Raport sugerowane produkty w Google Merchant Center

Zapewne jeżeli samodzielnie prowadzisz kampanie produktowe za pomocą Google Adwords to wiesz o czym będzie artykuł. Swoim klientom często podpowiadam co powinni sprzedawać dzięki raportowi o sklepach i reklamach konkurencji. Łatwo się dowiesz co sprzedawać w Twoim sklepie internetowym.

Raport sugerowane produkty pokazuje najpopularniejsze produkty w Zakupach Google, sklep jeszcze nie sprzedaje lub nie reklamuje. Raport pokazuje produkty w kategoriach, tak więc można odszukać kategorie każdego sklepu internetowego.

Dlaczego warto korzystać z tego raportu? Ponieważ łatwiej sprzedaje się to czego klienci szukają. Nie sztuką jest zrobić sklep z produktami, których nikt nie chce kupować, łatwiej jest mieć w ofercie właściwe produkty. Raport dodatkowo pokazuje ceny konkurencji. Popularność produktu oceniana jest na podstawie kliknięć w reklamy przez klientów. Dla sprzedawcy specjalizującego się w konkretnej kategorii możemy wyszukać zatem istotne pozycje które powinien mieć w swojej ofercie.