#26-A REKLAMY PRODUKTOWE GOOGLE ADS

Kiedy należy zacząć korzystanie z systemu reklamowego Google Ads? Od razu po uruchomieniu sklepu i strony! Z pierwszymi zamówieniami może być różnie, mogą je składać znajomi, znajomi znajomych itd. Pierwsze zamówienia z wyszukiwarki Google z wyników organicznych (bezpłatnych ) pojawiają się po kilku tygodniach / miesiącach. Google Ads to system, który zacznie działać natychmiast. Zamówienie to wynik doprowadzenia na stronę odpowiedniej ilości ludzi – potencjalnych klientów. Reklama Google Ads pojawia się osobom wpisującym do wyszukiwarki dane słowo kluczowe. Jeżeli twoja reklama jest przypisana do twojego słowa kluczowego, to po spełnieniu wymagań jakościowych nowa osoba przejdzie pod wpływem reklamy do sklepu i być może złoży zamówienie.

W zależności od tego jak odbierany jest sam sklep i produkty, pewne jest, że co ileś wizyt uzyskamy nowe zamówienie. Pozostaje tylko otwarte pytanie o konwersję. Jaka będzie konwersja?    Tutaj nikt nie da gotowej odpowiedzi, trzeba uruchomić sklep i reklamę aby zobaczyć wynik.  System Google Ads pozwala rozliczyć bardzo dokładnie każdą wydaną złotówkę.

Na początku działania z wykorzystaniem systemu Google Ads musimy przygotować się na wydatki pozwalające sprawdzić czy dane słowo kluczowe jest dla nas odpowiednie. Z czasem kiedy możemy wykluczyć słowa i reklamy niedziałające uzyskujemy znacznie lepsze efekty. Niestety nie ma drogi na skróty i trzeba zainwestować w pierwszych miesiącach ze świadomością że zwróci się za kilka miesięcy.   

Zaletą Google Ads jest to, że możemy zaczynać z naprawdę niskim budżetem np. 500 zł / miesiąc.  Aby uzyskiwać wysokie konwersje trzeba sporo czasu i zebranych danych w statystykach. Ponieważ każde kliknięcie w reklamę to koszt, to trzeba codziennie weryfikować i optymalizować działania reklam. Wiele osób robi to samodzielnie ponieważ to ciekawe zajęcie dla tych, którzy posiadają duszę analityka. Większość właścicieli nie ma zamiłowania do śledzenia tabelek z tysiącami cyferek. Dlatego zajmują się tym najczęściej zewnętrzne firmy / osoby ale są to dodatkowe koszty.

Wybór opcji czy robisz to samodzielnie czy oddajesz komuś do zrobienia zależy od tego czy branża w której działasz jest bardzo konkurencyjna, jeżeli już jest walka pomiędzy sklepami to zdecydowanie lepiej jest użyć eksperta i umówić się na konkretny wynik. Ekspert powie czy założenie jest realne, czy tylko stracisz swoje środki. Jeżeli konkurencja jest niewielka to śmiało możesz spróbować samodzielnie. Oto trzy typy kampanii reklamowych. Jeśli prowadzisz sklep to zdecydowanie najlepiej jako cel wybierać: SPRZEDAŻ

Jeśli prawidłowo połączyliśmy konto Google Ads i Google Merchant Center to system sam rozpozna źródło danych o produktach w naszym sklepie.

REKLAMY PRODUKTOWE Specjalnie dla sklepów Google dał możliwość hurtowego wystawiania reklam produktów. Zamiast tworzyć tysiące tekstów reklamowych można pokazać gotowe produkty tak jak to robią porównywarki cen.   Klient pyta się w wyszukiwarce: “oliwa z oliwek”  a nasze konto reklamowe udziela odpowiedzi w postaci  informacji o produkcie – zdjęcie cena i nazwa sklepu.  

Zaletą tego typu kampanii jest minimalna ilość pracy. Wystarczy, że mamy dobre opisy produktów w sklepie internetowym a Google sam dopasuje do nich odpowiedni słowa kluczowe. Aby uruchomić kampanię produktową należy przesłać do Google’a plik w formacie XML do panelu Google Merchant Center. Opis jak to zrobić znajdziesz poniżej. Google sprawdza listę produktów czy nie ma na nich jakiś zagrożeń dla odbiorców reklamy  i sam wyświetla reklamy klientom.

W razie problemów, możesz zawsze do mnie zadzwonić lub napisać maila.
Z przyjemnością pomogę uruchomić Twój sklep.

Napisz maila

office@ecommerce-manager.pl

Zadzwoń po poradę

+(48) 505 430 767

Podobne wpisy