UX w sklepie internetowym – sprawdź jak podnieść konwersję

UX w slepie internetowym – bez względu czy chcesz sprzedać sklep czy zamierzasz go rozwijać zawsze warto podnosić konwersję ponieważ to wpływa bezpośrednio na to, ile zostanie ci w kieszeni na koniec miesiąca.

Strona i sklep internetowy to jedna najważniejszych inwestycji każdego przedsiębiorcy, dzisiaj sklep internetowy to najlepszy handlowiec dlatego zadbaj o jego skuteczność.

Oto kilka prostych elementów które sprawiają że klienci będą kupowali częściej niż u konkurencji.

Dziś czas oceny strony przez klienta to dosłownie kilka sekund, czytanie zajmuje dużo czasu dlatego im prościej tym lepiej. Każda strona powinna mieć tylko jedno zadanie do wykonania po wejściu na nią.

Najważniejsza część powinna mieścić się na jednym ekranie bez konieczności przewijania.

Nawigacja prosta i przewidywalna tak aby nie zmuszać klienta do szukania.

Używaj prostych dużych fontów tak aby ułatwić czytanie na ekranie.

Kolorystyka w sklepie powinna wspierać esencję czyli pokazywanie pięknych zdjęć produktów dlatego najlepsze sklepy stosują białe tła i jeden max 2 kolory sklepu. Korzystaj z kodów kolorystycznych do których są przyczajeni klienci w codziennym życiu: żółty (zwrócenie uwagi) , zielony (wykonaj zadanie np. guziki), czerwony (błąd).

Stosuj ikony i grafiki bo coraz mniej ludzie czytają a coraz częściej zaczynają używać obrazków (jeden obraz jest wart tyle co 1000 słów) teksty są ważne dla Google ale ludzie kupują oczami.

Prezentacja produktu powinna być prosta i zrozumiała najlepiej za pomocą wideo. Opis produktu zawierający słowa kluczowe i najważniejsze szczegóły powinien być pisany prostym językiem tak aby klient mógł łatwo zrozumiał po co mu jest potrzebny.

Nie zmuszaj klienta do zakładania konta a jeżeli już musisz to wystarczy email i pole do wpisania hasła ale warto pomyśleć o wartości dlaczego klient miałby chcieć założyć kolejne konto w kolejnym sklepie. Czy czymś się wyróżniasz w stosunku do konkurencji? Klient musi widzieć bardzo dużą wartość dodaną.

w 2018 roku już połowa ruchu odbywa się na telefonach dlatego mobilna wersja sklepu jest coraz ważniejsza. Nawet Google wyświetla w wynikach wyżej strony responsywne ponieważ w ten sposób dba o swoich użytkowników. Czas ładowania strony powinien być skrócony do minimum, nikt nie czeka dłużej niż 5-6-7 sekund a trzeba wiedzieć że wpływa to na wynik jakości w Google Ads co przekłada się na koszt reklamy.

Bardzo dobrą praktyką jest stała obserwacja konkurencji i liderów w twojej branży.