#32 GOOGLE MERCHANT CENTER
Aby uruchomić reklamy produktowe w Google Ads musimy:
- utworzyć konto sprzedawcy w Google Merchant Center
- wysłać do Google plik z naszą ofertą ze sklepu
Zaloguj się do usługi Google Merchant Center (te same dane do logowania co do konta Google ), wprowadź dane sprzedawcy takie jak nazwa firmy, telefon i adres strony internetowej. Następnie w sekcji Produkty wybierz opcję automatycznego pobierania pliku danych o produktach – Google samodzielnie będzie pobierał do reklam z naszego sklepu plik z ofertą.
W następnym kroku wklejamy adres pliku XML oraz określamy częstotliwość jego aktualizacji. Ja wybieram raz dziennie. Jak wygenerować adres pliku z produktami znajdziesz w kolejnym kroku adres pliku znajdziesz w instrukcji.
W sekcji konfiguracji usługi Google Merchant musimy jeszcze wprowadzić informacje o witrynie która będzie sprzedawała produkty. Google wymaga weryfikacja i zgłoszenie praw do witryny, ten proces odbywa się na zasadzie weryfikacji kodu Google Analytics. Każdy sklep może być obsługiwany tylko przez jedno konto Merchant Center. Po weryfikacji wprowadzamy informacje o dostawach Ostatnim krokiem w Google Merchant Center jest połączenie do konta Google Ads. Dzięki temu Google wie z jakiego sklepu wysyłać reklamy produktów.
Wystarczy kliknąć LINK oraz potwierdzić połączenie i możemy zacząć tworzyć pierwsze reklamy w systemie Google Ads.
Panel główny usługi Google Merchant Center pokazuje nam status danych o produktach i co należy poprawić w ich opisach. Co ważne po pierwszym imporcie do Google musimy poczekać na weryfikację produktów w Google. Akceptacja produktów do wyświetlania reklam zajmuje około 3 dni roboczych.
W razie problemów, możesz zawsze do mnie zadzwonić lub napisać maila.
Z przyjemnością pomogę uruchomić Twój sklep.
Napisz maila
office@ecommerce-manager.pl
Zadzwoń po poradę
+(48) 505 430 767