#66 SHOPEE

Shopee to bardzo ciekawa historia, pokazująca, że nawet gigantyczne budżety nie są w stanie zmienić przyzwyczajeń zakupowych konsumentów. Shopee Polska przekazało komunikat, że od 13 stycznia 2023 platforma internetowa kończy swoją działalność na polskim rynku. Przedsiębiorstwo działało w Polsce przez półtora roku.

Polska miała być przystankiem do wchodzenia na kolejne rynki. Następne miała być zachodnia Europy. Tymczasem w Hiszpanii i Francji firma postanowiła wycofać się już w 2022 r. Podobnie było w przypadku takich krajów jak Meksyk, Chile, Argentyna i Kolumbia.

W ostatnich miesiącach platforma zawiesiła także działalność na takich rynkach jak Argentyna, Chile, Kolumbia czy Meksyk, co do których wcześniej zapowiadała spektakularne sukcesy, a nawet informowała o długofalowych planach rozwoju. Wyjście Shopee z Polski z pewnością nie jest dobrą wiadomością przede wszystkim dla sprzedawców z lokalnych platform marketplace, te bowiem, pozbawione konkurencji, oferującej np. niższe prowizje, umacniają swoją pozycję na rynku.

Wchodząc na rynek polski, Shopee przyjęło całkiem inną strategię niż miał Amazon. Od początku działalności agresywnie i „głośno” budowało świadomość marki i przyciągało uwagę klientów m.in. atrakcyjnymi promocjami, tak aby szybko zbudować masę. Amazon natomiast nastawił się na wielorundowy pojedynek na polskim rynku głównie z Allegro.

W razie problemów, możesz zawsze do mnie zadzwonić lub napisać maila.
Z przyjemnością pomogę uruchomić Twój sklep.

Napisz maila

office@ecommerce-manager.pl

Zadzwoń po poradę

+(48) 505 430 767

Podobne wpisy