Uruchom blog

Po co nam blog na stronie – pytają mnie często klienci. A ja odpowiadam wtedy pytaniem:  dlaczego wasza strona miałaby się pokazywać na pierwszej pozycji w Google?  Co takiego dajecie Googlowi,  że chcecie być na pierwszej stronie?

Rozbudowane strony informacyjne, blogi czy fora dyskusyjne są nam potrzebne do tego aby:

  1. Udostępniać na nich treść powiązaną z naszymi produktami, treść która pomaga rozwiązywać  problemy naszych potencjalnych klientów
  2. Wstawiać linki tekstowe prowadzące do naszego sklepu,  czyli robienie tego co robią firmy pozycjonujące
  3. Budowanie list mailingowych, które następnie wykorzystujemy w sklepie

Budowa stron własnego zaplecza jest bardzo prosta, zaledwie 5 kroków:

  • Krok 1 –  kupujemy domenę
  • Krok 2 – kupujemy serwer
  • Krok 3 – instalujemy jedno z darmowych silników CMS np. WordPress
  • Krok 4 – wstawiamy dużo unikalnej treści w sposób systematyczny np. 1 wpis / tydzień
  • Krok 5 – wstawiamy linki  kierujące do sklepu oraz formularze zbierające

Jeżeli masz problem z wykonaniem jednego z tych punktów, zamów usługę e-commerce manager na okres testowy a wykonamy razem z tobą twój pierwszy serwis  do zaplecza.

Im więcej domen tym lepiej. Największe firmy pozycjonujące posiadają po 500 domen ale w większości przypadków wystarczy  na start  ok 5 domen na różnych serwerach.

Oto różne typy stron które firmy pozycjonujące wykorzystują w swojej pracy, każdy tym ma swój popularny darmowy i łatwy obsłudze silnik – gwarantuję  że w godzinę czasu nauczysz się zainstalować i obsługiwać własną stronę.

  • Blog  – oparty na darmowym oprogramowaniu WordPress,  nie zakładaj blogów w domenach blogowych typu blogspot ponieważ nigdy nie wiesz co z taką domeną się stanie w przyszłości, możesz mieć kontrolę tylko nad swoją domeną. Możesz mieć kilka blogów, każdy poświęcony innej tematyce: 1: aktualności 2: inspiracje 3: porady, recenzje  – wtedy  należy pisać więcej artykułów
  • Forum  – poświęcone tematyce hobby, rozwiązywaniu problemów,  wszystkiego co związane z tematem twoich produktów, największym problemem jest potrzebny czas na wygenerowanie ciekawych tematów
  • Katalog stron – twoje własne recenzje stron w twojej branży, możesz pobierać opłaty za dodanie, katalog możesz także wykorzystać jako bazę opisów produktów (recenzje)

Wykonując pracę przy budowie strony pamiętaj że możesz je wykorzystać do innych celów:

  • Budowę list mailingowych do reklamy własnych serwisów ale także do sprzedaż miejsca w twoim newsletterze
  • Odpłatnej emisji reklamy z sieci reklamowych tak jak np. AdSense ale również możesz zamieszczać  bannery czy artykuły sponsorowane  innych serwisów  oferujących produkty komplementarne

 

Ile kosztuje zbudowanie własnej strony?

  • Oprogramowanie strony: 0 zł
  • Domena: 50 zł / rok
  • Serwer:  200 zł / rok  – na jednym serwerze możesz mieć kilka własnych stron
  • Czas:  1 artykuł = 1-2 godziny Twojej pracy
  • Oszczędność? 1 słowo  płatne firmie pozycjonującej to 100 zł / miesięcznie x 12 miesięcy  = 1200 zł / rok. Zazwyczaj jest tak, że firmy płacą za 5 słów x 1200 zł = 6000 zł / rok
    Ten budżet możesz wykorzystać  znacznie skuteczniej na reklamę samodzielnie

Masz problem z postawieniem pierwszej strony która będzie promowała Twój sklep?   Pomożemy