#27 REKLAMY TEKSTOWE GOOGLE ADS

REKLAMY TEKSTOWE NA WYSZUKIWARKĘ  to reklamy w wyszukiwarce na słowa kluczowe których, nie można jednoznacznie określić jako zakupowe.  Dla przykładu Google do końca nie wie jakiej odpowiedzi oczekuje użytkownik, który pyta o oliwę z oliwek, dlatego wyświetla reklamy produktowe jak i reklamy tekstowe.  Takich reklam tekstowych w sklepie ekologicznym musielibyśmy utworzyć kilka tysięcy co byłoby gigantycznym wyzwaniem czasowym. Dlatego specjalnie dla sklepów Google stworzył reklamy produktowe. 

Reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania wyświetlają się powyżej i poniżej wyników wyszukiwania Google. Każda taka reklama składa się z 3 części: wyświetlanego adresu URL, tekstu nagłówka i tekstu reklamy.

Aby zapewnić wysoką jakość treści reklam w wynikach wyszukiwania, Google wymaga, żeby wszystkie reklamy miały określony poziom jakości. W niektórych przypadkach reklamy o niskiej jakości mogą niemal w ogóle się nie wyświetlać (nawet jeśli mają wysokie stawki).

Nagłówek
Użytkownicy najczęściej zwracają uwagę na nagłówek, dlatego warto w nim umieścić słowa, które wpisują w wyszukiwarce Google. Reklama tekstowa ma 3 nagłówki, w których możesz wpisać po 30 znaków tekstu promującego Twoje produkty lub usługi. Nagłówki są oddzielone pionową kreską („|”) i mogą się wyświetlać w różny sposób zależnie od urządzenia, na którym użytkownik ogląda reklamę.

Wyświetlany adres URL
Wyświetlany adres URL ma zwykle kolor zielony i jest adresem Twojej witryny. Składa się z domeny z Twojego końcowego adresu URL i tekstu z opcjonalnych pól „Ścieżka”. Dzięki tym polom użytkownicy, którzy zobaczą reklamę, zorientują się, na jaką stronę trafią po kliknięciu reklamy. Tekst ścieżki nie musi odpowiadać dokładnie tekstowi wyświetlanego adresu URL.

Tekst reklamy
W polach tekstu reklamy opisujesz szczegóły oferowanych produktów lub usług. Warto w nim umieścić wezwanie do działania, jakiego oczekujesz od użytkowników. Jeśli prowadzisz sklep obuwniczy, może to być np. „Kup teraz” lub „Kup buty”. Jeśli oferujesz usługi, może to być np. „Poproś o wycenę” lub „Zobacz ceny”.

Jeśli chcesz zobaczyć, jak wyglądają Twoje reklamy na stronie wyników wyszukiwania, użyj Narzędzia podglądu i diagnostyki reklam. W ten sposób nie wpłyniesz na statystyki swoich reklam.

REKLAMY PRODUKTOWE – rozwiązanie dla sklepów

Specjalnie dla sklepów Google dał możliwość hurtowego wystawiania reklam produktów. Zamiast tworzyć tysiące tekstów reklamowych można pokazać gotowe produkty tak jak to robią porównywarki cen.   Klient pyta się w wyszukiwarce: “oliwa z oliwek”  a nasze konto reklamowe udziela odpowiedzi w postaci  informacji o produkcie – zdjęcie cena i nazwa sklepu.  Zaletą tego typu kampanii jest minimalna ilość pracy. Wystarczy, że mamy dobre opisy produktów w sklepie internetowym a Google sam dopasuje do nich odpowiedni słowa kluczowe. Aby uruchomić kampanię produktową należy przesłać do Google’a plik w formacie XML do panelu Google Merchant Center. Opis jak to zrobić znajdziesz poniżej. Google sprawdza listę produktów czy nie ma na nich jakiś zagrożeń dla odbiorców reklamy  i sam wyświetla reklamy klientom.

W razie problemów, możesz zawsze do mnie zadzwonić lub napisać maila.
Z przyjemnością pomogę uruchomić Twój sklep.

Napisz maila

office@ecommerce-manager.pl

Zadzwoń po poradę

+(48) 505 430 767

Podobne wpisy