Jak zrobić audyt sklepu internetowego na urządzeniach mobilnych
Jak już zapewne słyszałeś użytkownicy mobilni rosną z roku na rok w siłę, coraz większe telefony i coraz szybszy internet sprawiają że mobilni konsumenci chcą kupować coraz częściej na urządzeniach mobilnych. W ciągu zaledwie ostatnich 2 lat notujemy wzrosty o 500% sprzedaży na samych telefonach!
Dlatego tak ważne jest dbanie o wersję mobilną sklepu internetowego, ponad 60% użytkowników wyjdzie z Twojego sklepu i pójdzie do konkurencji jeżeli coś nie działa i nie jest łatwo dostępne na urządzeniu mobilnym. Dlatego wykonaj poniższe sprawdzenie u siebie w sklepie. Najlepiej usiądź z kimś, kto nie zna twojego sklepu na wylot i obserwuj jak radzi sobie z poniższymi zadaniami, które mu kolejno zadajesz:
1. Wyszukaj stronę kategorii XYZ
2. Wyszukaj stronę produktu XYZ
3. Dokonaj zakup produktu ABC
4. Skontaktuj się z obsługą sklepu i zadaj pytanie
Obserwując zachowanie użytkownika notuj sobie takie rzeczy:
- ile wykonał kliknięć aby wykonać zadanie
- jak łatwo znajduje potrzebne elementy
- ile czasu zajmują poszczególne kroku
- jakie napotkał trudności
Jeżeli nie masz punktu odniesienia, czy twój sklep jest przyjazny dla użytkownika w wersji mobilnej, zadaj te same zadnia do wykonania w sklepie największej konkurencji i porównaj wyniki.
Całość nie zajmie więcej niż 10 minut. Gwarantuję, że zrozumiesz natychmiast co należy poprawić.