|

#53 INSTAGRAM

Oto prosty proces krok po kroku dla właścicieli sklepów internetowych do budowania strategii działań na Instagramie.

  • Zmień swoje konto na konto firmowe – Musisz zmienić swoje konto na konto twórcy, aby móc używać go jako platformy reklamowej
  • Połącz profil Instagram z stroną na Facebooku
  • Prześlij katalog swojego sklepu tak aby móc oznaczać produkty w postach
  • Osadzaj zdjęcia wstawiane na instagram w swoim sklepie internetowym

Strony produktów dają możliwość zaprezentowania galerii zdjęć produktów i wielu innych szczegółów, takich jak dostępne rozmiary, opis produktu, ceny, szczegóły zwrotu, wysyłka i ważne rekomendacje dotyczące produktów.

Strony te mają ważną zaletę; gdy użytkownicy zdecydują się oznaczyć jeden z Twoich produktów we własnych postach na Instagramie, treść zostanie automatycznie wyświetlona na stronie szczegółów produktu.

Dostarczy to Twoim klientom przydatnych informacji wizualnych i dowodu społecznego, które pomogą im podjąć lepszą decyzję.

Przeprowadź kampanię treści, w której zaprezentujesz klientom korzystanie z Twoich produktów
Jak już wspomniano, Instagram jest doskonałą platformą do marketingu treści. Wykorzystaj to maksymalnie, aby dostarczać odbiorcom interesujących i edukacyjnych informacji.

Pamiętaj, że nadmierna promocja może irytować czytelników. Zamiast tego możesz przekazać im odpowiednie informacje, aby wyglądały na liderów myśli w swoich dziedzinach.

Świetnym pomysłem są treści generowane przez użytkowników, w których klienci mogą przesyłać swoje zdjęcia podczas korzystania z Twoich produktów.

Jest to najbardziej przejrzysty i organiczny sposób promocji Twoich produktów, który zachęci innych odbiorców do odwiedzenia Twojego sklepu internetowego.

Twórz markowe i niszowe hashtagi

Aby odnieść sukces w sprzedaży online, musisz zostać odkryty przez najbardziej odpowiednią grupę odbiorców. We wszystkich serwisach społecznościowych hashtagi są niezbędne do odkrycia.

Hashtagi na Instagramie działają trochę jak wpisywanie słów w wyszukiwarkę internetową – pomagają nam znaleźć interesującą treść. Warto też jednak spojrzeć na nie z perspektywy twórcy… W końcu to dzięki nim, używanym w odpowiedni sposób, inny użytkownik może trafić na Twoje konto i zacząć je obserwować.

Jeśli użyjesz odpowiednich hashtagów w swoich postach i relacjach, będziesz mieć większą szansę na to, że Twój materiał zobaczy jak najwięcej osób. Aby wyszukać najlepszych hashtagów w swojej niszy użyj generatora np. https://www.all-hashtag.com/

Współpracuj z influencerami na Instagramie

Jednym z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie rozpoznawalności marki jest influencer marketing. Influencerzy na Instagramie mogą pomóc Ci zwiększyć przychody i zbudować dużą liczbę obserwujących.

Starannie wybieraj osoby mające wpływ na Instagram, ponieważ istnieje wiele fałszywych kont z dużą liczbą obserwujących. Może to zaszkodzić reputacji Twojej marki, więc szukaj wyspecjalizowanych influencerów z renomowanych źródeł i buduj z nimi długoterminowe relacje.

Twórz posty zachęcające do kupowania

Publikowanie własnych produktów na swoim Instagramie jest doskonałym sposobem na zaprezentowanie potencjalnym klientom, jak wyglądają i jak działają. Jednak sprytni sprzedawcy wiedzą, że jeszcze bardziej skuteczne jest wyróżnianie postów sprzedażowych.

Tagowanie produktów bezpośrednio w postach na Instagramie umożliwia wyświetlenie cen i specyfikacji produktów oraz przekierowanie odbiorców do Twojego sklepu internetowego, gdzie mogą dokonać zakupu.

Zwykłe posty na Instagramie nie pozwalają na umieszczanie linków zewnętrznych, dlatego właśnie posty sprzedażowe stanowią zaletę dla działalności biznesowych.

Warto również zadbać o atrakcyjną oprawę swoich postów. Podaj w opisie wszystkie informacje, których klienci mogą potrzebować, oznacz posty sprzedażowe odpowiednimi hasztagami, które ułatwiają ich znalezienie.

Jakość zdjęć to podstawa

Instagram jest z założenia platformą wizualną, co oznacza, że Twoje produkty będą się wyróżniać tylko wtedy, gdy zadbasz o to, by wyglądały jak najlepiej na zdjęciach, które publikujesz. Dzięki szerokiej dostępności łatwego w użyciu sprzętu fotograficznego i narzędzi do edycji naprawdę nie ma żadnego usprawiedliwienia, aby zamieszczać nieatrakcyjne zdjęcia produktów na Instagramie.

Naprawdę musisz się postarać, nawet jeśli nie jesteś profesjonalnym fotografem.

  • Pamiętaj o tożsamości swojej marki. Najważniejsze, aby Twoje zdjęcia współgrały z Twoją marką. Dokładnie przeanalizuj ogólny charakter i wizerunek swojej marki i przedstaw je na zdjęciach produktów.
  • Wybierz odpowiednie tło i oprawę. Kompozycja ujęć jest kluczem do tego, aby Twoje produkty prezentowały się dobrze. Zdjęcie na białym tle nie zawsze jest najlepszą opcją.
  • Nie bój się rekwizytów. Chociaż Twoje produkty powinny zawsze zajmować centralne miejsce, możesz dodawać inne rekwizyty (w tym modelki/modeli), aby nadać kontekst swoim produktom i sprawić, by były bardziej atrakcyjne.
  • Zapamiętaj – oświetlenie jest najważniejsze. Styl i kąt oświetlenia nadadzą nastrój Twoim obrazom. Zastanów się dokładnie nad tym, co wybrane przez Ciebie oświetlenie mówi o Twoich produktach.
  • Naucz się edytować i retuszowanie zdjęcia co jest standardową praktyką. Dostępnych jest wiele darmowych edytorów np CANVA, przyjaznych dla początkujących, jednak zawsze możesz również poprosić o pomoc kogoś innego.

W razie problemów, możesz zawsze do mnie zadzwonić lub napisać maila.
Z przyjemnością pomogę uruchomić Twój sklep.

Napisz maila

office@ecommerce-manager.pl

Zadzwoń po poradę

+(48) 505 430 767

Podobne wpisy