Zanim dowiesz się jak uruchomić sklep na Facebooku zastanów sie na ilu platformach obecnie sprzedajesz produkty? Jednej? Trzech? Dziesięciu? Czy już uruchomiłeś sprzedaż na Facebooku? A powinno być. Wszystkie firmy, duże i małe, słyszą o nowym kanale sprzedaży, i faktem jest tom, że jeśli masz sklep internetowy, powinieneś przetestować sprzedaż w innych miejscach, takich jak Allegro, Amazon czy obecnie Facebook. Działanie na wielu platformach pomaga zwiększać zwiększyć i dotrzeć do większej ilości klientów.

Dlaczego sprzedawać na Facebooku

W świecie wypełnionym wieloplatformowymi firmami trudno jest nadążyć za konkurencją, jeśli nie rozszerzysz działalności tam, gdzie Twoi klienci najczęściej spędzają czas. I tak się składa, że Facebook jest jednym z miejsc w sieci, w których ludzie spędzają większość czasu. To jedyny powód, dla którego sprzedaż na Facebooku jest dobrym pomysłem!

W rzeczywistości użytkownicy Facebooka spędzają średnio ok 1 godziny dziennie w popularnej sieci społecznościowej. Zatem spora część tego czasu może być przeznaczona na zakupy na Facebooku.

1 godzina biorąc pod uwagę, że zdarza się to codziennie! To bardzo duuuużo. A przecież doskonale wiemy, na bazie swoich osobistych doświadczeń jak dużo czasu spędzamy na klikaniu linków i lubieniu postów na Facebooku przez cały dzień w pracy 😉

Dlatego nadszedł czas, aby wykorzystać Facebooka jako platformę sprzedażową. Facebook może nie zapewniać tak wielu funkcji e-commerce, jak, powiedzmy WooCommerce, SkyShop, Shopify czy Presta, ale otrzymujesz wszystko, co jest naprawdę niezbędne do rozpoczęcia sprzedaży produktów.

Wspaniałą cechą strony sklepu na Facebooku jest to, że nie musisz nawet mieć żadnego istniejącego sklepu internetowego i możesz prowadzić całą swoją działalność za pośrednictwem Facebooka. Ale korzyści na tym się nie kończą. Dzięki stronie sklepu na Facebooku możesz:

  • dodać nieograniczoną liczbę produktów,
  • uporządkować swoje produkty w odpowiednie zestawy i i kategorie
  • komunikować się bezpośrednio z klientami poprzez Messengera
  • widzieć statystyki dotyczące sprzedaży, wizyt i skuteczności reklam

Czas aby Twoje produkty pojawiały się w Facebook Marketplace, dając dostęp do znacznie większej bazy potencjalnych klientów.

 

 

Jak skonfigurować sklep na Facebooku

Wykonaj następujące kroki, aby skonfigurować sklep na Facebooku:

Krok 1: Przejdź do swojej strony na Facebooku i skonfiguruj stronę Sklepu.

Krok 2: Skonfiguruj dane swojego sklepu.

Krok 3: Skonfiguruj swoje płatności.

Krok 4: Dodaj produkty do swojego sklepu na Facebooku.

Krok 5: Uruchom reklamę i oczekuj pierwszego zamówienia

Krok 6: Gotowe!

Czego potrzebujesz, aby uruchomić sklep na Facebooku

Każdy może utworzyć stronę sklepu na Facebooku i zacząć sprzedawać na Facebooku swoim obserwatorom w zasadzie natychmiast. Oto, czego potrzebujesz, zanim zaczniesz:

  • Konto na Facebooku
  • Strona biznesowa na Facebooku

Oprócz dwóch powyższych wymagań, Twoja strona na Facebooku musi również spełniać następujące wymagania:

  • musisz sprzedawać produkty fizyczne
  • musisz zaakceptować Warunkami Sprzedawcy Facebooka
  • musisz mieć konta bankowe
  • musisz posiadać numer identyfikacji podatkowej

Pierwszym krokiem jest przejście do strony business.facebook.com . Musisz być zalogowany na stronie swojej firmy i mieć uprawnienia administratora. Domyślnie wiele stron na Facebooku ma już stronę sklepu wyświetlaną po zalogowaniu. Twoi klienci jej nie widzą, ale Ty widzisz.

Wybranie zakładki Sklep powoduje wyświetlenie wyskakującego okienka wyjaśniającego konfigurację, przez którą prowadzi cię intuicyjnie konfigurator.

Jak sprzedawać na Facebooku

W następnych krokach Facebook pyta o rodzaj Twojej firmy i informacje a ostatnie kwestie do wyjaśnienia to opcje wysyłki, zasady zwrotów i adres e-mail obsługi klienta.

Zgodnie z zasadami Facebooka przesyłkę należy wysłać w ciągu trzech dni roboczych od otrzymania zamówienia. Klient musi otrzymać paczkę nie później niż dziesięć dni po złożeniu zamówienia – to jeden z czynników, które sprawiają, że zakupy na Facebooku są atrakcyjne dla kupujących. Musisz również korzystać z usług wysyłkowych, które oferują takie funkcje, jak śledzenie i potwierdzenie dostawy. Jeszcze jednym ważnym szczegółem jest to, że klient może anulować zamówienie w ciągu 30 minut od zakupu, jeśli nie oznaczyłeś go jeszcze jako wysłanego.

Ponadto Facebook nie pozwala na wysyłkę za granicę ani sprzedaż do krajów innych niż twój własny – kraj, w którym sklep został założony. W większości przypadków, jeśli osoba z innego kraju wejdzie na stronę Twojego sklepu, zobacz pustą stronę.

Ostatnim krokiem przed zakończeniem konfiguracji, który być może będziesz musiał przejść, jest zaakceptowanie Warunków i zasad sprzedawcy a po wykonaniu tej czynności zostaniesz przeniesiony do nowej strony Sklepu, gdzie możesz dodać swoje produkty i wszystko skonfigurować.

Płatności w sklepie na Facebook

W zależności od kraju, w którym działasz, moduł sklepu na Facebooku zaprezentuje tutaj inny zestaw opcji. W przypadku firm z siedzibą w USA najczęstsza konfiguracja polega na połączeniu konta bankowego.

W przypadku PL Facebook może pozwolić na skonfigurowanie płatności przez PayPal lub Stripe. W niektórych przypadkach możesz w ogóle nie widzieć tej sekcji konfiguracji. Dzieje się tak, na przykład, jeśli jesteś użytkownikiem z UE. Wtedy opcją jest płatność w koszyku sklepu internetowego.

 

Jak dodać produkty do swojego sklepu na Facebooku

Formularz dodawania produktów jest dość prosty i zawiera wszystkie szczegóły takie jak wstawiamy w sklepach internetowych. Dodanie co najmniej jednego zdjęcia produktu jest koniecznością. Oczywiście lepiej jest dodać wiele obrazów. Nazwa i opis są dość oczywiste. Sklep na Facebooku pozwala też na śledzenie stanu magazynowego. Po tej prostej konfiguracji udostępnij ten produkt na swojej stronie na Facebooku. Ponieważ jesteśmy w PL to kiedy klient w produkt zobaczy bardziej szczegółowy widok wraz z przyciskiem „Zamów w witrynie” i zostanie przeniesiony do strony produktu w Twoim sklepie internetowym.

Zarządzanie zamówieniami w sklepie na Facebooku

Zarządzanie zamówieniami nie jest funkcją wdrożoną w sklepach Facebook na całym świecie. Jest dostępny głównie w Stanach Zjednoczonych i kilku innych krajach. Można się spodziewać za za kilka tygodni ta funkcja będzie też dostępna w naszym kraju.

Niektóre ze sklepów internetowych w rzeczywistości świetnie integrują się z Facebookiem i automatycznie konfigurują dla Ciebie stronę Sklepu, jednocześnie łącząc Twój zewnętrzny sklep internetowy ze stronę Sklepu na Facebooku. Oznacza to, że będziesz mógł zająć się swoimi zamówieniami i produktami w jednym miejscu i bezproblemowo zsynchronizować wszystko z Facebookiem.

Jakich produktów nie mogę sprzedawać na stronie sklepu na Facebooku

Facebook ma listę zabronionych przedmiotów. Niektóre z niezatwierdzonych produkty obejmują leki na receptę, broń, zwierzęta, alkohol i wszystko, co promuje dyskryminację. Ponadto możesz sprzedawać tylko produkty fizyczne. Oznacza to brak pobierania lub jakiegokolwiek innego rodzaju produktów cyfrowych.

Czy muszę ręcznie dodawać produkty sklepu na Facebooku

To zależy od kilku czynników. Jeśli skorzystałeś z Woocommerce to wszystko powinno zostać zsynchronizowane automatycznie. Oznacza to, że Facebook ma informacje o tym, jak połączyć Twój sklep i zsynchronizować wszystkie produkty ze stroną sklepu na Facebooku.

Jeśli ustawiłeś stronę Sklepu ręcznie, to tak, musisz kontynuować ręczne dodawanie produktów. To samo dotyczy aktualizacji wszelkich szczegółów na ich temat (cena, dostępność, opisy itp.)

Właśnie rozpocząłeś sprzedaż na Facebooku. Mam nadzieję, że już stworzyłeś własną stronę sklepu na Facebooku. Zmiany na platformie Facebooka są codziennością więc jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebować pomocy w wykonaniu określonej operacji na stronie Sklepu, odpowiednie wskazówki znajdziesz na tej oficjalnej stronie w Centrum pomocy Facebooka.

 

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące tworzenia strony sklepu na Facebooku, zostaw komentarz w sekcji poniżej. Jeśli pomyślnie założyłeś swój sklep na Facebooku, zostaw link, który inni odwiedzą i sprawdź techniki, których użyłeś, aby Twoja strona była wyjątkowa.

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sklepami internetowymi zapoznaj się ze szczegółowym bezpłatnym kursem, jak założyć sklep internetowy od podstaw. Przejdziesz przez ten proces krok po kroku a w razie potrzeby możesz skorzystać z naszej pomocy.