|

#55 TWITTER (X)

Wśród platform mediów społecznościowych marketing na Twitterze może być dość trudny ze względu na jego krótki czas życia wpisów. Twitter może stać się potężnym narzędziem marketingowym, jeśli odpowiednio podejdziesz do tematu. Oto jak można użyć Twittera swoim biznesie e-commerce.

Tweet to podstawowy komunikat na Twitterze. Może zawierać maksymalnie 140 znaków. Jeśli napiszesz więcej, nadwyżka i tak nie będzie się wyświetlać. To co jest unikalne to dialogi w postach są na Twitterze. Twitter to portal społecznościowy. Twoim podstawowym zadaniem więc jest budowanie relacji z innymi użytkownikami. Jeśli nastawisz się wyłącznie na nadawanie komunikatów, efekt końcowy może być marny. Poświęć więc trochę czasu na zbudowanie kontaktów i relacji, a prędzej czy później zobaczysz efekty.

Stwórz zaangażowanie

Możesz mieć kilka tysięcy obserwujących, ale samo to nie osiągnie twoich celów. Będziesz musiał nawiązać kontakt z publicznością. W końcu Twitter polega na łączeniu się i angażowaniu odbiorców na poziomie osobistym. Możesz zastosować te strategie, aby być angażującym:

  • Śledź swoich obserwujących i sprawdzaj ich tweety. Możesz dowiedzieć się wiele o ich zainteresowaniach i potrzebach, co przyniesie korzyści Twojej firmie.
  • Śledź swoją branżę i buduj sieć z najlepszymi ludźmi w branży. Są szanse, że mogą za tobą podążać. To także świetny sposób na bycie na bieżąco z najnowszymi trendami w Twojej branży.
  • Szybko reaguj na posty obserwujących.
  • Ludzie czują się szczęśliwi, gdy ich wiadomości są retweetowane lub lubiane. Śledzenie ich przez firmę i reagowanie na ich tweety da im dodatkowego kopa.
  • Ludzie będą również czuć się szczęśliwi, gdy otrzymają @wzmianka. Oprócz klientów i potencjalnych klientów możesz wspomnieć o swoich influencerach i innych firmach.

Twitter zmierza w kierunku e-commerce


Twitter nawiązał współpracę z Shopify. W jej wyniku powstała specjalna aplikacja dostosowana do kanału sprzedaży na Twitterze. Funkcje zakupowe obejmują wyświetlanie karuzeli produktów i kiedy klient trafi na konkretny produkt będzie miał możliwość zrobienia tego za pomocą witryny sprzedawcy. Zatem przeglądając treści, wykonując zaledwie kilka kliknięć, będzie mógł nabyć przedmiot. Dla konsumentów jest więc to szybki sposób na zakupy. Sprzedający zaś będą mogli w łatwiejszy sposób dokonać integracji swoich produktów z serwisem.

Elon Musk i co dalej

W następstwie bardzo nagłośnionego przejęcia Twittera przez Elona Muska, reklamodawcy zastanawiają się jaki będzie los tej platformy społecznościowej. Elon Musk planował przekształcić platformę w „aplikację do wszystkiego” i wprowadzić między innymi handel e-commerce na Twitterze. Czy te plany są jeszcze w ogóle realne?

Przed przejęciem Musk napisał na Twitterze, że chce przekształcić platformę w „aplikację do wszystkiego”, podobną do chińskiego WeChat, która jest faktycznie mieszanką serwisu społecznościowego, takiego jak Twitter, aplikacji do obsługi przejazdów, takiej jak Uber, usługi płatniczej, takiej jak PayPal i rynku e-commerce, jak Shopify.

Przyszłość pokaże 🙂

W razie problemów, możesz zawsze do mnie zadzwonić lub napisać maila.
Z przyjemnością pomogę uruchomić Twój sklep.

Napisz maila

office@ecommerce-manager.pl

Zadzwoń po poradę

+(48) 505 430 767

Podobne wpisy