JAK ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ W SKLEPIE INTERNETOWYM?
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym – oto pytanie, które często jest zadawane w wyszukiwarce Google. Nie musisz szukać dalej, wybierz z poniższej listy 3 punkty i popracuj nad nimi w swoim sklepie internetowym w ciągu 3 najbliższych miesięcy. GWARANTUJĘ CI że sprzedaż poszybuje. Nie dąż do perfekcji w realizacji zadań, po prostu zrób tak aby działało. To wystarczy aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym!
STRATEGIA ROZWOJU SKLEPU INTERNETOWEGO
Wzrost sprzedaży jest celem większości przedsiębiorców działających na rynku e-commerce. Jeżeli Ty również szukasz nowych sposobów na zwiększenie dochodów w swoim e-sklepie – mamy dla Ciebie dziesięć propozycji działań.
NOWE KANAŁY DYSTRYBUCJI
Sprzedaż wielokanałowa, nazywana jest strategią cross-channel. Takie działanie pozwala firmie, otworzyć się na nowe rynki i dotrzeć do różnych grup docelowych. Ważne, aby do opracowania nowej strategii podejść z rozsądkiem i aby były one spójne. Jeżeli w pełni wykorzystujesz możliwości swojego sklepu, warto zastanowić się jakie inne kanały dystrybucji możesz wprowadzić. Jednym z takich pomysłów jest porównywarka cenowa. O tym, dla kogo taka współpraca może okazać się korzystna, pisaliśmy w artykule: Czy warto sprzedawać za pośrednictwem porównywarek cenowych?
CROSS SELLING
Cross-selling to inaczej zachęcenie klienta do dokonania zakupu komplementarnego produktu. W praktyce oznacza to, na przykład, ofertę sprzedaży zabawki grającej z baterią w zestawie. To sprytna metoda, która rzeczywiście przynosi upragniony efekt – wzrost sprzedaży. Ważne przy wdrażaniu tej strategii sprzedażowej jest umiejętne proponowanie komplementarnych produktów. Różne serwisy prezentują podsumowanie zakupu, a obok niego komplementarne produkty. Klient może zdecydować się na zakup pakietu lub wybrać tylko jeden produkt.
UP SELLING i DOWN SELLING
Up-selling i down-selling to z kolei proponowanie innych produktów. W pierwszym przypadku sprzedawca oferuje produkt o lepszych parametrach, ale jednocześnie droższy. W drugim przypadku proponuje mu tańszy produkt o podobnych właściwościach. Ta druga strategia sprawdza się w sytuacjach, gdy klient chce porzucić koszyk zakupowy. To dobre sposoby na zdobycie zaufania klienta i zwiększenie sprzedaży.
NOWE GRUPY ODBIORCÓW
Może się okazać, że wyselekcjonowana grupa odbiorców z biegiem czasu się skurczyła, co może być skutkiem wielu różnych czynników – konkurencji, zmiany preferencji, czy trendów. To dobry moment, aby ponownie zastanowić się do kogo skierowana jest oferta sklepu. Być może okaże się, że są nią zainteresowane osoby, których wcześniej nawet nie brałeś pod uwagę. Więcej o tym jak określić grupę docelową sklepu internetowego dowiesz się z naszego artykułu.
To tylko kilka możliwości, które mogą przyczynić się do wzrostu sprzedaży w Twojej firmie. Nie każdy sposób jest odpowiedni dla każdego rodzaju działalności, dlatego trzeba przeanalizować, który warto wdrożyć. Może okazać się, że jeden nie przyniesie spektakularnych efektów, a kolejny tak. Dlatego warto próbować i otwierać się na nowe możliwości.
- Poszukaj inwestora lub partnera w biznesie e-commerce – może to być dystrybutor marki którą sprzedajesz lub hurtownia, lub inwestor gotówkowy lub z know-how.
- Zmiana lub rozwój oprogramowania – nowe pokolenie kupujących wymaga coraz bardzie mobilnych stron. Coraz więcej twojej obecności w wielu miejscach począwszy od social media, platformami typu Allegro, Amazon….
- Zacznij analizować konkurencję – wykorzystaj darmowe narzędzia do monitorowania sklepów konkurencji. Analizuj pod względem ruchu, treści, zaplecza, obecności social media a przynajmniej pozapisuj się na newslettery konkurencji
- Pozyskaj opinie klientów – zarówno na temat sklepu jak i poszczególnych produktów to jest najcenniejsza treść której szukają wyszukiwartki na twojej stronie, user generated content UGC
- Dopracuj Unique Selling Proposition – dlaczego klient ma kupować w Twoim sklepie, proszę tylko nie wybierz ceny jako największa wartość dla klienta
POSTAW NA PERFORMANCE MARKETING
Jeśli zastanawiasz się jak zwiększyć sprzedaż w Internecie, to jestem pewien, że ciężko pracowałeś dzień i noc nad swoją strategią e-commerce. Ale zawsze istnieją taktyki optymalizacji i sztuczki zwiększające zysk. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zwiększyć przychody. Zacznij od audytu sklepu i analityki, co się dzieje w sklepie i którędy tracisz zysk.
ANALITYKA E-COMMERCE i AUDYT
Google Analytics zbiera bardzo wiele danych, a ich wykorzystanie zależy od Twojej umiejętności ich interpretowania. Nauczysz się tego poniżej, a dzięki tej właśnie umiejętności będziesz mógł odpowiedzieć sobie na pytania, które zadaje sobie każdy internetowy przedsiębiorca:
- jaki jest Twój idealny klient, co przegląda, skąd przychodzi?
- czy strona jest atrakcyjna i zachęca do przeglądania?
- czy odpowiednio targetujesz SEO, content i reklamy płatne?
- gdzie powinieneś się reklamować dla maksymalnej konwersji?
- gdzie powinieneś przestać się reklamować?
- jakie przeszkody występują na drodze do zakupu oraz w których miejscach sklepu się znajdują?
- na którym etapie ścieżki zakupowej klienci mają najwięcej problemów i najczęściej rezygnują z zakupów?
- które produkty są najciekawsze, a które zupełnie nie przyciągają klientów?
I wiele innych. Mając i rozumiejąc te informacje, jesteś w stanie efektywnie zadecydować o tym, których działań zaprzestać, co należy usprawnić i jak zwiększyć skuteczność tych, które już teraz sprawdzają się nieźle. Poczytaj o analityce e-commerce i najważniejszych wskaźnikach w sklepie.
-
GOTOWY SKLEP + OBSŁUGA SPRZEDAŻOWA2 500 zł
-
AUDYT SKLEPU / STRATEGIA SPRZEDAŻY2 500 zł
CONTENT MARKETING W SKLEPIE
Dla nikogo nie powinno być niespodzianką, że realizacja efektywnego content marketingu w ostatnich latach zyskała na popularności. Obecnie, jest to jedna z najczęściej wybieranych form promocji w Internecie. Aby działać, musisz odpowiednio zaplanować strategię content marketingową i zadbać o optymalizację treści. Content Marketing realizowany jest w różnych formach, te najbardziej znane i najczęściej stosowane to:
- specjalistyczne artykuły,
- poradniki,
- raporty,
- webinaria,
- e-video,
- podcasty,
- infografiki,
- e-booki.
Do najczęściej wybieranych kanałów przekazu, gdzie możemy spotkać się z content marketingiem, należą: profile w social media (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter i inne), kanały na YouTube, tematyczne strony internetowe i blogi branżowe. Działania content marketingowe realizowane są także w przypadku prasy branżowej, ulotek, folderów, gazetek, katalogów, drukowanych poradników, książek i innych.
POZYCJONOWANIE SKLEPU INTERNETOWEGO
Pozycjonowanie sklepu internetowego (SEO) to długofalowy proces, którego celem jest podniesienie pozycji fraz kluczowych w darmowych wynikach wyszukiwania Google. W efekcie domena posiada większą widoczność, co może prowadzić do uzyskania wyższego ruchu organicznego. Pozycjonowanie sklepu internetowego opiera się na wdrażaniu działań on-site oraz off-site. To przede wszystkim optymalizacja poszczególnych elementów witryny, tworzenie treści oraz pozyskiwaniu wartościowych linków. Istotne jest także prowadzenie działań wspierających user experience, dzięki którym e-commerce zaczyna notować wyższy współczynnik konwersji.
Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż online, dobrym pomysłem będzie rozpoczęcie od poprawy poprawy pozycjonowania sklepu . SEO oznacza „optymalizację wyszukiwarek” i odnosi się do praktyki zwiększania widoczności witryny na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Innymi słowy, gdy ktoś szuka odpowiedniego hasła w Google, Twoja witryna z większym prawdopodobieństwem pojawi się wyżej na liście wyników. A ponieważ ludzie chętniej klikają witryny znajdujące się wyżej na liście, może to prowadzić do większego ruchu, a ostatecznie do większej sprzedaży.
Poprawa SEO może pomóc w budowaniu zaufania i wiarygodności wśród potencjalnych klientów. W końcu, jeśli Twoja witryna pojawia się wysoko w SERPach, musi to wynikać z tego, że jesteś autorytetem w swojej dziedzinie, prawda? Jeśli więc szukasz sposobów na zwiększenie sprzedaży w Internecie, dobrym pomysłem będzie rozpoczęcie od poprawy SEO swojej witryny.
Możesz to zrobić na kilka sposobów:
- Uwzględnij odpowiednie słowa kluczowe w tytułach i metatagach
- Twórz regularnie świeże, oryginalne treści
- Upewnij się, że Twoja treść zawiera zintegrowane słowa kluczowe
- Uporządkuj swoje treści zgodnie z najlepszymi praktykami SEO
- Upewnij się, że Twoja witryna i strony docelowe są łatwe w nawigacji i dostosowane do urządzeń mobilnych
EMAIL MARKETING AUTOMATION
Dla sprzedawców internetowych e-maile są idealnym kanałem (oprócz strony internetowej sklepu) do wprowadzania produktów na rynek i zwiększania sprzedaży. Prawie każda profesjonalna firma e-commerce wykorzystuje e-maile transakcyjne i inne kampanie e-mailowe, aby wzmocnić lojalność klienta i informować go o jego zamówieniu w trakcie całej jego podróży do klienta.
Dzięki przemyślanej strategii e-mail marketingu możesz zbudować lojalną społeczność i poprawić reputację swojego sklepu internetowego. Możesz personalizować swoje działania marketingowe i zbierać społeczne dowody od zadowolonych klientów.
Zajrzyj do działu email marketing i poczytaj przewodniki, strategie i case studies, które pomogą Ci zbudować skuteczne kampanie email marketingowe. Dowiedz się jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców i napędzić sprzedaż za pomocą email marketingu.
INFLUENCER MARKETING
Influencer Marketing to niezwykle popularna i szybko rozwijająca się branża. Bazuje przede wszystkim na zaufaniu odbiorców do swoich ulubionych twórców, którzy przyciągają do siebie tysiące, a nawet setki tysięcy osób. W ten sposób budują swoją społeczność, tworzą z nią niemal realne relacje i chcąc nie chcąc stają się influencerami.
Internetowym rekomendacjom wierzymy już prawie tak samo jak rekomendacjom osobistym, od bliskich czy znajomych osób. W związku z tym coraz bardziej spada nasze zainteresowanie popularnymi reklamami typu: pop-up, display czy baner. Influencer Marketing to w ostatnich latach jedna z najbardziej popularnych form marketingu internetowego. Polega na wykorzystywaniu swego rodzaju więzi i zaufania, którym odbiorcy darzą swoich ulubionych twórców, czy to internetowych, czy po prostu znanych i wpływowych, przynajmniej w obrębie danej społeczności. Tych twórców określa się mianem influencerów, którzy w dużym skrócie, potrafią wywierać wpływ na opinię innych ludzi i tworzą z nimi swego rodzaju relacje. Dzięki temu są w stanie osiągać lepsze wyniki niż niejedna kampania reklamowa o wysokim budżecie.
SOCIAL MEDIA
Najlepszą metodą promowania sklepu internetowego jest przemyślana i kompleksowa strategia, w której swoje miejsce znaleźć muszą także szeroko rozumiane media społecznościowe. Dziś już nikt nie zadaje pytań o to, czy social media wpływają na sprzedaż, ale raczej jak dobrze wykorzystać ich możliwości w budowaniu marki sklepu i komunikacji z klientami. Sprawna komunikacja i doskonała znajomość m.in. form reklamowych, jakie oferują serwisy społecznościowe jest niezwykle ważna, ponieważ zapewnia dotarcie z przekazem do ściśle określonej grupy odbiorców. Podobnie jak remarketing na FB, wyświetlający reklamy użytkownikom, którzy już odwiedzili nasz sklep. Dysponujemy zaawansowanymi narzędziami reklamy i komunikacji z klientem, jednak na tym nie kończą się możliwości social media w połączeniu z e-commerce. Budując i prowadząc sklep nie powinnyśmy zapominać m.in. o optymalnym zintegrowaniu swojej platformy sprzedażowej z mediami społecznościowymi. W tym materiale postaramy się skupić na kilku funkcjonalnościach w sklepie umożliwiających użytkownikom korzystanie z social media.