Co to jest Hotjar?

Hotjar zapewnia wizualny wgląd w sposób, w jaki odwiedzający poruszają się po Twojej witrynie. Aplikacja wyjaśnia to za pomocą map popularności i nagrań zachowań gości.

Optymalizacja konwersji i Hotjar to dwa pojęcia, które są niemal nierozłączne. Hotjar to popularne narzędzie wśród marketerów internetowych do pracy nad optymalizacją konwersji. Czy jesteś ciekawy, jak możesz ulepszyć swoją witrynę, aby generować więcej konwersji?

Heat mapy czyli gdzie klikają

Mapa termiczna wykorzystuje kolory, aby jasno określić, które elementy w Twojej witrynie są często lub rzadko używane. Możesz to przeanalizować na trzy sposoby:

  • na podstawie kliknięć,
  • na podstawie ruchów myszy,
  • lub na podstawie ruchów przewijania.

Dzięki temu na pierwszy rzut oka widać, które elementy lub treści Twoja grupa docelowa uważa za wartościowe. Dzięki mapie ciepła możesz sprawdzić, czy odwiedzający witrynę wykazują pożądane zachowanie.

Jeśli okaże się, że odwiedzający witrynę poruszają się i klikają w witrynie inaczej niż oczekiwano, łatwo jest wyjaśnić, dlaczego konwersje nie nadchodzą.  Informacje pozyskane w ten sposób można wykorzystać do reorganizacji witryny pod kątem maksymalnej liczby konwersji, kliknięć i zaangażowania. A może niektóre elementy odwracają uwagę od tego, co ważne.

 

PRZETESTUJ HOTJAR ZA DARMO

Jeśli potrzebujesz pomocy przy instalacji  w sklepie – daj znać, pomogę 🙂

 

 

Nagrywanie gości

Kolejną ważną funkcjonalnością Hotjar są nagrania odwiedzających. Są to zrzuty ekranu z prawdziwych odwiedzin witryny. Możesz zobaczyć, jak poszczególni użytkownicy zachowują się na Twojej stronie za pomocą wideo. W ten sposób możesz dokładnie zobaczyć, co odwiedzający robią na Twojej stronie internetowej i gdzie rezygnują. Na tej podstawie możesz określić, co należy poprawić na swojej stronie internetowej, aby przekonwertować odwiedzających na konwersję. Nie zapomnij obejrzeć wielu nagrań na różnych urządzeniach, zanim przejdziesz do wniosków.

 

 

Ile kosztuje Hotjar?

Dobra wiadomość: podstawowa wersja jest darmowa! Już dziś możesz zacząć optymalizować swoją witrynę. Oznacza to, że nie musisz już zgadywać co robią odwiedzający na twojej stronie.

Jak zainstalować Hotjar w sklepie internetowym?

Możesz łatwo założyć konto na stronie Hotjar. Następnie możesz zaimplementować kod na swojej stronie za pomocą tagu Google Tag Manager, w którym wpisujesz swój identyfikator. Nie korzystasz z Menedżera tagów Google? Wtedy możliwe jest również wykorzystanie wtyczki WordPress lub ręczne umieszczenie kodu na swojej stronie.

Zwróć uwagę na RODO

Uwaga: Hotjar wykorzystuje marketingowe pliki cookie do identyfikacji odwiedzających i analizowania ich zachowania. Dlatego upewnij się, że Twoja polityk prywatności i informacje o plikach cookie spełnia wymogi Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych dotyczące wykorzystywania marketingowych plików cookie.

Alternatywy Hotjar

Oto niektóre z głównych aplikacji konkurentów Hotjar, których możesz wypróbować:

  • Crazy Egg
  • Mouseflow
  • Smartlook

Hotjar to oprogramowanie do nagrywania i mapowania kliknięć, które daje wgląd w zachowanie użytkowników w czasie rzeczywistym. Koniec z domysłami. Teraz możesz na żywo obejrzeć zachowania klientów w sklepie. Jest to idealne rozwiązanie dla agencji, sklepów internetowych czy blogów. Dzięki tej aplikacji zrozumiesz, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z każdą stroną.