Radykalna poprawa wyników jest możliwa tylko wtedy, gdy nigdy nie przestajesz optymalizować swoich kampanii. Jeśli zostawisz swoje kampanie w spokoju, będą one powoli marnieć jak rośliny w ogrodzie. Traktuj optymalizację jako proces a zawsze wyciśniesz lepszą wydajność dzięki niższemu kliknięcia (CPC) lub wyższemu współczynnikowi klikalności (CTR).

Poniżej poste porady do optymalizacji Google Ads, które warto wykorzystać, aby dopracować swoją kampanię PPC.

Przejrzyj, doprecyzuj i dodaj do listy słów kluczowych

Jeśli słowo kluczowe ma współczynnik klikalności (CTR) poniżej 1% to po próbie jego optymalizacji, zwyczajnie usuń je. Pamiętaj, że licytujesz słowa kluczowe, które wyszukują prawdziwi ludzie, a ich popularność zmienia się w czasie. Ponadto zawsze będą pojawiać się nowe słowa kluczowe.

Możesz śledzić te zmiany i znajdować nowe słowa kluczowe. Dodaj nowe znalezione słowa kluczowe do odpowiednich istniejących grup reklam. Jeśli nie ma odpowiedniej grupy, załóż nową.

W swoich grupach reklam zawsze szukaj słów kluczowych, których można użyć do utworzenia nowych grup reklam z własnymi reklamami i stronami docelowymi. Dzięki temu zarówno stare, jak i nowe grupy reklam mogą mieć reklamy i strony docelowe lepiej dopasowane do słów kluczowych. A trafniejsze reklamy i strony docelowe oznaczają wyższy Wynik Jakości, niższy koszt kliknięcia (CPC) i wyższe współczynniki konwersji.

 

 

Użyj opcji dopasowania słów kluczowych, aby obniżyć koszty

Czy wszystkie słowa kluczowe korzystają z dopasowania przybliżonego? Upewnij się, że używasz również rodzajów stawek z dopasowaniem do wyrażenia i dopasowaniem ścisłym. Użyj Narzędzia oceny słów kluczowych Ads, aby utworzyć sprawdzić licytowanie tego samego słowa kluczowego ze wszystkimi trzema typami dopasowania. Brzmi szalenie, ale działa. Dlaczego? Dopasowanie ścisłe to dokładnie słowo kluczowe, na które kierujesz reklamy, dlatego powinno zapewniać najlepszą odpowiedź. Z Twoich trzech stawek ta dotyczy najwyższej kwoty, ponieważ wiesz dokładnie, za co licytujesz, i właśnie przy takich wyszukiwaniach najbardziej chcesz zobaczyć Twoje reklamy. Ustaw stawkę za dopasowanie do wyrażenia na poziomie 75% kwoty za dopasowanie dokładne, ponieważ te wyszukiwania nie są tak dobre, jak za dopasowanie dokładne i nie chcesz za nie płacić tak dużo.

Wydaje się to skomplikowane, ale jest naprawdę proste i zapewnia, że Twoja reklama pojawi się najpierw w przypadku najlepszych wyszukiwań słów kluczowych, tj. dopasowania ścisłego. Ale Twoja reklama będzie wyświetlana także w przypadku mniej elastycznych słów kluczowych tylko wtedy, gdy będzie to możliwe przy znacznie niższych kosztach, tj. zapłacisz mniej za dopasowanie do wyrażenia i przybliżone.

 

Jeśli te porady są dla ciebie za trudne to polecam ci  2 najlepsze szkolenia dostępne na rynku:

 

Podstawy reklamy w Google Ads (AdWords) – 149 zł

optymalizacja Google ADS

optymalizacja Google ADS

link: https://strefakursow.pl/kursy/biznes_i_marketing/podstawy_reklamy_w_google_ads_adwords.html

Czego się nauczysz:

  • zakładania i konfiguracji konta reklamowego Google Ads
  • targetowania użytkowników po ich zainteresowaniach
  • wykorzystywania trafnych i konwersyjnych słów kluczowych
  • mierzenia wyników kampanii i optymalizacji kosztów
  • tworzenia skutecznych reklam
  • prowadzenia marketingu w wyszukiwarce i sieci reklamowej
  • analizowania działań konkurencji
  • doboru narzędzi reklamowych i typów kampanii dla swojego biznesu

Jeżeli jeszcze nie korzystasz z Google Ads, to możesz być pewny, że nie zarabiasz tyle ile byś mógł! Google Ads, znany jeszcze jakiś czas temu jako Google AdWords, to jedno z najlepszych narzędzi do zdobywania nowych klientów i zwiększania sprzedaży. I nie ma tutaj znaczenia czy prowadzisz firmę wyłącznie internetową, czy lokalny biznes, który może nawet nie mieć swojej strony. Google Ads udostępnia skuteczne narzędzia reklamowe dla każdego przedsiębiorcy niezależnie od branży i wielkości jego biznesu. Jest to też absolutny must-have każdego marketera pracującego jako freelancer czy też poprzez agencję. Jako specjalista od e-marketingu i SEO z ponad 10 stażem wiem to doskonale.

Program szkolenia Podstawy reklamy w Google Ads (AdWords)

  1. Zalety systemu Google Ads
  2. Sieć wyszukiwania i sieć reklamowa
  3. Sieć wyszukiwania i sieć reklamowa – przykłady
  4. Potrzebne pojęcia
  5. Słowo kluczowe vs. wyszukiwane hasło
  6. Wstęp do wyniku jakości i rankingu reklamy
  7. Cel reklamy i pojęcie konwersji
  8. Zakładanie konta w Google Ads
  9. Ustawienia kampanii
  10. Kierowanie kampanii: lokalizacja i język
  11. Budżet i stawki kampanii
  12. Harmonogram reklam i rotacja reklam
  13. Słowa kluczowe w grupie reklam
  14. Pierwsza reklama
  15. Ustawienia płatności
  16. Poznajemy interfejs
  17. Struktura konta: kampanie, grupy reklam
  18. Ustawienia interfejsu: kolumny, filtry, segmenty
  19. Konfiguracja ustawień kampanii
  20. Jak dobrać idealne słowa kluczowe
  21. Dobre praktyki budowania list słów kluczowych
  22. Typy dopasowań słów kluczowych
  23. Ustawianie dopasowań i wykluczające słowa kluczowe
  24. Raport wyszukiwanych haseł
  25. Planer słów kluczowych
  26. Narzędzia dodatkowe
  27. Ulepszanie tekstów reklamowych
  28. Tworzenie nowej reklamy do testów
  29. Analiza konkurencji
  30. Reklamy z dostosowanym tekstem
  31. Rozszerzenia reklam
  32. Mierzenie konwersji
  33. Analiza wyniku jakości
  34. Analiza wyników reklam
  35. Budowanie lepszych grup reklam
  36. Uruchomienie pierwszej kampanii
  37. Kierowanie kampanii – zainteresowania
  38. Kierowanie kampanii – miejsca
  39. Tworzenie reklam

 

 

Kurs Google Ads – optymalizacja kampanii w praktyce (149 zł)

optymalizacja Google ADS

optymalizacja Google ADS

Dowiedz się jak efektywniej wydawać budżet i wycisnąć więcej z Twoich kampanii. Poznaj zaawansowane narzędzia Google Ads i docieraj precyzyjniej do klientów.

link do szkolenia: https://strefakursow.pl/kursy/biznes_i_marketing/kurs_google_ads_-_optymalizacja_kampanii_w_praktyce.html

Czego się nauczysz:

  • optymalizacji kampanii i efektywnego wykorzystania budżetu
  • zwiększania sprzedaży dzięki dobrze ustawionemu remarektingowi
  • zdobywania klientów za pomocą kampanii wideo w YouTube
  • wykorzystania dynamicznych kampanii w wyszukiwarce
  • przyspieszania pracy dzięki regułom i skryptom
  • szybszej pracy z kampaniami w Edytorze AdWords
  • optymalizacji swoich działań: słowa kluczowe, reklamy
  • poprawy kampanii dzięki dodatkowym narzędziom i integracji danych z Google Analytics

Prowadzisz już kampanie w Google Ads, ale nie jesteś do końca zadowolony z wyników? Masz ograniczony budżet i chciałbyś wydawać go efektywniej? Szukasz narzędzi, które pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż? W tym szkoleniu znajdziesz całą masę praktycznych przykładów, sprawdzonych technik i wskazówek, które pozwolą Ci wycisnąć znacznie więcej z Google Ads. Cała wiedza, którą znajdziesz w kursie, bazuje na doświadczeniu zdobytym podczas prowadzenia agencji marketingowej i pracy z klientami z różnych branż. Dzięki temu doskonale wiem, co działa w konkretnych sytuacjach, a z czego lepiej zrezygnować, by nie marnować budżetu. Cały kurs prowadzę na realnym koncie Google Ads, więc całą zdobytą wiedzę łatwo zastosujesz w swoich kampaniach.

Program nauczania szkolenie Kurs Google Ads – optymalizacja kampanii w praktyce

  1. Struktura konta – optymalizacja dopasowań
  2. Struktura konta – strategia SKAG
  3. Kiedy warto korzystać z kilku kont reklamowych?
  4. Optymalizacja wyniku jakości
  5. Utracone wyświetlenia w wyszukiwarce
  6. Analiza konkurencji – udział w wyświetleniach
  7. Segmentacja danych i ich analiza
  8. Czytanie raportów i wyciąganie wniosków
  9. Zasoby wspólne – zaawansowane ustawienia
  10. DSA – dynamiczne kampanie w wyszukiwarce
  11. Kampanie Shopping Ads i wprowadzenie do Google Merchant Center
  12. Dobre praktyki i optymalizacja
  13. Pierwsza kampania na YouTube
  14. Tworzenie grupy reklam i wybór ustawień
  15. Formaty reklamowe
  16. Remarketing – sprawdzone praktyki
  17. RLSA – remarketing w wyszukiwarce
  18. Budowanie listy odbiorców
  19. Edytor Google Ads
  20. Reguły – optymalizowania powtarzalnych zadań
  21. Skrypty – automatyczne wprowadzenie zmian
  22. Integracja konta reklamowego z Google Analytics
  23. Google Market Finder, Rich Media Gallery i inne przydatne narzędzia
  24. GSP – reklamy w Gmail