#57 YOUTUBE
Youtube jest drugą najczęściej odwiedzaną witryną po Google. YouTube łączy ekscytujące i zabawne funkcje mediów społecznościowych z ogromnym ruchem związanym z wyszukiwaniem i rankingiem treści Google co czyni go całkiem wyjątkową platformą samą w sobie.
W jaki sposób możesz wykorzystać Youtube jako kanał content marketingu dla swojego sklepu internetowego?
Marketing w YouTube obejmuje przesyłanie treści wideo na YouTube w celu promowania Twojej firmy wśród docelowych odbiorców, które edukują, zapewniają wartość i zachęcają potencjalnych klientów do zakupu Twoich produktów.
Wiele firm e-commerce inwestuje w rozwój kanału YouTube ze względu na znaczny potencjał ruchu, który można z niego wykorzystać. Na YouTube osiągasz wyniki dzięki treściom, które są wartościowe i zabawne, utrzymując widza na platformie. Ponieważ ostatecznie chodzi o zbudowanie zaangażowanej publiczności, która celebruje Twoją markę.
A biorąc pod uwagę, jak ogromna jest platforma, nie ma wątpliwości, że na Youtube możesz znaleźć swój rynek docelowy. Zobacz jak jednominutowa recenzja produkt utrzymuje się w wynikach wyszukiwania Google – film obejrzało ponad 360 000 osób.
Powodów, dla których warto rozwijać kanał na YouTube, jest wiele:
- 80% globalnego ruchu będzie pochodzi ze strumieniowego przesyłania wideo
- łatwiej jest pozycjonować się na Youtube niż w Google – jest mniej konkurencji
- 70% użytkowników YouTube ogląda filmy, aby podjąć decyzję o zakupie
- budowanie kanału na Youtube daje dodatkowe źródło ruchu, które może szybko skalować Twój biznes
Strategia treści
Utwórz kanał i prześlij swoje filmy, uzupełnij swój profil i zacznij tworzyć treści. Oto typy treści, od których najłatwiej zacząć:
- Treści instruktażowe pokazujące, co możesz zrobić ze swoimi produktami
- Recenzje produktów, w których porównujesz swoje produkty z podobnymi alternatywami
- Tutoriale jak dobrać odpowiedni produkt do określonego celu
- Często zadawane pytania odpowiadające na najczęściej zadawane pytania klientów
- Ogłoszenia o nowych produktach, pokazujące cechy i zalety produktu
Promuj filmy w YouTube i poza nim
Jedną rzeczą, którą musisz zrobić zaraz po opublikowaniu nowego filmu, jest jego promocja. Powód jest prosty. Nie możesz oczekiwać, że ludzie będą do ciebie przychodzić zwłaszcza na początku.
Aby jak najszybciej zwiększyć grono odbiorców. Oto kilka kroków, które powinieneś wykonać:
- Udostępnij swój film swoim odbiorcom w mediach społecznościowych
- Umieść swój film we wpisie na blogu na ten sam temat
- Umieść film w opisie produktu którego dotyczy
- Wyślij newsletter, który zachęci odbiorców do obejrzenia
- Nagrywaj z przeznaczeniem swoich filmów na posty na blogu, rolki na Instagramie, podcasty.
- Udostępniaj swoje treści na wielu kanałach.
Współpracuj z innymi kanałami lub influencerami
Biorąc pod uwagę, że 50% kupujących online jest bardziej skłonnych do zaufania rekomendacjom influencerów, influencer marketing jest teraz czymś więcej niż tylko trendem. To uzasadniona strategia zwiększania świadomości marki.
Na YouTube firmy zajmujące się e-commerce mogą wykorzystywać influencer marketing na wiele sposobów. Na przykład:
- Pozwól influencerowi wykorzystać Twój produkt w dowolny sposób, ciekawy dla jego odbiorców
- Podaj unikalny kod rabatowy, aby móc mierzyć skuteczność tych kampanii
- Współpracuj z influencerami i stwórzcie razem specjalny film. Dzięki temu Twoja marka będzie bardziej naturalnie prezentować się publiczności influencera.
- Podaruj swoje produkty influencerowi, pozwól mu doświadczyć korzyści, a następnie zapytaj o opinię. Jeśli jest bardzo pozytywny, utwórz film z referencjami lub studium przypadku, które możesz wykorzystać w swoim marketingu.
- Podczas zbierania influencerów, z którymi chcesz się skontaktować, nie zapomnij, że muszą oni spełniać trzy wymagania: odpowiedni dla swojej niszy, mają wystarczająco dużą publiczność, aby warto było zainwestować, mają zaangażowaną publiczność
W razie problemów, możesz zawsze do mnie zadzwonić lub napisać maila.
Z przyjemnością pomogę uruchomić Twój sklep.
Napisz maila
office@ecommerce-manager.pl
Zadzwoń po poradę
+(48) 505 430 767