#85 BŁĘDY POCZATKUJĄCYCH SPRZEDAWCÓW

Zaczynając sprzedaż w e-commerce stajesz przed wielkim wyzwaniem, jak stworzyć odnoszący sukcesy sklep internetowy. Może to być przytłaczające i stresujące, ale ważne jest, aby zachować pragmatyzm i działać zgodnie z planem krok po kroku, skupiając się na priorytetach.

Z praktyki wiem, że nie da się uniknąć błędów. Oto moim zdaniem najczęstsze błędy popełniane przez początkujących sprzedawców e-commerce. Potraktuj to jako punkt odniesienia przy sprawdzaniu, czego brakuje Twojemu sklepowi i co należy poprawić.

Próba samodzielnego zbudowania sklepu internetowego

Oczywiście że się da i zachęcam do tego gorąco bo daje nam to gigantyczny wzrost umiejętności i kompetencji w dzisiejszej gospodarce. Dodatkowo daje ci to całkowitą swobodę, ale jeśli faktycznie chcesz wystartować to o wiele szybciej uzyskasz gotowy sklep jeśli zrobi to ktoś kto na tym zjadł zęby. Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi do tworzenia witryn e-commerce, z różnymi funkcjami i różnymi ograniczeniami, aby poznać je wszystkie najzwyczajniej trzeba nad tym posiedzieć kilkaset godzin. A to realnie robi 1 na 10 osób która chce sprzedawać. Zamiast tego można zamówić sklep pod klucz w 7 dni.

Niezwykle szeroka gama produktów

Zacznij w jakiejś niszy produktowej. Najlepiej zacząć od kilku rodzajów produktów, ale wysokiej jakości. Łatwiej jest zarządzać sklepem z mniejszą ilością produktów na początku. W ten sposób właściciel sklepu może poznać cały proces i sprawdzić popyt na rynku. Jeśli biznes idzie dobrze, zawsze można go później rozbudować. Jeśli podłączysz hurtownię to w każdej hurtowni znajdziesz jakieś bestsellery, produkty których możesz sprzedać 1000 sztuk. Dodatkowo walka z konkurencją na dziesiątki kategorii produktowych powoduje większe wydatki na reklamę a budżet reklamowy jest zawsze ograniczony.

Słabe opisy produktów

Dokładny, ale zwięzły opis produktu i pasujące zdjęcie to podstawa. Klienci muszą dokładnie wiedzieć, co kupują, ponieważ mówimy o biznesie internetowym. Nie mają możliwości obejrzenia i dotknięcia produktu przed zakupem, dlatego dobry opis to podstawa zaufania klientów. Hurtownia która udostępnia opis zazwyczaj daje bardzo lakoniczne informacje a na dodatek taki sam opis znajdziesz u każdego innego sprzedawcy. Opis produktów jest generatorem ruchu organicznego.

Ignorowanie użytkowników mobilnych

Telefony komórkowe są obecnie nieodłączną częścią życia ludzi. Tak więc sklep internetowy, który nie jest przystosowany do urządzeń mobilnych, traci znaczną liczbę klientów. A przez mobile-friendly rozumiemy uproszczenie nawigacji sklepu na telefonie komórkowym, umożliwienie dostosowania rozmiaru ekranu itp.

Zapominanie o obsłudze klienta

Mimo, że mówimy tu o sklepie internetowym, to i tak wymaga kontaktu z klientami. Wymaga znacznie większego wysiłku, ale nie należy go zaniedbywać. Jakie są możliwości nawiązania kontaktu z kupującymi? Jest kilka. Dedykowana strona kontakt gdzie klient ma możliwość łatwego znalezienia adresu e-mail i numeru telefonu lub formularza kontaktowego do wypełnienia.

Pomijanie fazy testowania

Zdecydowanie zalecamy przetestowanie sklepu e-commerce przed uruchomieniem. Można to przetestować samodzielnie, ale zachęcamy do poproszenia innych osób o zrobienie tego. Wystarczy przejść przez stronę, sprawdzić czy wszystkie strony są responsywne, przejść przez proces zakupu, przetestować czy nawigacja jest intuicyjna i przejrzysta. Faza testowania pomaga sprzedawcom zrozumieć preferencje klientów i poprawić ich wrażenia z zakupów.

Budżet reklamowy

Aby zbudować odnoszący sukcesy sklep e-commerce, detaliści muszą wykorzystać odpowiednią kombinację trzech elementów: marży, współczynnika konwersji i ruchu. Pierwsze dwa są trudne do kontrolowania na starcie, ale to, co ma największy wpływ to kierowanie ruchem. W coraz bardziej zatłoczonej przestrzeni handlu elektronicznego trzeba mieć zapas na reklamę online. I niestety musi być znacznie większy niż koszt budowy sklepu.

Brak jasnej propozycji wartości

Mówiąc prościej, klienci, którzy właśnie weszli na Twoją stronę po raz pierwszy, nie powinni zbytnio się wysilać, aby zrozumieć, co robisz i dlaczego wydawanie pieniędzy u ciebie jest dobrym pomysłem. Czy znasz odpowiedź dlaczego klient miałby złożyć zamówienie akurat w Twoim sklepie? Dlaczego jest wyjątkowy?

Brak społecznego dowodu słuszności

Social proof to kolejny sposób na zdobycie zaufania klientów. To niezaprzeczalny fakt, że ludzie chętniej coś kupią, jeśli zobaczą opinie innych osób o produkcie. Sekcja komentarzy to jedna z najważniejszych części sklepu internetowego. Każda pozytywna opinia o sklepie jest na wagę złota.

Brak strategii SEO i marketingowej

SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, jest jednym z narzędzi marketingowych. Jego celem jest zwiększenie widoczności sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. Koncentruje się na bezpłatnych i organicznych wynikach wyszukiwania. Wraz z płatną reklamą, taką jak Google Ads, tworzy idealne połączenie, które pozwala przyciągnąć ruch do sklepu i zwiększyć sprzedaż.

Unikanie powyższych błędów zwiększa Twoje szanse na dobrze prosperujący biznes sklep internetowy.

W razie problemów, możesz zawsze do mnie zadzwonić lub napisać maila.
Z przyjemnością pomogę uruchomić Twój sklep.

Napisz maila

office@ecommerce-manager.pl

Zadzwoń po poradę

+(48) 505 430 767

Podobne wpisy