Sklepy internetowe, które sprzedają podobne lub identyczne produkty są dla siebie konkurencją w Internecie. Analiza konkurencji pozwala poznać mocne i słabe strony konkurenta, które mogą być kluczowe do zwiększenia ilości zamówień. Oto narzędzia do analizy konkurencji, które pozwolą Ci lepiej poznać ruchy konkurencyjnych sklepów internetowych.

Najważniejsza analiza konkurencji odbywa się w segmencie podobnych fraz kluczowych. Aby mieć dobry wgląd w wyniki warto analizować konkurencję pod kątem SEO. Internet dostarcza sporo informacji, ale do ich gromadzenia potrzebne są specjalne narzędzia i aplikacje. Jednak ich obsługa nie wymaga zaawanasowanej wiedzy technicznej i może je wykonać samodzielnie każdy właściciel sklepu.

Analiza konkurencji słowa kluczowe

Jeśli chcesz uzyskać pozycje w top 5 wynikach wyszukiwarek musisz systematycznie wykonywać analizę konkurencji ale także własnej strony. Słowa kluczowe to jedno słowo lub ciąg słów, które są wpisywane i wyszukiwane przez użytkowników w wyszukiwarce internetowej kiedy szkają konkretnego produktu lub usługi. Słowa kluczowe dzielą się na słowa główne oraz long tail, czyli tzw. frazy długiego ogona.

Różnica między słowem głównym a long tail jest następująca: fraza główna to jedno lub dwa słowa, a long tail może się składać z kilku słów. Fraza główna jest zwykle często wyszukiwana, a jej tematyka jest ogólna przez co trudniejsza w pozycjonowaniu. Long tail, jak sama nazwa wskazuje, jest dłuższą formą składająca się z kilku wyrazów i jest o wiele bardziej szczegółowa i rzadziej wyszukiwana, a zatem często również mniej popularna wśród konkurentów.

 

Analiza konkurencji w Senuto

Senuto to jedno z popularniejszych narzędzi SEO. Jest to platforma, która zbiera dane dotyczące widoczności o milionach słów kluczowych, a także milionach domen. W jednym miejscu znajdują się narzędzia, które wspomagają analizę oraz prowadzenie działań SEO. Dzięki niemu zaplanujesz swoją strategię pozycjonowania strony oraz jej optymalizacji. Pomoże Ci również zobaczyć, jak działa Twoja konkurencja i jakie działania przekładają się na widoczność stron konkurentów w Google. Senuto pokaże na co zwrócić uwagę podczas analizy serwisów konkurencji, ile słów kluczowych macie wspólnych.

załóż darmowe konto testowe: https://www.senuto.com/pl/

 

Analiza konkurencji w SemStorm

Z pewnością już teraz konkurujesz z wieloma innymi stronami, a przecież każdego dnia mogą pojawić się nowi rywale. Semsorm zbiera informacje o każdym z Twoich konkurentów. Jeśli pojawi się nowy gracz na rynku automatycznie zaczynają go monitorować. Wystarczy, że dodasz chociaż jednego z konkurentów, a Semstorm przygotuje wszystkie raporty. Skuteczność rywali możesz zobaczyć błyskawicznie i rozeznać się w sytuacji. Semstorm dostarcza także audyty stron dzięki którym znajdziesz obszary do poprawienia by wyprzedzić rywali.

 

 

 

 

Analiza konkurencji AHREFS

Ahrefs to kompleksowe narzędzie do analizy efektów SEO. Służy przede wszystkim do monitoringu linków przychodzących i budowy profilu linkowego, ale z powodzeniem można je wykorzystać również do analizy ruchu. Ahrefs umożliwia ponadto identyfikację dziesięciu najważniejszych konkurentów pod kątem ruchu organicznego i słów kluczowych. W sekcji wyszukiwania organicznego dostępne są następujące opcje: organiczne słowa kluczowe, historia pozycji, najlepsze podstrony czy różnica treści.

Analiza konkurencji SimilarWeb

Kompleksowe dane o ruchu w witrynach konkurentów pozyskasz również w narzędziu SimilarWeb. W przeciwieństwie do Ahrefs SimilarWeb prezentuje dane o całkowitym ruchu w witrynie, a nie tylko ruchu organicznym. Dzięki niemu sprawdzisz, skąd pochodzi najbardziej wartościowy ruch – czy jest to ruch z wyników organicznych, czy może z mediów społecznościowych, czy z reklam czy i z jakich innych domen

Analiza konkurencji SEMRUSH

SEMrush to narzędzie SEO, które analizuje słowa kluczowe, śledzi strategię używaną przez konkurencję, przeprowadza audyt SEO Twojego bloga, wyszukuje możliwości tworzenia linków zwrotnych z innych domen. Jedną z najważniejszych kwestiii, o którą powinieneś zadbać w pierwszej kolejności, jest uzyskanie wysokiej jakości linków zwrotnych. To główny czynnik, dzięki któremu jesteś w stanie stanąć na szczycie listy wyników wyszukiwania. Podczas analizy działań konkurencji, możesz dowiedzieć się, skąd otrzymują backlinki i spróbować uzyskać z tych witryn linki do swoich treści.

Narzędzia Backlink SEMrush umożliwiają Ci uzyskanie informacji na temat łącznej liczby linków zwrotnych rywali, liczby domen, które je zawierają, liczby odsyłających adresów IP, liczby linków do śledzenia, ich typu oraz listy najpopularniejszych z nich.

Analiza konkurencji media społecznościowe BRAND24

Marketing mediów społecznościowych, kampanie promocyjne, SEO, płatne reklamy, linki przychodzące, działania PR-owe – to tylko niektóre z obszarów biznesu, które mogą (a nawet powinny) zostać przeanalizowane.

Wiele sklepów internetowych skutecznie promuje się w mediach społecznościowych. Jeśli chcemy dotrzeć do jeszcze szerszej grupy docelowej, również i my powinniśmy zaistnieć w social media. Sprawdźmy, jak na Instagramie, Facebooku czy Linkedinie jak promują się nasi konkurenci.

Śledzenie aktywności konkurencji na poszczególnych portalach społecznościowych jest niestety czasochłonne, a przede wszystkim może okazać się niewystarczające. Analizę konkurencji w mediach społecznościowych znacznie ułatwi nam narzędzie Brand24. Dzięki niemu dowiemy się między innymi gdzie nasi potencjalni klienci piszą o naszej konkurencji, z jakimi problemami mierzą się klienci konkurencji, za co chwalona jest konkurencja itd.