Zakup bazy mailingowej

E-mailing to zdecydowanie najskuteczniejszy kanał pozyskiwania zamówień w sklepie internetowym.  Niemniej brak świadomości i planu komunikowania się z klientami za pomocą tego kanału marketingowego prowadzi do rozczarowań właściciela sklepu a często również do rozdrażnienia osób które otrzymały maila do swojej skrzynki.

Niezwykle istotna jest więc odpowiednia strategii komunikacji e-mail obejmująca zarówno posiadane portfolio klientów za pomocą newsletterów, jak i odpowiednio stargowane i przygotowane wysyłki do baz zewnętrznych.

Oczywiście najbardziej wartościowe są bazy które budujemy samodzielnie, jednak jest to proces długo falowy. Dlatego możemy pokusić się o zakup lub wykorzystanie bazy mailingowej od podmiotów zewnętrznych. Na co musimy zwracać uwagę zamawiając mailing lub kupując bazę adresów emaliowych.

Cena dostępu do bazy adresów email  zależy od jakości bazy, siły nabywczej adresów zgormadzonych w bazie a także sposobu komunikacji z tą bazą.

Jakość działań email marketingowych zależy od dopasowania komunikatu jaki wysyłamy do grupy docelowej, co innego będą potrzebowały kobiety zainteresowane modą a co innego właściciele firm. Inaczej będziemy komunikowali się z bazą B2B a inaczej z bazą B2C.

Dobrą praktyką jest unikanie baz z dużych portali ponieważ portale dając darmowe konta chwalą się ilością skrzynek ale są to skrzynki zasypywane każdego dnia kilkoma mailami reklamowymi. Znacznie wartościowsze są bazy w serwisach tematycznych w których właściciel serwisu  świadomie dokonuje selekcji i prowadzi politykę  wysokojakościowej komunikacji za pomocą maila ze swoimi prenumeratorami.  Przekłada się to bezpośrednio na współczynnik otwarć i przejść do sklepu a w kolejnym etapie na konwersję ecommerce.

W zależności od tego co sprzedajemy, możemy wybierać sposób rozliczania:  CPM – cena z 1000 wysyłek, CPC – cena z kliknięcie czy CPL – cena za leada np. dane wypełnione w formularzu.  Właściciele baz o niskiej jakości będą sprzedawali bazy  taniej ale w modelu CPC, im baza bardziej wartościowa i im właściciel bazy widzi szansę na wysoka konwersję to istnieje szansa na rozliczenie droższym i bardziej dochodowym dla właściciela  w modelu  CPL.