#4 REJESTRACJA DOMENY

To adres Twojego sklepu. Rejestracja domeny internetowej pozwoli pozwala używać unikalny adres w sieci, pod którym usługi (np. strony WWW, poczta e-mail, serwer FTP) są dostępne w sieci Internet. Nazwa domeny jest niepowtarzalna i korzystając z niej odwołujesz się do ściśle określonego zasobu w Internecie. Wybór nazwy domeny może być jednym z najważniejszych etapów na drodze do zaistnienia firmy lub marki online. Nazwa domeny jest często jedną z pierwszych rzeczy, które widzą potencjalni użytkownicy, i może wpłynąć na ich ocenę Twojej witryny i marki. Dobrze dobrana nazwa może budzić zainteresowanie i zwiększać ruch w witrynie, natomiast nieodpowiedni wybór może mieć wręcz przeciwny skutek. Nie jest to nauka ścisła, a bezwzględnych reguł nie ma wiele. Nasze wskazówki pomogą Ci jednak wybrać nazwę, która będzie pasować do Twojej marki i ją promować. 

Jak wybrać dobrą nazwę domeny? 

Długość  nazwy

W przypadku nazw domen obowiązuje zasada: im krócej, tym lepiej. Krótsze nazwy łatwiej jest zapamiętać i wpisać w przeglądarce, użytkownicy łatwiej Cię więc odnajdą. Łatwiej się też wyróżnić, gdy jest mniej do czytania. Najlepiej nie przekraczać 2 lub 3 słów. 

Prostota 


Użytkownicy powinni być w stanie łatwo zapamiętać Twoją nazwę domeny i prawidłowo ją wpisać. Skomplikowane lub rzadko używane słowa bądź nazwy mogą być trudne do zapamiętania i poprawnego zapisania. 

Słowa kluczowe 


Wybór odpowiednich słów pozwoli łatwiej Cię znaleźć i od razu zorientować się, czym się zajmujesz. Słowa kluczowe mogą informować, co robisz lub oferujesz (na przykład „kawa” lub „sprzątanie”), a nawet podawać Twoją lokalizację. Uwzględnienie lokalizacji w nazwie domeny (np. „warszawa”) może Ci również pomóc w dotarciu do lokalnych klientów i użytkowników. 

Marka 


Nazwa domeny powinna odzwierciedlać Twoją markę i na odwrót. Rozwój marki może wymagać dużo czasu, a włączenie unikalnej marki w nazwę domeny może pomóc Ci się wyróżnić, zdobyć rozpoznawalność i zwiększyć liczbę odwiedzin witryny. Przy tworzeniu własnej marki i domeny pamiętaj, aby nie używać żadnych istniejących nazw marek ani znaków towarowych. 

Nazwa witryny 

Być może to oczywiste, warto jednak przypomnieć, że nazwa domeny powinna być taka sama jak nazwa marki lub jak najbardziej do niej podobna. Nie chcesz przecież zdezorientować użytkowników, którzy po wpisaniu Twojej nazwy domeny trafią na stronę internetową o całkiem innej nazwie. 

Lepsze jest wrogiem dobrego


Wiele osób poświęca mnóstwo czasu na wybór idealnej nazwy domeny zamiast przeznaczyć go na budowanie świetnej marki na podstawie nazwy niekoniecznie idealnej, lecz całkiem dobrej. Nie pozwól, by poszukiwanie idealnej nazwy domeny opóźniło rozpoczęcie Twojej działalności lub start projektu. 

Przeciętna nazwa domeny jest lepsza niż brak domeny. 


Najpopularniejszym rozszerzeniem domeny w Polsce (domeną najwyższego poziomu) jest .PL, jednak obecnie istnieje wiele innych rozszerzeń, jak choćby .com.pl, .info.pl.   Mając do wyboru wiele domen najwyższego poziomu, łatwiej jest obecnie utworzyć dla danej marki charakterystyczną nazwę domeny, która będzie reprezentować cel i wartość jej oferty. 

Czego unikać 

Niektóre elementy mogą negatywnie wpływać na postrzeganie Twojej domeny przez użytkowników. Są to na przykład cyfry i myślniki w nazwie. Te znaki trudno się wpisuje i mogą one obniżać wiarygodność witryny i firmy w oczach użytkowników. Dziwna pisownia lub słowa, które można zapisać na różne sposoby. Mogą one utrudniać znalezienie Twojej strony. Błędy w pisowni. Budzą podejrzenia i obawy, że strona wyłudza informacje lub rozpowszechnia złośliwe oprogramowanie. Marki i znaki towarowe używane przez inne firmy. Nie używaj ich w nazwie domeny, ponieważ może to doprowadzić do działań prawnych i zawieszenia domeny. Jeśli nazwa domeny ci się spodobała i spełnia najważniejsze warunki to od razu po rejestracji załóż konta o takich samych nazwach w najważniejszych serwisach społecznościowych  szczególnie Facebook i Instagram.   

Domenę możesz zarejestrować razem z serwerem w LH.pl
Dzięki temu, w następnym kroku, uruchomisz domenę, serwer, certyfikat SSL i sklep.

Możesz wykorzystać kod rabatowy LH-20-216192
Dodatkowo zyskasz rabat 20%

W razie problemów, możesz zawsze do mnie zadzwonić lub napisać maila.
Z przyjemnością pomogę uruchomić Twój sklep.

Napisz maila

office@ecommerce-manager.pl

Zadzwoń po poradę

+(48) 505 430 767

Podobne wpisy