SEO w E-COMMERCE – strona produktu
Optymalizacja sklepu internetowego dla wyszukiwarki polega głównie na zadbaniu o strony produktów. Z jednej strony treśc musi zaciekawić klienta a z drugiej spełnić oczekiwania robotów wyszukiwarek. Oto przegląd najważniejszych elementów na stronie porduktu.
adres URL
- musi być krótki i zawierający nazwę produktu
- warto dodać nazwę kategorii w adresie
- produkt w kilku kategoriach umieszczamy kategorii głównej
- nazwa strony zaczynamy od słowa kluczowego
opis produktu
- powinien być unikalny
- Google ceni unikalną treść więc własny opis = wyższa pozycja
- powinien być merytoryczny
- powinien zawierać specyfikację
- używamy słów kluczowych
- używamy nagłówków h1, h2, oraz pogrubienie lub wypunktowanie
meta description
- opis pokazujący się w Google
- powinien być unikalny
- powinien zawierać słowo kluczowe
fotografie produktów
- rozdzielczość 1000 px
- wpisujemy parametr ALT ze słowem kluczowym aby uzyskać pozycje w wyszukiwarce grafiki
- stosujemy białe tło
- wstawiamy przynajmniej kilka zdjęć danego produktu
dodatkowe elementy
- opinie i komentarze – nadają unikalności i wzbudzają zaufanie
- linkowanie wewnętrzne – do innych produktów lub wpisów na bloga
- nawigacja – pomagają klientowi poruszać się po sklepie ale zawier atakże słowa kluczowe z kategoriami
- responsywność – czyli prawidłowe i łatwe obsługiwanie sklepu na urządzeniach mobilnych
- dane strukturalne – specjalne znacznik w kodzie pomagające lepiej indeksować treść
3 zakazane rzeczy w sklepie internetowym
- duplikowanie treści
- brak treści na stronie
- skomplikowane adresy URL