jak uruchomić sklep internetowy

#24 BLOG W SKLEPIE INTERNETOWYM

Dobry wpis da się zrobić na każdy dowolny temat, kwestia tylko ile czasu na to poświęcimy i czy pisanie sprawia nam frajdę. Ten wpis o porcelanie  https://dekodeko.pl/porcelana-angielska/ zajął mi ok 6 godzin pracy, napisałem go w maju 2020.  28 maja został zaindeksowany na pozycji poniżej 4tej strony wyników i przez kilka kolejnych miesięcy przebijał się powoli do góry na pierwszą stronę wyników wyszukiwania a kiedy zaczął być odpowiednio wysoko nagle w sklepie pojawił się ruch, stopniowo rósł z miesiąca na miesiąc.   Praktycznie na każde słowo w śródtytule dało się uzyskać pozycje na górze wyników a tylko ten jeden artykuł daje mi ok kilkaset bezpłatnych wejść każdego miesiąca a w skali roku kilka tysięcy. 

Oczywiście dużo fajniej się pisze na tematy, które lubimy bo po kilku minutach zaczynamy naprawdę się wkręcać i sprawia nam to przyjemność.

Gorzej jest z tematami których nie lubimy wtedy możemy zlecić ich opracowanie.  Dobrą motywacją do systematycznego pisania pisania jest grywalizacja. Często z uczestnikami szkolenia podejmuję wyzwanie, wybieramy słowo kluczowe i każdy z nas pisze swój tekst. Potem sprawdzamy jakie mamy wyniki i czyj artykuł jest lepszy. Jeśli chcesz się w ten sposób sprawdzić – serdecznie zapraszam do zabawy – wyślij mi wybrane przez ciebie słowo kluczowe.

Napiszę jeden wpis na Twojego bloga.  Kiedy mamy już napisaną treść trzeba ją przygotować dla wyszukiwarki Google tak aby dobrze rozumiał ją robot indeksujący i oceniający strony.   W tym celu zainstalujemy bezpłatna wtyczka YOAST ułatwi nam zadanie.   Po zainstalowaniu pojawia się na dole każdej strony dając nam jasne wskazówki. Dobrze zoptymalizowana strona mamy zielone światło, źle zrobiona strona mamy czerwone światełko +  co poprawić. Dzięki blogowi  i dobrym wpisom zyskujemy wiarygodność w oczach wyszukiwarki i zaczyna nas polecać osobom szukającym. Jeśli zastanawiasz się czemu twoja strona nie jest wysoko w wynikach to odpowiem pytaniem na pytanie: dlaczego strona miałaby się pokazywać na pierwszej pozycji w Google?  Co takiego dajesz użytkownikom Google,  że chcesz aby wyświetlił twoją stronę na górze przed innymi?  Rozbudowane strony informacyjne, blogi czy fora dyskusyjne są nam potrzebne do tego aby:

  1. Udostępniać na nich treść powiązaną z naszymi produktami, treść która pomaga rozwiązywać problemy naszych potencjalnych klientów
  2. Wstawiać linki tekstowe prowadzące do konkretnych produktów, czyli robienie tego co robią firmy pozycjonujące
  3. Budowanie list mailingowych do newsletterów , które następnie wykorzystujemy w sklepie do sprzedawania bez płacenia za reklamę – o tym też będzie osobny odcinek.

To samo robią firmy pozycjonujące budujące tysiące takich stron z treścią. Jeśli nie chcesz pisać sam możesz zlecić prowadzeni bloga u mnie. Otrzymasz wtedy 8 wpisów miesięcznie.

Drugim ważnym elementem są linki  kierujące do naszego wpisu lub strony aby w oczach wyszukiwarki jeszcze bardziej uwiarygodnić wpis – taki link mówi robotowi – TO JEST DOBRE, INNE STRONY WSKAZUJĄ TĄ STRONĘ JAKO ŹRÓDŁO.  Blogi i strony do współpracy możemy pozyskiwać samodzielnie lub możemy wykorzystać do tego platformy na której blogerzy przyjmują zlecenia na różne artykuły.  Na tego typu platformach  zwyczajnie zamawia się artykuł z linkiem do wskazanej strony. Np Link HOUSE czy REACH BLOGGER. Kupując taki link bloger, u którego zamówiliśmy link, napisze tekst na zamówienie lub umieszcza przygotowaną treść w swojej domenie. Dzięki takiemu zleceniu zwiększa objętość swojego serwisu dlatego taka strona zostaje u niego zazwyczaj na stałe.  OK, przed tobą trudne zadanie wybrać 30 słów kluczowych na 30 wpisów na otwarcie sklepu. Po opracowaniu listy słów kluczowych przyślij mi je na maila. Sprawdzę czy warto je wykorzystywać w Twoim sklepie. Pamiętaj, że chętnie wezmę udział w zabawie – czyj wpis na blogu pojawi się wyżej.  

W razie problemów, możesz zawsze do mnie zadzwonić lub napisać maila.
Z przyjemnością pomogę uruchomić Twój sklep.

Napisz maila

office@ecommerce-manager.pl

Zadzwoń po poradę

+(48) 505 430 767