Jak założyć sklep internetowy za darmo

Jak założyć sklep internetowy za darmo

Istnieje kilka darmowych platform do tworzenia sklepów internetowych, które mogą Ci pomóc w założeniu sklepu online za darmo. Oto kilka popularnych opcji:

  • WooCommerce – darmowy kurs – to darmowy dodatek do WordPressa, który umożliwia tworzenie sklepów internetowych. Możesz zainstalować go na swojej stronie WordPress i skonfigurować swój sklep.
  • PrestaShop – to inna popularna platforma do tworzenia sklepów internetowych. Możesz zarejestrować się za darmo na ich stronie internetowej i zacząć tworzyć swój sklep.
  • Shopify – Shopify oferuje bezpłatny okres próbny na 14 dni. Możesz skorzystać z tej opcji i spróbować zbudować swój sklep na tej platformie.
  • OpenCart – to kolejna darmowa platforma do tworzenia sklepów internetowych. Możesz ją pobrać i zainstalować na swoim serwerze lub skorzystać z darmowego hostingu.

Należy jednak pamiętać, że choć same platformy mogą być darmowe, to nadal będzie się wiązało z pewnymi kosztami związanymi z utrzymaniem sklepu internetowego, takimi jak koszty hostingowe, domeny, płatności za integracje z systemami płatności, a także koszty marketingu i reklamy.


Darmowy sklep internetowy ranking

  1. WooCommerce
    WooCommerce to jeden z najlepszych darmowych systemów e-commerce, który obsługuje przeszło 35% sklepów internetowych. Jest to zdecydowanie najbardziej popularne oprogramowanie typu open-source, które zostało zaprojektowane tak, by przekształcić dowolną witrynę WordPress w sklep internetowy. Wystarczy, że stworzymy naszą stronę WordPress, a następnie pobierzemy i zainstalujemy wtyczkę WooCommerce. Wtedy też automatycznie zmienimy naszą witrynę w pełni funkcjonalny sklep, który będzie idealną opcją dla większości początkujących przedsiębiorców.
  1. Magento
    Magento to jedna z najbardziej zaufanych platform ecommerce dostępnych dla klientów indywidualnych i przedsiębiorstw. System ten, podobnie jak WooCommerce, jest oparty na frameworku PHP, który pozwala z łatwością skalować nasz sklep internetowy. Darmowa wersja jest nieco mniej zaawansowana od płatnej opcji, ale i tak oferuje sporo rozszerzeń i funkcjonalności, które umożliwiają pełną integrację z innymi systemami. System Magento jest szczególnie polecany sklepom z dużym asortymentem, ponieważ może obsłużyć nawet po kilkaset tysięcy produktów.
  1. PrestaShop
    PrestaShop powstał nieco później niż pozostałe platformy z naszego zestawienia, ale szybko zyskał uznanie wśród przedsiębiorców. Wszystko za sprawą łatwości użytkowania oraz bardzo intuicyjnemu panelowi zarządzania. Jest polecany szczególnie małym i średnim sklepom internetowym. W przeciwieństwie do bardzo zaawansowanego Magento, PrestaShop jest dość lekką platformą, która działa bezproblemowo nawet na standardowym hostingu. Wyróżnia ją też ogromna baza kilku tysięcy gotowych szablonów.
  1. OpenCart
    OpenCart jest kolejnym, bardzo popularnym i w pełni darmowym systemem e-commerce. Chociaż wydaje się niepozorną platformą, jest aktywnie używana przez ponad 500 tys. sklepów. Jej instalacja i konfiguracja jest bardzo prosta i nie zajmuje dużo czasu. Ze względu na łatwość użytkowania, całkowity koszt założenia sklepu na OpenCart zazwyczaj jest niższy, niż w przypadku bardziej obszernych systemów. Dodatkowo, dostępnych są setki naprawdę świetnych motywów i wtyczek całkowicie za darmo.
  1. Joomla VirtueMart
    Joomla VirtueMart to rozszerzenie e-commerce, które mogłoby być porównane do WooCommerce. System ten może się wydawać nieco przestarzały, ale wciąż dobrze sprawdza się dla małych sklepów internetowych. Niestety, VirtueMart daleko od pełnej intuicyjności, przez co osoby ‘nietechniczne’ mogą się w pewnym momencie pogubić. Aby rozbudować sklep do większych rozmiarów w przyszłości, wymagane będzie znalezienie programisty dobrze zorientowanego w tym systemie.
  1. Drupal Commerce
    Drupal Commerce, jak sama nazwa wskazuje, jest dzieckiem systemu Drupal. Można tu dostrzec pewne podobieństwo z WooCommerce i Joomla, ponieważ jest to rozszerzenie gotowego systemu, a nie oddzielna platforma e-commerce.


Jak założyć sklep internetowy koszty

  1. Płatności online
    Obecny Klient e-commerce jest przyzwyczajony do możliwości dokonania zakupu w wygodny i sprawny sposób, dlatego systemy płatności natychmiastowej to must have w każdym sklepie internetowym. Dostawcy często na start oferują niższe lub zerowe prowizje dla nowych Klientów. Na dłuższą metę jednak prowizja ta może wynieść ok. 1-2%.
  1. Koszt dostawy
    Coraz więcej sklepów przywiązuje uwagę do wyglądu opakowania, a także personalizacji paczki. Musisz pamiętać, że obecnie Klient nie kupuje już tylko produktu, a całe doświadczenie zakupowe. Ten czynnik może zadecydować o tym, czy w przyszłości Klient do Ciebie wróci. Coraz popularniejsze więc staje się dołożenie małej niespodzianki do zakupu, czy piękny sposób opakowania towaru. Każde zamówienie musi być odpowiednio zapakowane, uzupełnione wypełniaczem, a często również zabezpieczone. Do tego na paczkę należy przykleić odpowiednią etykietę. Wydawać się może, że liczenie kosztów jednego opakowania jest niepotrzebne, jednak przy większej ilości zamówień kwota ta może okazać się znacząca.

    Innym aspektem dostawy, o którym musisz pomyśleć to wprowadzenie darmowej wysyłki. Jej koszt często okazuje się być czynnikiem decydującym o zakupie, lub porzuceniu koszyka. Tym samym jeśli masz w sklepie darmową dostawę może być to Twoja przewaga konkurencyjna, na której możesz oprzeć swoją komunikację do Klientów.
  1. Magazyn
    W zależności od tego co chcesz sprzedawać i w jakim modelu biznesowym, musisz przemyśleć gdzie będziesz trzymał towar. Nie tylko teraz, ale i w przyszłości kiedy Twój sklep się rozwinie. Konieczność wynajęcia przestrzeni lub biura dla swojej działalności wiąże się z dodatkową comiesięczną opłatą. Nawet jeśli obecnie wystarcza Ci miejsce w domu, czy garażu myśląc przyszłościowo powinieneś wziąć pod uwagę, że niedługo może ono być za małe. Co za tym idzie, będziesz musiał osiągnąć większą sprzedaż, aby pokryć ten koszt.
  1. Koszt prowadzenia działalności
    Dla formalności wspomnę tylko o kosztach prowadzenia działalności. Samo założenie własnej firmy jest darmowe, natomiast do tego dochodzi konieczność płacenia podatków i składek ZUS. Obecnie minimalna wysokość składek, w przypadku korzystania z ulgi na start.
  1. Księgowość
    Rozliczać działalność możesz samodzielnie za pomocą gotowych programów jak np. ifirma lub skorzystać z usług księgowej. Wybór biura rachunkowego będzie dla Ciebie lepszą opcją jeśli sam nie odnajdujesz się w kwestiach księgowych, lub jeśli zwyczajnie nie masz na to czasu. Dodatkowo posiadanie profesjonalisty w tej kwestii daje Ci większe poczucie bezpieczeństwa. Wiąże się to jednak z dodatkowym kosztem. W przypadku małego sklepu internetowego koszt wyniesie około 200-400 zł netto miesięcznie.
  2. Pozyskiwanie Klientów
    Zdecydowanie jedną z najdroższych kwestii w sklepie internetowym jest pozyskiwanie Klientów. I nie mówię tutaj tylko o wydatku finansowym, ale także o konieczności poświęcenia swojego czasu. Oczywiście wszystko zależy od tego, czy chcesz swoją promocję prowadzić sam, czy powierzyć marketing zewnętrznej agencji lub freelancerowi. W tym drugim przypadku musisz wziąć pod uwagę koszt w postaci obsługi reklam, a nie tylko sam budżet na kampanię. Wydatek jaki musisz ponieść to również kwestia wyboru kanałów dotarcia, narzędzi i metod. Masz tutaj do dyspozycji: Facebook Ads, Google Ads, Pozycjonowanie…


Kup gotowy sklep internetowy

Zakup działającej firmy może być dobrym sposobem na rozpoczęcie działalności gospodarczej lub rozszerzenie już istniejącej działalności. Jednakże przed podjęciem decyzji o zakupie firmy, należy dokładnie przebadać jej kondycję finansową, wycenić wartość firmy, określić perspektywy rozwoju i zrobić wiele innych ważnych kroków.