Optymalizacja Google Ads podstawy
Radykalna poprawa wyników jest możliwa tylko wtedy, gdy nigdy nie przestajesz optymalizować swoich kampanii. Jeśli zostawisz swoje kampanie w spokoju, będą one powoli marnieć jak rośliny w ogrodzie. Traktuj optymalizację jako proces a zawsze wyciśniesz lepszą wydajność dzięki niższemu kliknięcia (CPC) lub wyższemu współczynnikowi klikalności (CTR).
Poniżej poste porady do optymalizacji Google Ads, które warto wykorzystać, aby dopracować swoją kampanię PPC.
Przejrzyj, doprecyzuj i dodaj do listy słów kluczowych
Jeśli słowo kluczowe ma współczynnik klikalności (CTR) poniżej 1% to po próbie jego optymalizacji, zwyczajnie usuń je. Pamiętaj, że licytujesz słowa kluczowe, które wyszukują prawdziwi ludzie, a ich popularność zmienia się w czasie. Ponadto zawsze będą pojawiać się nowe słowa kluczowe.
Możesz śledzić te zmiany i znajdować nowe słowa kluczowe. Dodaj nowe znalezione słowa kluczowe do odpowiednich istniejących grup reklam. Jeśli nie ma odpowiedniej grupy, załóż nową.
W swoich grupach reklam zawsze szukaj słów kluczowych, których można użyć do utworzenia nowych grup reklam z własnymi reklamami i stronami docelowymi. Dzięki temu zarówno stare, jak i nowe grupy reklam mogą mieć reklamy i strony docelowe lepiej dopasowane do słów kluczowych. A trafniejsze reklamy i strony docelowe oznaczają wyższy Wynik Jakości, niższy koszt kliknięcia (CPC) i wyższe współczynniki konwersji.
Użyj opcji dopasowania słów kluczowych, aby obniżyć koszty
Czy wszystkie słowa kluczowe korzystają z dopasowania przybliżonego? Upewnij się, że używasz również rodzajów stawek z dopasowaniem do wyrażenia i dopasowaniem ścisłym. Użyj Narzędzia oceny słów kluczowych Ads, aby utworzyć sprawdzić licytowanie tego samego słowa kluczowego ze wszystkimi trzema typami dopasowania. Brzmi szalenie, ale działa. Dlaczego? Dopasowanie ścisłe to dokładnie słowo kluczowe, na które kierujesz reklamy, dlatego powinno zapewniać najlepszą odpowiedź. Z Twoich trzech stawek ta dotyczy najwyższej kwoty, ponieważ wiesz dokładnie, za co licytujesz, i właśnie przy takich wyszukiwaniach najbardziej chcesz zobaczyć Twoje reklamy. Ustaw stawkę za dopasowanie do wyrażenia na poziomie 75% kwoty za dopasowanie dokładne, ponieważ te wyszukiwania nie są tak dobre, jak za dopasowanie dokładne i nie chcesz za nie płacić tak dużo.
Wydaje się to skomplikowane, ale jest naprawdę proste i zapewnia, że Twoja reklama pojawi się najpierw w przypadku najlepszych wyszukiwań słów kluczowych, tj. dopasowania ścisłego. Ale Twoja reklama będzie wyświetlana także w przypadku mniej elastycznych słów kluczowych tylko wtedy, gdy będzie to możliwe przy znacznie niższych kosztach, tj. zapłacisz mniej za dopasowanie do wyrażenia i przybliżone.
Jeśli te porady są dla ciebie za trudne to polecam ci 2 najlepsze szkolenia dostępne na rynku:
Podstawy reklamy w Google Ads (AdWords) – 149 zł
link: https://strefakursow.pl/kursy/biznes_i_marketing/podstawy_reklamy_w_google_ads_adwords.html
Czego się nauczysz:
- zakładania i konfiguracji konta reklamowego Google Ads
- targetowania użytkowników po ich zainteresowaniach
- wykorzystywania trafnych i konwersyjnych słów kluczowych
- mierzenia wyników kampanii i optymalizacji kosztów
- tworzenia skutecznych reklam
- prowadzenia marketingu w wyszukiwarce i sieci reklamowej
- analizowania działań konkurencji
- doboru narzędzi reklamowych i typów kampanii dla swojego biznesu
Jeżeli jeszcze nie korzystasz z Google Ads, to możesz być pewny, że nie zarabiasz tyle ile byś mógł! Google Ads, znany jeszcze jakiś czas temu jako Google AdWords, to jedno z najlepszych narzędzi do zdobywania nowych klientów i zwiększania sprzedaży. I nie ma tutaj znaczenia czy prowadzisz firmę wyłącznie internetową, czy lokalny biznes, który może nawet nie mieć swojej strony. Google Ads udostępnia skuteczne narzędzia reklamowe dla każdego przedsiębiorcy niezależnie od branży i wielkości jego biznesu. Jest to też absolutny must-have każdego marketera pracującego jako freelancer czy też poprzez agencję. Jako specjalista od e-marketingu i SEO z ponad 10 stażem wiem to doskonale.
Program szkolenia Podstawy reklamy w Google Ads (AdWords)
- Zalety systemu Google Ads
- Sieć wyszukiwania i sieć reklamowa
- Sieć wyszukiwania i sieć reklamowa – przykłady
- Potrzebne pojęcia
- Słowo kluczowe vs. wyszukiwane hasło
- Wstęp do wyniku jakości i rankingu reklamy
- Cel reklamy i pojęcie konwersji
- Zakładanie konta w Google Ads
- Ustawienia kampanii
- Kierowanie kampanii: lokalizacja i język
- Budżet i stawki kampanii
- Harmonogram reklam i rotacja reklam
- Słowa kluczowe w grupie reklam
- Pierwsza reklama
- Ustawienia płatności
- Poznajemy interfejs
- Struktura konta: kampanie, grupy reklam
- Ustawienia interfejsu: kolumny, filtry, segmenty
- Konfiguracja ustawień kampanii
- Jak dobrać idealne słowa kluczowe
- Dobre praktyki budowania list słów kluczowych
- Typy dopasowań słów kluczowych
- Ustawianie dopasowań i wykluczające słowa kluczowe
- Raport wyszukiwanych haseł
- Planer słów kluczowych
- Narzędzia dodatkowe
- Ulepszanie tekstów reklamowych
- Tworzenie nowej reklamy do testów
- Analiza konkurencji
- Reklamy z dostosowanym tekstem
- Rozszerzenia reklam
- Mierzenie konwersji
- Analiza wyniku jakości
- Analiza wyników reklam
- Budowanie lepszych grup reklam
- Uruchomienie pierwszej kampanii
- Kierowanie kampanii – zainteresowania
- Kierowanie kampanii – miejsca
- Tworzenie reklam
Kurs Google Ads – optymalizacja kampanii w praktyce (149 zł)
Dowiedz się jak efektywniej wydawać budżet i wycisnąć więcej z Twoich kampanii. Poznaj zaawansowane narzędzia Google Ads i docieraj precyzyjniej do klientów.
link do szkolenia: https://strefakursow.pl/kursy/biznes_i_marketing/kurs_google_ads_-_optymalizacja_kampanii_w_praktyce.html
Czego się nauczysz:
- optymalizacji kampanii i efektywnego wykorzystania budżetu
- zwiększania sprzedaży dzięki dobrze ustawionemu remarektingowi
- zdobywania klientów za pomocą kampanii wideo w YouTube
- wykorzystania dynamicznych kampanii w wyszukiwarce
- przyspieszania pracy dzięki regułom i skryptom
- szybszej pracy z kampaniami w Edytorze AdWords
- optymalizacji swoich działań: słowa kluczowe, reklamy
- poprawy kampanii dzięki dodatkowym narzędziom i integracji danych z Google Analytics
Prowadzisz już kampanie w Google Ads, ale nie jesteś do końca zadowolony z wyników? Masz ograniczony budżet i chciałbyś wydawać go efektywniej? Szukasz narzędzi, które pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż? W tym szkoleniu znajdziesz całą masę praktycznych przykładów, sprawdzonych technik i wskazówek, które pozwolą Ci wycisnąć znacznie więcej z Google Ads. Cała wiedza, którą znajdziesz w kursie, bazuje na doświadczeniu zdobytym podczas prowadzenia agencji marketingowej i pracy z klientami z różnych branż. Dzięki temu doskonale wiem, co działa w konkretnych sytuacjach, a z czego lepiej zrezygnować, by nie marnować budżetu. Cały kurs prowadzę na realnym koncie Google Ads, więc całą zdobytą wiedzę łatwo zastosujesz w swoich kampaniach.
Program nauczania szkolenie Kurs Google Ads – optymalizacja kampanii w praktyce
- Struktura konta – optymalizacja dopasowań
- Struktura konta – strategia SKAG
- Kiedy warto korzystać z kilku kont reklamowych?
- Optymalizacja wyniku jakości
- Utracone wyświetlenia w wyszukiwarce
- Analiza konkurencji – udział w wyświetleniach
- Segmentacja danych i ich analiza
- Czytanie raportów i wyciąganie wniosków
- Zasoby wspólne – zaawansowane ustawienia
- DSA – dynamiczne kampanie w wyszukiwarce
- Kampanie Shopping Ads i wprowadzenie do Google Merchant Center
- Dobre praktyki i optymalizacja
- Pierwsza kampania na YouTube
- Tworzenie grupy reklam i wybór ustawień
- Formaty reklamowe
- Remarketing – sprawdzone praktyki
- RLSA – remarketing w wyszukiwarce
- Budowanie listy odbiorców
- Edytor Google Ads
- Reguły – optymalizowania powtarzalnych zadań
- Skrypty – automatyczne wprowadzenie zmian
- Integracja konta reklamowego z Google Analytics
- Google Market Finder, Rich Media Gallery i inne przydatne narzędzia
- GSP – reklamy w Gmail