buty do biegania na chore kolana” zawęzi grono odbiorców, co jest dobrą rzeczą, jeśli chodzi o przyciąganie i konwersję kwalifikowanych leadów.

Krok 2: Znajdź powiązane słowa kluczowe

Nie chcesz polegać wyłącznie na jednym słowie kluczowym. Aby pomóc Google zrozumieć Twoje treści, dodaj powiązane słowa kluczowe.

Znowu Senuto może pomóc. Po prostu wpisz słowa kluczowe związane z tematem i zapisz powiązane słowa kluczowe, które miałyby sens dla odbiorców. Google musi analizować mnóstwo informacji, więc chcesz zrobić tyle, ile możesz, aby pomóc. Na przykład wiele słów kluczowych ma podwójne znaczenie, więc dodanie powiązanych słów kluczowych pomoże Google zrozumieć, na jaki typ wyszukiwania należy kierować reklamy.

Krok 3: Arkusz kalkulacyjny dla każdego tematu

Utwórz główny arkusz kalkulacyjny, którego możesz użyć jako szablonu. W ten sposób możesz skopiować go dla każdej tworzonej treści. Arkusz kalkulacyjny powinien zawierać docelowe słowo kluczowe, powiązane słowa kluczowe i wszelkie inne informacje, które musisz znać przed rozpoczęciem tworzenia treści.

Krok 4: Stwórz szkic wpisu

Szkic pomaga uporządkować pomysły i uporządkować artykuł, aby zapewnić maksymalny wpływ zarówno na SEO, jak i na czytelników. Pomaga także zdecydować, jakie podtematy chcesz omówić, i zapobiega zapomnieniu pomysłów przed rozpoczęciem tworzenia treści.

Konspekt powinien znaleźć się w twoim arkuszu kalkulacyjnym. Jeśli to konieczne, oznacz każdy podtemat w zarysie odpowiednim znacznikiem nagłówka i innymi przydatnymi informacjami. Na przykład pod każdym podtematem możesz umieścić statystyki, o których chcesz wspomnieć, lub linki do uwzględnienia.

Krok 5: Zacznij pisać

Każdy fragment treści rozpoczyna się w wersji roboczej. Możesz użyć pakietu Microsoft Office, Dokumentów Google lub dowolnego innego programu, z którym czujesz się komfortowo. Ewentualnie napisz swoje wersje robocze w WordPress lub preferowanym systemie zarządzania treścią.

Po napisaniu wersji roboczej pozostaw ją na dzień lub dwa przed poprawkami i edycją. Ewentualnie wyślij go do zaufanego redaktora, który może wyłapać błędy i wskazać skoki w logice i inne problemy.

Krok 6: Harmonogram publikacji i promocji

Możesz zdecydować, jak często chcesz publikować swoje treści. Spójność ma większe znaczenie niż częstotliwość. Na przykład, jeśli publikujesz nowe treści w każdy poniedziałek, Twoi czytelnicy będą wiedzieć, kiedy wrócić i przeczytać Twoją najnowszą ofertę. Możesz publikować trzy razy w tygodniu, każdego dnia tygodnia, a nawet codziennie.

Postaraj się publikować treści w spójne dni i o stałych porach. Kilkugodzinna przerwa prawdopodobnie Ci nie zaszkodzi, ale organizacja jest kluczem do sukcesu Twojej strategii content marketingowej.

Musisz także zaplanować promocję treści. Publikowanie informacji o nowych treściach w mediach społecznościowych i wysyłanie e-maili do osób, o których wspominasz w każdym artykule, może mieć drastyczny wpływ na to, do ilu osób dotrą Twoje treści.

Krok 7: Przeprowadź kampanię informacyjną z influencerami

Gdy wspominasz o osobach lub markach w swoich treściach, skontaktuj się z nimi i poproś o udostępnienie Twoich treści. Wielu z nich nic nie zrobi, ale to statystyka. Im więcej osób zapytasz, tym więcej udostępnień otrzymasz.

Możesz także skontaktować się z osobami, które mogą uznać Twoje treści za interesujące i które mają dużą liczbę obserwatorów online. Influencerzy mogą sprawić, że ogólne treści staną się wirusowe, więc jeśli masz fantastyczną treść, chcesz dać jej szansę na zobaczenie przez osoby z grupy docelowej.

Nie ma nic złego w proszeniu o podzielenie się. Tylko nie nękaj influencerów. Skoncentruj się na budowaniu relacji i pomaganiu im. Gdy poprosisz influencera o zrobienie czegoś dla ciebie, zapytaj, co możesz zrobić, aby mu w zamian pomóc.

Krok 8: Poświęć czas na linkowanie wewnętrzne

Wewnętrzne linkowanie pomaga Twojej treści lepiej pozycjonować się w SERP i zatrzymuje ludzi na stronie. Nie chcesz, aby odwiedzający witrynę klikali po przeczytaniu Twojego artykułu. Zamiast tego chcesz, aby zagłębili się w Twoją witrynę.

Oczywiście, jeśli budujesz strategię content marketingową od podstaw, nie masz istniejących treści. Dodając nowe treści, wróć do starych artykułów i dodaj odpowiednie linki do nowszych. Jeśli masz wersję premium wtyczki Yoast, będziesz otrzymywać automatyczne sugestie dotyczące linków wewnętrznych. Może to znacznie przyspieszyć ten proces.

Pamiętaj jednak, że najważniejsze są wysokiej jakości linki wewnętrzne. Zoptymalizuj tekst zakotwiczenia (słowa, do których prowadzą linki) dla artykułu docelowego. Na przykład nie używaj bezsensownych zwrotów, takich jak „kliknij tutaj”. Zamiast tego włącz linki wewnętrzne w naturalny sposób, używając tekstu zakotwiczenia z odpowiednimi słowami kluczowymi.