Jak zrobić audyt sklepu internetowego na urządzeniach mobilnych

Jak już zapewne słyszałeś użytkownicy mobilni rosną z roku na rok w siłę, coraz większe telefony i coraz szybszy internet sprawiają że mobilni konsumenci chcą kupować coraz częściej na urządzeniach mobilnych. W ciągu zaledwie ostatnich 2 lat notujemy wzrosty o 500% sprzedaży na samych telefonach!

Dlatego tak ważne jest dbanie o wersję mobilną sklepu internetowego, ponad 60% użytkowników wyjdzie z Twojego sklepu i pójdzie do konkurencji jeżeli coś nie działa i nie jest łatwo dostępne na urządzeniu mobilnym. Dlatego wykonaj poniższe sprawdzenie u siebie w sklepie. Najlepiej usiądź z kimś, kto nie zna twojego sklepu na wylot i obserwuj jak radzi sobie z poniższymi zadaniami, które mu kolejno zadajesz:

1. Wyszukaj stronę kategorii XYZ
2. Wyszukaj stronę produktu XYZ
3. Dokonaj zakup produktu ABC
4. Skontaktuj się z obsługą sklepu i zadaj pytanie

Obserwując zachowanie użytkownika notuj sobie takie rzeczy:

  • ile wykonał kliknięć aby wykonać zadanie
  • jak łatwo znajduje potrzebne elementy
  • ile czasu zajmują poszczególne kroku
  • jakie napotkał trudności

Jeżeli nie masz punktu odniesienia, czy twój sklep jest przyjazny dla użytkownika w wersji mobilnej, zadaj te same zadnia do wykonania w sklepie największej konkurencji i porównaj wyniki.

Całość nie zajmie więcej niż 10 minut.  Gwarantuję, że zrozumiesz natychmiast co należy poprawić.