jak uruchomić sklep internetowy
|

#70 FULFILLMENT

Fulfillment to przekazanie magazynowania, logistyki, realizacji zamówienia, procesu zwrotów w ręce wyspecjalizowanego centrum logistycznego.

Jak przebiega proces obsługi sklepu internetowego?

Możemy go podzielić na kilka etapów:

  • Przyjęcie dostawy towrów.
  • Magazynowanie.
  • Realizacja zamówień.
  • Obsługa zwrotów.
  • Sprawdzanie produktów.

Dodatkowo w trakcie tych etapów klient ma możliwość sprawdzenia jak postępuję proces realizacji zamówienia czy ilość towarów na magazynie. W trakcie każdego z tych punków ma miejsce liczne procesy obejmujące m.in.: sprawdzenie stanu towarów, wprowadzenie danych do systemu magazynowego czy komunikacja ze sprzedawcą.

Dla kogo sprawdzą się usługi fulfillmentu?

W skrócie dla każdego sprzedawcy chcącego zaoszczędzić swój czas oraz pieniądze. Już po 200 zamówieniach miesięcznie dowiesz się jak czasochłonne i energochłonne jest pakowanie i wysyłanie produktów. Niezależnie od wielkości firmy, ilości zamówień czy sprzedawanych produktów centrum logistyczne posiada sprawdzone rozwiązania będące odpowiedzią na potrzeby klientów.

W przypadku wyspecjalizowanych branż np. beauty & wellness, fashion, IT czy FMCG istnieje możliwość dostosowania opakowań lub realizacji zamówień, uzyskania specjalnych warunków przechowywania oraz informacji o dacie produktów czy numeru seryjnego.

Jakie są zalety korzystania z usług fulfillmentu?

  • Ograniczenie kosztów takich jak: utrzymanie magazynu, pracowników, zakup materiałów do pakowania jest ponoszona przez wielu klientów zamiast jedną firmę
  • Atrakcyjniejsze ceny i warunku dostaw do klientów
  • Realizacja wszystkich procesów w jednym miejscu
  • W jednej lokalizacji towar jest magazynowany, pakowany oraz wysyłany, przyśpieszając realizację i dostawę zamówień
  • Skalowalność ilości przesyłek, centrum logistyczne ma zawsze zapas możliwości

Fulfillment stworzony jest dla firm opierających swoją sprzedaż o własne stany magazynowe i zlecające realizacje wszystkich procesów zewnętrznemu podmiotowi. Dropshipping pomija proces magazynowania, zlecając hurtowni wysyłkę bezpośrednio do klienta. To rozwiązanie pozbawia sprzedawcę kontroli nad rzeczywistymi stanami magazynowymi oraz nie gwarantuję stałej ilości towarów potrzebnej do realizacji zlecenia.

Koszt fulfillmentu

Każdorazowo należy wykonać kalkulację z wybranymi firmami. Z jednej strony zyskasz czas z drugiej zredukujesz koszty logistyki i nie ma wątpliwości, że jest to przyszłość e-commerce:

  • Przyjęcie towaru – obejmuje sprawdzenie towaru, pomiar wagi oraz długości, odłożenie towaru na magazynie
  • Magazynowanie – koszt naliczany jest na podstawie rzeczywistych wymiarów towaru oraz jego ilości na magazynie
  • Wysyłka – koszt zależny jest od wymiarów, wagi i ilości towaru oraz miejsca dostawy
  • Obsługa zwrotów – w przypadku odesłania towaru lub nieodebrania przesyłki

W razie problemów, możesz zawsze do mnie zadzwonić lub napisać maila.
Z przyjemnością pomogę uruchomić Twój sklep.

Napisz maila

office@ecommerce-manager.pl

Zadzwoń po poradę

+(48) 505 430 767