Prowadzisz kampanie w Google Ads? To już niedługo uruchomisz kampanie Performance Max w twoim sklepie. Co oznacza przejście na Performance Max dla Twojej organizacji?  Tego lata ten innowacyjny typ kampanii całkowicie przejmie inteligentne kampanie produktowe. Wraz z wprowadzeniem Performance Max, Google daje reklamodawcy możliwość obsługi pełnego zakresu sieci Google za pomocą 1 typu kampanii. Kampanie Google Ads Performace Max są więc wyświetlane w następujących sieciach:

  • Wyszukiwarka Google
  • Partnerzy wyszukiwania
  • Youtube
  • Sieć reklamowa Google
  • Mapy Google
  • Gmail
  • Odkrywaj Google

Performance Max i różnice w wyszukiwarce i inteligentnych zakupach

Automatyzacja i ogromny zasięg — to dwa określenia, które najlepiej opisują nowy typ reklam Google, czyli Performance Max. Dzięki niemu możecie zwiększyć konwersję poprzez wyświetlanie reklamy we wszystkich usługach Google jednocześnie! Dla jednych większą, a dla innych mniejszą zaletą jest także automatyczna optymalizacja prowadzonych kampanii.

 

 

Automatyzacja w Google Ads

Automatyzacja w Google Ads korzysta z systemów uczących się, aby pomagać Ci w rozwoju firmy. Wystarczy, że podasz dane dotyczące swojej firmy, takie jak wysokość budżetu, cele biznesowe czy konwersje, które chcesz mierzyć, a automatyzacja w Google Ads znajdzie potencjalnych klientów, których pozyskanie umożliwi realizację Twoich celów, i będzie im wyświetlać najodpowiedniejsze reklamy za optymalną stawkę, aby zmaksymalizować skuteczność kampanii.

Inteligentne określanie stawek w połączeniu z technologią atrybucji pomaga wybierać do Twojej kampanii najodpowiedniejsze spośród wszystkich zasobów reklamowych Google. Poza tym w czasie rzeczywistym określa stawki w aukcjach, w których przypadku prawdopodobieństwo osiągnięcia celów biznesowych jest największe. Jeśli dodasz do kampanii Performance Max sygnały dotyczące odbiorców, polepszy to działanie naszych systemów uczących się.

Dane wejściowe kampanii

Kampanie Performance Max w twoim sklepie korzysta z modeli systemów uczących się do optymalizacji stawek i miejsc docelowych pod kątem zwiększania liczby lub wartości konwersji odpowiednio do wyznaczonych przez Ciebie celów. Musisz jednak wcześniej przekazać ważne dane wejściowe, np. sygnały dotyczące odbiorców (w tym dane klientów), oraz wysokiej jakości teksty, obrazy i filmy, które mogą znacznie polepszyć skuteczność kampanii. Możesz też wskazać typy konwersji, które są najcenniejsze dla Twojej firmy, wyznaczając wartości konwersji i określając reguły wartości. Dostępne są też ustawienia bezpieczeństwa marki na poziomie konta, dzięki którym możesz informować Google Ads o rodzajach treści, w których sąsiedztwie nie chcesz wyświetlać reklam.

 

Jakie korzyści zapewnia Performance Max?

Największą zaletą, jaką oferuje kampania Performance Max w porównaniu z innymi typami kampanii jest prostota i łatwość obsługi wszystkich platform Google za pomocą 1 kampanii. Teoretycznie inteligentne określanie stawek powinno działać lepiej, ponieważ można połączyć wiele sygnałów, co skutkuje lepszą trafnością i wyższymi przychodami, ponieważ treść reklamy może być dostosowywana przez wiele informacji o użytkowniku.

Kampanie Performance Max są stosunkowo łatwe, jeśli chodzi o ich uruchomienie. Zapewniają również kompleksowe rozwiązanie w kontekście reklamowania się w każdym dostępnym kanale w sieci Google.

Ponadto, dzięki wykorzystaniu tego działania, jesteśmy w stanie w łatwy sposób zrealizować swoje cele biznesowe. Najtrudniejsze jest jednak ustawienie odpowiednich działań tak, aby kampania w pełni realizowała założone przez nas cele.

Jakie są wady kampanii Performance Max?

Jeszcze bardziej uproszczony raport słów kluczowych. Już kampanie iteligentne miały mało statystyk dotyczących reklam, ale Google idzie jeszcze dalej. W performance Max nie ma możliwości dodania wykluczających słów kluczowych. Dzięki temu musisz polegać wyłącznie na reklamach, które zbudowałeś.  Trafność reklam może się zmniejszyć, ponieważ nagłówki i teksty mają mniejszą kontrolę a tam, gdzie możesz używać słów kluczowych w wyszukiwaniu określonych reklam, kampania Performance Max stanowi kombinację wszystkich utworzonych przez Ciebie elementów reklam. Jaka to kombinacja, zawsze będzie niespodzianką. Jeśli algorytm jest dobrze rozwinięty, powinny to być oczywiście elementy reklamy, które zapewniają najlepszą skuteczność.

Wady Performance Max:

  • brak możliwości ręcznego wykluczania słów kluczowych
  • brak kontroli nad tym jak wyświetlane są kreacje
  • skoncentrowane tylko na konwersji
  • potrzebują historii konwersji na koncie
  • czerpią naukę ze wszystkich typów kampanii

Ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że Performance Max nie jest samodzielną kampanią. Dlatego zawsze należy prowadzić klasyczne kampanie w sieci wyszukiwania  i ewentualnie klasyczną kampanię zakupową obok kampanii Performace Max.  Prowadząc klasyczną kampanię w sieci wyszukiwania, możesz zatem zachować kontrolę nad reklamami w sieci wyszukiwania.

Niezależnie od tego, czy Ci się to podoba, czy nie, tego lata inteligentne kampanie zostaną automatycznie przeniesione do kampanii Performance Max. Z pewnością więc sklepy internetowe będą miały co obserwować w wynikach kampanii.