seo w e-commerce

SEO w E-COMMERCE – strona produktu

Optymalizacja sklepu internetowego dla wyszukiwarki polega głównie na zadbaniu o strony produktów. Z jednej strony treśc musi zaciekawić klienta a z drugiej spełnić oczekiwania robotów wyszukiwarek. Oto przegląd najważniejszych elementów na stronie porduktu.

adres URL

  • musi być krótki i zawierający nazwę produktu
  • warto dodać nazwę kategorii w adresie
  • produkt w kilku kategoriach umieszczamy kategorii głównej
  • nazwa strony zaczynamy od słowa kluczowego

opis produktu

  • powinien być unikalny
  • Google ceni unikalną treść  więc własny opis = wyższa pozycja
  • powinien być merytoryczny
  • powinien zawierać specyfikację
  • używamy słów kluczowych
  • używamy nagłówków h1, h2, oraz pogrubienie lub wypunktowanie

meta description

  • opis pokazujący się w Google
  • powinien być unikalny
  • powinien zawierać słowo kluczowe

fotografie produktów

  • rozdzielczość 1000 px
  • wpisujemy parametr ALT ze słowem kluczowym  aby uzyskać pozycje w wyszukiwarce grafiki
  • stosujemy białe tło
  • wstawiamy przynajmniej kilka zdjęć danego produktu

dodatkowe elementy

  • opinie i komentarze – nadają unikalności i wzbudzają zaufanie
  • linkowanie wewnętrzne –  do innych produktów lub wpisów na bloga
  • nawigacja – pomagają klientowi poruszać się po sklepie ale zawier atakże słowa kluczowe z kategoriami
  • responsywność – czyli prawidłowe i łatwe obsługiwanie sklepu na urządzeniach mobilnych
  • dane strukturalne – specjalne znacznik w kodzie pomagające lepiej indeksować treść

3 zakazane rzeczy w sklepie internetowym

  • duplikowanie treści
  • brak treści na stronie
  • skomplikowane adresy URL