Rodzaje reklam na Facebooku

Reklamodawcy na Facebook mają do wyboru mnóstwo opcji sposobów kierowania i typów kampanii reklamowych. Nic dziwnego, że firmy każdej wielkości, korzystają z reklam na Facebooku. Różne rodzaje reklam na Facebooku mogą się wydawać spełnieniem marzeń marketera, ale może również sprawić, że rozpoczęcie pracy będzie trudnym zadaniem. Oto szybki przegląd, rodzaje reklam na Facebooku i jak możesz je zastosować w swoich strategiach reklamowych na Facebooku.

Reklamy graficzne na Facebook

Reklamy graficzne na Facebooku lub reklamy oparte na pięknych zdjęciach, jak niektórzy je nazywają, zawierają nieruchomy obraz i towarzyszącą mu treść reklamy oraz wezwanie do działania (CTA). Wielu reklamodawców e-commerce używa reklam graficznych do promowania produktu i dołączania linku do strony produktu.

Facebook umożliwia umieszczanie tekstu na reklamach graficznych, ale zaleca trzymanie słów na mniej niż 20% powierzchni obrazu. Zbyt wiele słów może rozpraszać użytkowników i może prowadzić do odrzucenia reklamy. W takim przypadku konieczne będzie sprawdzenie, zaktualizowanie i ponowne przesłanie.

 

 

Reklamy wideo na Facebook

Reklamy wideo na Facebooku są bardzo podobne do reklam graficznych, a różnica polega na formacie treści. Reklamy wideo zawierają grafikę wideo lub ruchomy obraz, a reklamy graficzne tylko zdjęcia lub grafiki. Możesz tworzyć reklamy wideo na Facebooku lub zwiększać zasięg organicznych postów, które zawierają wideo.

Reklamy wideo są zazwyczaj bardziej angażujące niż reklamy graficzne. Każdego miesiąca ponad miliardy ludzi ogląda wideo na Facebooku, a ludzie spędzają prawie połowę czasu w aplikacji oglądając filmy. Jednak produkcja wideo może być również bardziej skomplikowana i kosztowna.

Korzystając z reklam wideo na Facebooku, możesz wybierać spośród wielu miejsc docelowych i celów. Te parametry określają wymagania dotyczące wideo, w tym rozmiary reklam na Facebooku, proporcje i długość wideo.

Materiały błyskawiczne na Facebooku

Facebook Materiały Błyskawiczne czyli Instant Experiences (dawniej Canvas) to pełnoekranowe, multimedialne typy reklam, które dostarczają odbiorcom bogatej zawartości. Materiały błyskawiczne obejmują wiele funkcji i możliwości innych typów reklam na Facebooku — użytkownicy mogą przeglądać obrazy, oglądać filmy, przewijać karuzele, klikać, aby przejść do oznaczonych produktów, a nawet przechylać, aby przesuwać pod różnymi kątami.

Materiały błyskawiczne  to bardzo angażujący typ reklamy na Facebooku, który wykorzystuje kombinację zasobów, aby stworzyć wciągające wrażenia użytkownika. W wielu przypadkach możesz wykorzystać obrazy i filmy, które utworzyłeś dla innych typów reklam na Facebooku, a następnie wykorzystać je w nowym pakiecie. To świetny sposób na maksymalne wykorzystanie inwestycji w reklamy na Facebooku.

Ankiety na Facebooku

Reklamy ankietowe Facebooka pozwalają na ankietę wśród docelowych odbiorców za pomocą pytania, oferując im dwie odpowiedzi do wyboru. Ten typ reklamy na Facebooku jest ogólnie skuteczny w zwiększaniu zaangażowania wśród obecnych odbiorców, a także w generowaniu świadomości marki wśród nowych potencjalnych klientów. Możesz tworzyć reklamy ankietowe na Facebooku z obrazami lub filmami.

Reklamy karuzelowe

Reklamy karuzelowe na Facebooku zawierają do 10 obrazów lub filmów w formacie, który użytkownicy mogą kliknąć. Każdy obraz lub film może mieć unikalny link, więc jest to świetny typ reklamy na Facebooku, jeśli na przykład promujesz kolekcję produktów. Możesz również połączyć je wszystkie z tym samym adresem URL, co działa dobrze, jeśli promujesz jeden produkt, ale chcesz wyróżnić różne funkcje.

Możesz ustawić kolejność swoich zdjęć i filmów lub pozwolić algorytmowi Facebooka zrobić to za Ciebie, ustawiając je w kolejności, która generuje najwięcej konwersji.

Pokaz slajdów

Jeśli chcesz zmienić przeznaczenie zasobów reklamowych, które już masz, reklamy z pokazem slajdów na Facebooku mogą Ci pomóc. Facebook zasadniczo pobiera Twoje reklamy graficzne i łączy pliki w formacie wideo pokazu slajdów. Ten typ reklamy na Facebooku pomoże Ci wykorzystać moc wideo bez potrzeby dodatkowego budżetu na filmy, których produkcja może być kosztowna.

Kolekcje

Reklamy typu kolekcje są zorientowane na e-commerce i mają na celu przekształcenie użytkowników Facebooka w kupujących online. Kolekcje zawierają główny obraz lub film reklamowy, a także trzy mniejsze obrazy pod spodem. Gdy użytkownik kliknie reklamę kolekcji, zostanie przeniesiony do materiały błyskawiczne.

Istnieje kilka szablonów reklam kolekcji Facebooka, wykorzystaj w zależności jaki masz cel

  • jeśli masz co najmniej cztery produkty i chcesz skupić się na sprzedaży
  • jeśli chcesz pokazać stylu życia i kontekstowe zdjęcia pokazujących Twój produkt

Reklamy generowania leadów

Lead Ads sprawia, że ​​proces zbierania adresów e-mail i tworzenia list e-mailowych jest niezwykle łatwy. Dzięki temu typowi reklamy na Facebooku Twoi potencjalni klienci mogą wypełnić i przesłać formularz przy tak niewielkim wysiłku, jak polubienie lub udostępnienie posta.

Piękno tego typu reklamy polega na tym, że Facebook automatycznie wypełnia większość pól, które potencjalny klient normalnie musiałby wypełnić ręcznie. Zmniejsza to tarcie, co sprawia, że ​​są bardziej skłonni do podążania.

Jeśli chcesz poszerzyć swoją listę e-mailową, reklamy typu lead ads  są świetną opcją. W wielu przypadkach możesz połączyć swoją główną reklamę z dostawcą usług poczty e-mail i wykorzystać automatyzację. Nowe kontakty zostaną dodane do jednej z Twoich list marketingowych

Reklamy dynamiczne

Reklamy dynamiczne na Facebooku łączą katalog produktów Twojego sklepu z Menedżerem wydarzeń na Facebooku i pikselem Facebooka. Gdy ktoś odwiedzi Twoją witrynę, a następnie zaloguje się na Facebooku, zobaczy reklamę zawierającą te same produkty, które oglądał w Twojej witrynie. W rezultacie reklama, którą widzą, jest niezwykle spersonalizowana i trafna.

Reklamy dynamiczne są zazwyczaj w formacie karuzeli. Możesz także zastosować do reklam dynamicznych niestandardowych odbiorców, co pozwoli Ci wybrać bardziej ukierunkowane kolekcje elementów na podstawie tego, kto będzie je oglądał. Możesz tworzyć reklamy karuzelowe dla różnych kategorii i wyświetlać je użytkownikom, którzy odwiedzili strony w danej kategorii.

W przypadku reklam dynamicznych możesz wybrać z różnych typów odbiorców do kierowania wg reguły:

  • Obejrzane, ale nie kupione
  • Dodano do koszyka, ale nie kupiono
  • Sprzedaż dodatkowa

Na podstawie wybranych odbiorców reklama zostanie automatycznie zoptymalizowana pod kątem każdego celu, oszczędzając czas i zapewniając lepsze wyniki.

Reklamy na Messenger

Reklamy na Facebooku Messenger pojawiają się w zakładce czatu użytkowników, a także pomiędzy Messenger Stories. Możesz użyć zasobów kreacji z innych typów reklam na Facebooku i ustawić parametry kierowania i miejsca docelowe, a Facebook zajmie się resztą. Gdy ktoś kliknie Twoją reklamę na Messengerze, zostanie przeniesiony do wybranego przez Ciebie miejsca docelowego np do Twojego sklepu

Możesz także korzystać z reklam Facebook Messenger na Instagramie i WhatsApp.

Facebook Stories

Reklamy Facebook Stories pojawiają się, gdy użytkownicy przeglądają Stories zamiast przewijać ich kanał informacyjny. Według Facebooka ludzie kochają Stories. 75% użytkowników twierdzi, że ten typ reklamy jest przyjemny i pomaga im w odkrywaniu nowych rzeczy.

Rodzaje reklam na Facebooku i pomysły na reklamy sklepu

  • Odzyskaj porzucone koszyki

Około 70-80% kupujących porzuca koszyk. Innymi słowy, na każde 10 osób, które dodają produkt do koszyka, 8 z nich opuści Twój sklep bez dokonania zakupu. Jak sprowadzić tych kupujących z powrotem do swojego sklepu, aby mogli dokończyć zakup? Dzięki retargetingowi na Facebooku możesz uruchomić wysoce spersonalizowaną reklamę na Facebooku skierowaną do tych osób. Reklamy te zazwyczaj oferują zachętę, taką jak bezpłatna wysyłka lub 10% zniżki, jeśli dana osoba wróci, aby sfinalizować zakup.

  • Reklamy z podziękowaniami dla klientów

Wielu właścicieli firm stara się w przekształcenie potencjalnych klientów w klientów i zatrzymują się na tym w swoich wysiłkach, nie myśląc o utrzymaniu klientów. To spory błąd.  Dużo łatwiej jest zmienić klienta po raz pierwszy w klienta powracającego, niż zmienić zimnego leada w klienta po raz pierwszy. A pozyskanie nowego klienta jest często znacznie droższe niż utrzymanie obecnego.

Dlatego możesz rozważyć wyświetlanie reklam z podziękowaniem dla swojego sklepu. Możesz na przykład wyświetlać reklamę skierowaną do nowych klientów przez dwa dni po zakupie, zawierającą 30-sekundowy film z osobistym podziękowaniem za ich zakup. To świetny sposób na budowanie lojalności wobec marki i zwiększenie zadowolenia klientów, oraz przekształcenie klientów po raz pierwszy w stałych klientów wkrótce po pierwszym zakupie. Możesz pójść o krok dalej, budując program lojalnościowy, który pielęgnuje te relacje i zwiększa powtarzalną sprzedaż.

  • Reklamy nowych produktów do obecnych klientów

Ponieważ obecni klienci już Cię znają i ufają Ci, nie ma wątpliwości, że kiedy wprowadzasz nowy produkt, reklama, którą im wyświetlasz, powinna być dużo skueczniejsza. Ta taktykę jest idealna, aby promować wprowadzenie na rynek  nowych produktów lub usług.

Istnieje jednak kilka sposobów na obniżenie kosztów i poprawę skuteczności reklamy przy pierwszym kontakcie:

Zacznij od Lookalike

Jeśli masz już listę klientów lub potencjalnych klientów, możesz łatwo zaimportować ją do Menedżera reklam jako nową grupę odbiorców niestandardowych. Gdy ta publiczność będzie gotowa, możesz jej użyć do stworzenia nowej grupy odbiorców Lookalike czyli podobnych do Twoich obecnych klientów.  Ta nowa grupa odbiorców będzie zawierać użytkowników Facebooka, którzy są podobni w swoich nawykach do Twoich obecnych klientów, co ułatwi ich dotarcie do celu.

Aby zacząć reklamować się na Facebooku, zacznij od małych rzeczy, eksperymentuj, mierz wyniki i zmieniaj i znowu testuj. Różne rodzaje reklam na Facebooku mogą być podstawą do zbudowania długoterminowej strategii marketingowej w mediach społecznościowych.