Co to są Instagram Reels - Rolki na Instagramie

Co to są Instagram Reels – Rolki na Instagramie

Rolki to zabawne filmiki, które możemy opublikować na Instagramie. Możemy je nagrywać i edytować za pomocą dźwięku, efektów i innych kreatywnych narzędzi, a następnie udostępniać naszym obserwatorom na Instagramie, a jeśli mamy też konto publiczne, możemy liczyć na ogromne zasięgi naszych rolek, jeśli trafią do polecanych.

Każdego dnia widać coraz więcej filmów z TikToka na Instagramie. Jakiś czas temu Instagram wprowadził Rolki. Rolki to krótki najlepiej zabawny film, który został uruchomiony jako rozwinięcie Instagram Stories. Dzięki rolkom i historiom ożywisz swój biznes. Dzieląc się rolką, możesz w szybki i zabawny sposób dać wgląd w to co się dzieje w twojej firmie, ale także łatwo wprowadzić widza w swoje hobby lub w nowy temat.

Co to są Instagram Reels - Rolki na Instagramie
Co to są Instagram Reels – Rolki na Instagramie

Instagram Reels a InstaStories

Rolki to nie to samo co Instagram Stories, które z zasady służą do dzielenia się z odbiorcami krótkimi materiałami i po 24 godzinach znikają z serwisu. Z kolei gdy publikujemy jakieś treści w formie rolek, zostają one na stałe na naszym profilu. Poza tym szeroki wachlarz dostępnych efektów i sposobów produkcji wideo zachęca nas do tworzenie bardziej atrakcyjniejszych wizualnie materiałów w porównaniu do Stories. W rezultacie rolki to świetny sposób na przyciągnięcie uwagi odbiorców, które niekoniecznie są już dobrze zaznajomione z naszą marką.

Własne marketingowe wideo

Wykorzystanie marketingu wideo staje się coraz bardziej popularne w mediach społecznościowych i krajobrazie treści. Zastosowanie Rolek może zatem być dodatkiem marketingowym dla Twojej firmy. Oto najważniejsze powody dla których zaczniesz używać Rolek w swojej firmie:

  1. Większy zasięg – ważnym powodem, dla którego warto korzystać z Reels, jest zwiększenie zasięgu. Algorytm Instagrama lubi gdy używasz wszystkich jego funkcji, w tym Rolek. Na wielu profilach rolka z najmniejszą oceną jest nadal oglądana częściej niż najpopularniejsze Stories!
  2. Za kulisami – zajrzyj do swojej firmy – korzystając z Rolek, możesz pokazać swoim obserwatorom, co dzieje się za kulisami w Twojej firmie. Na przykład możesz pokazać więcej o produkcji swoich produktów, współpracach, dostawcach a nawt zamówieniach w sklepie. Rolka to również łatwy sposób na pokazanie, w jaki sposób Twój produkt jest używany, na przykład za pomocą krótkiego samouczka.
  3. Zrównoważona treść – wiele firm postrzega czas potrzebny na stworzenie rolki jako sporą przeszkodę. Ogólnie rzecz biorąc, prawdą jest, że zrobienie Rolki zajmuje więcej czasu niż Stories ale z drugiej strony rolka może łatwo pojawić się jako nowy materiał w czyimś kanale a nawet stać się wirusowy.
  4. Widoczność w Internecie – konto firmowe na kanale mediów społecznościowych jest w dzisiejszych czasach niezbędne: sporo tracisz jeśli nie będziesz korzystać z mediów społecznościowych w swojej firmie. Korzystanie z rolek to łatwy sposób na zwiększenie widoczności online i informowanie ludzi o tym co robi twoja firma lub co sprzedajesz.
  5. Rozrywka – ludzie chcą się bawić a rolki składają się głównie ze śmiesznych ruchomych obrazów, w ten zabawny sposób generujesz również świadomość marki