Skuteczność reklamy na Facebooku czy Google – którą wybrać do sklepu?
Skuteczność reklamy na Facebooku czy Google – którą wybrać do sklepu? Do niedawna wielu reklamodawców używało albo reklamy Google Ads albo Facebook Ads. Długotrwała rywalizacja obu firm, została uznana za niezbity dowód na to, że obie platformy bezpośrednio ze sobą konkurują i że firmy każdej wielkości musiały podjąć trudną decyzję o tym, które platforma była odpowiednia dla ich potrzeb; fałszywa dychotomia, która pozostaje myląca i wprowadzająca w błąd nowicjuszy w reklamie internetowej.
Google Ads a reklamy na Facebooku
Chociaż obie platformy są często pozycjonowane jako konkurujące, nic nie może być dalsze od prawdy w sensie praktycznym. Wiele firm wspólnie wykorzystuje mocne strony reklamy w Google i Facebook Ads, aby osiągnąć maksymalną widoczność, zwiększyć liczbę potencjalnych klientów i sprzedaży oraz znaleźć nowych klientów, przyjmując różne strategie, które są dopasowane do funkcjonalności każdej platformy i osiągając niezwykły zwrot z wydatków na reklamę.
Co wyróżnia reklamy Google Ads i Facebook Ads, jak działają te dwie platformy reklamowe i dlaczego warto rozważyć ich wykorzystanie w ramach szerszej strategii marketingu cyfrowego. Poznaj:
- Skuteczność reklamy na Facebooku czy Google – różnice między reklamami
- Mocne strony i zalety Google Ads
- Mocne strony i zalety reklam na Facebooku
Skuteczność reklamy na Facebooku czy Google – jakie są różnice między Google Ads a Facebook Ads?
Zanim omówię skuteczność reklamy na Facebooku czy Google i jakie mają mocne stronny i funkcje, konieczne jest zrozumienie podstawowej różnicy między tymi dwiema platformami reklamowymi.
Google Ads: płatne wyszukiwanie
Google Ads, wcześniej znany jako Google AdWords, to największa i najpopularniejsza na świecie platforma reklamowa PPC. Jest tak szeroko stosowany, że stał się synonimem terminu „płatne wyszukiwanie”. Te dwa terminy są używane zamiennie, chociaż inne platformy, takie jak Bing Ads, działają w podobny sposób.
Płatne wyszukiwanie koncentruje się na kierowaniu na słowa kluczowe i korzystaniu z reklam tekstowych. Reklamodawcy korzystający z Google licytują słowa kluczowe zawarte w zapytaniach wyszukiwanych przez użytkowników Google – w nadziei, że ich reklamy będą wyświetlane obok wyników wyszukiwania dla tych zapytań. Za każdym razem, gdy użytkownik kliknie reklamę, reklamodawca zostanie obciążony określoną kwotą pieniędzy, stąd nazwa „reklama płatna za kliknięcie”. Określanie stawek PPC i optymalizacja stawek to złożony temat, wykraczający poza zakres tego przewodnika, ale zasadniczo użytkownicy płacą za potencjał znajdowania nowych klientów na podstawie słów kluczowych i wyszukiwanych haseł, które wprowadzają do Google.
Reklamy na Facebooku: płatne media społecznościowe
Reklamy na Facebooku to doskonały przykład tak zwanej „płatnej społeczności” lub praktyki reklamowej w sieciach społecznościowych. Dzięki największej liczbie aktywnych użytkowników Facebook stał się wysoce konkurencyjnym i potencjalnie lukratywnym elementem strategii reklamy cyfrowej wielu firm.
Koncepcja Google AdWords vs Facebook Ads
Chociaż reklamę na Facebooku można uznać za podobną do Google Ads, ponieważ reklamodawcy korzystający z obu platform promują swój biznes w Internecie, na tym podobieństwa się kończą. W przeciwieństwie do płatnego wyszukiwania, które pomaga firmom znajdować nowych klientów za pomocą słów kluczowych, płatne media społecznościowe pomagają użytkownikom znaleźć firmy na podstawie tego, co ich interesują i sposobu, w jaki zachowują się w Internecie.
Jeśli chodzi o podstawową różnicę między reklamami Google i Facebook Ads, możesz myśleć o tym w ten sposób: Google Ads pomaga Ci znaleźć nowych klientów, a Facebook pomaga nowym klientom znaleźć Ciebie.
Skuteczność reklamy na Facebooku czy Google – przyjrzyjmy się mocnym stronom każdej platformy i przeanalizujmy, w jaki sposób można skutecznie wykorzystać te narzędzia marketingu online.
Mocne strony i zalety Google Ads
Jako najpopularniejsza i najczęściej używana wyszukiwarka na świecie, Google jest de facto liderem reklamy internetowej. Wykonując miliardy zapytań każdego dnia, Google oferuje reklamodawcom dostęp do bezprecedensowej i niezrównanej potencjalnej grupy użytkowników, którzy aktywnie poszukują towarów i usług.
Oferta reklamowa Google jest podzielona na dwie główne sieci – sieć wyszukiwania i sieć reklamową. Sieć wyszukiwania obejmuje całą wyszukiwarkę Google, a reklamodawcy mogą licytować miliony słów kluczowych i fraz, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Sieć reklamowa Google, która oferuje reklamodawcom więcej reklam wizualnych, takich jak banery, obejmuje około 98% sieci WWW, co czyni ją doskonałym wyborem dla reklamodawców, którzy chcą osiągnąć cele marketingowe, które niekoniecznie są oparte na konwersji, Reklamy PPC, takie jak podnoszenie świadomości marki na dużą skalę za pomocą banerów reklamowych.
1. Ogromna publiczność
Jedną z głównych zalet korzystania z Google jako platformy reklamowej jest jej ogromny zasięg. Google obsługuje ponad 40 000 zapytań na sekundę, co daje łącznie ponad 1,2 biliona wyszukiwań w sieci każdego roku. W miarę jak Google staje się coraz bardziej wyrafinowany – częściowo ze względu na coraz większe uzależnienie od zastrzeżonej sztucznej inteligencji i technologii uczenia maszynoweg ta niesamowita liczba wyszukiwań prawdopodobnie wzrośnie, wraz z potencjałem reklamodawców w dotarciu do nowych klientów.
Mówiąc prościej, żadna inna wyszukiwarka nie może zaoferować takiej potencjalnej publiczności jak Google. To ogromne potencjalne źródło potencjalnych klientów samo w sobie sprawia, że Google jest doskonałym dodatkiem do Twojej strategii marketingu cyfrowego, ale w połączeniu z coraz dokładniejszymi wynikami wyszukiwania Google, łatwo zrozumieć, dlaczego Ads jest najpopularniejszą i najczęściej używaną platformą PPC na świecie.
2. Równe szanse
Jednym z największych nieporozumień wśród nowych użytkowników PPC jest to, że każdy, kto ma największy budżet reklamowy, w jakiś sposób automatycznie „wygrywa” w reklamach Google. Na szczęście nic nie może być dalsze od prawdy, ponieważ Google Ads koncentruje się przede wszystkim na jakości i trafności reklam, a nie na tym, ile reklamodawcy wydają.
Im bardziej trafna jest reklama dla użytkownika, tym lepsze jest jego wrażenia, a tym samym większe prawdopodobieństwo, że będzie nadal używać Google jako swojej wyszukiwarki. Z tego powodu Google Ads nagradza trafność i jakość ponad wszystkie inne czynniki. Właśnie dlatego inteligentni reklamodawcy z trafnymi, zoptymalizowanymi reklamami o wysokiej jakości rzadko muszą licytować tak wysokie, jak reklamodawcy z gorszymi reklamami, co sprawia, że jest to warte inwestycji.
Niektóre słowa kluczowe mogą kosztować więcej niż inne – takie jak te w branży finansowej, które tradycyjnie należą do najdroższych w każdym sektorze zawodowym – ale to, ile reklamodawcy muszą licytować, zależy w dużej mierze od jakości i trafności ich reklam. Niektóre dane są ważniejsze dla Google w ocenie jakości i trafności niż inne, takie jak współczynnik lokalności, który jest uważany za wiarygodny wskaźnik ogólnej jakości i atrakcyjności reklamy.
3. Szeroka gama formatów reklam
Kiedy AdWords został uruchomiony po raz pierwszy w 2000 r. reklamy tekstowe wyświetlane przez Google obok wyników wyszukiwania były co najmniej szczątkowe – ale zawierały wiele takich samych elementów, które można zobaczyć w dzisiejszych reklamach. Chociaż reklamy PPC w AdWords pozostają tekstowe, reklamodawcy mogą skorzystać z niewiarygodnej liczby funkcji, aby ich reklamy były bardziej atrakcyjne i zachęcające do potencjalnych klientów. Rozszerzenia reklam, linki do podstron, zabezpieczenia społecznościowe, takie jak recenzje użytkowników, kierowanie na lokalizację, reklamy produktowe i wiele innych funkcji są dostępne dla reklamodawców, oferując niezrównany poziom dostosowania i kontroli dla reklamodawców. Google wprowadził nawet formaty reklam dostosowane do unikalnych potrzeb określonych rodzajów firm, takich jak producenci samochodów i hotele, które znacznie wykraczają poza typowe reklamy tekstowe i zawierają bogate elementy wizualne, takie jak obrazy w wysokiej rozdzielczości i interaktywne dane map .
Bez względu na to, co sprzedajesz lub komu, istnieje duże prawdopodobieństwo, że istnieje format reklamy lub funkcja, która sprawi, że Twoje towary lub usługi będą bardziej atrakcyjne dla Twojego rynku docelowego. Google stale wdraża nowe formaty i funkcje reklam, jeszcze bardziej ułatwiając reklamodawcom docieranie do nowych odbiorców i rozwijanie nowych firm.
Mocne strony i zalety reklam na Facebooku
W porównaniu do Google Ads reklamy na Facebooku są nowicjuszem, ale w rzeczywistości Facebook od kilku lat udoskonala i ulepsza swoje rozwiązanie reklamowe. Dziś Facebook Ads jest numerem 1 w sferze płatnych mediów społecznościowych i stał się centralną częścią strategii marketingu cyfrowego wielu firm.
1. Niezrównana szczegółowość odbiorców
Podobnie jak Google, Facebook może pochwalić się naprawdę ogromną globalną publicznością. Z ponad 1,55 MILIARDA aktywnych użytkowników miesięcznie – ponad jedną piątą światowej populacji, nie licząc kont nieaktywnych lub rzadko używanych – Facebook nie ma rywala, jeśli chodzi o ogrom swoich odbiorców. Jednak zamiast narażać reklamodawców i ich komunikaty przed ogromną publicznością, prawdziwa siła ogromnej liczby odbiorców Facebooka polega na potencjalnej szczegółowości, z jaką reklamodawcy mogą kierować reklamy do użytkowników Facebooka.
Ludzie dzielą się prawie każdy możliwy do wyobrażenia szczegół ich życia na Facebooku. Od spotkania i małżeństwa partnerów po narodziny dzieci lub świętowanie nowych ruchów w karierze, użytkownicy Facebooka każdego dnia dzielą się radościami i osiągnięciami kamieni milowych ze swoimi przyjaciółmi i sieciami. Wyszukują również i konsumują treści, które są zgodne z szeroką gamą osobistych zainteresowań, przekonań, ideologii i wartości, dając reklamodawcom wyjątkową możliwość dostosowania przekazu reklamowego do docelowych odbiorców w sposób wcześniej uważany za niemożliwy, a nawet niewyobrażalny.
Jedną z najpotężniejszych aplikacji tej funkcji jest możliwość tworzenia przez reklamodawców tak zwanych „podobnych odbiorców”. Reklamodawcy Facebooka mogą przesyłać informacje o klientach z własnych baz danych do Facebooka, który następnie stosuje filtrowanie na podstawie własnych danych i informacji dostarczonych przez zewnętrznych brokerów danych, aby dopasować użytkowników, których informacje przesyła reklamodawca. Tworzy to „podobną” publiczność użytkowników, umożliwiając reklamodawcom skuteczne podwojenie potencjalnego zasięgu ich reklam poprzez dotarcie do nowych klientów, którzy wykazują te same zainteresowania i zachowania konsumenckie, co ich dotychczasowi klienci.
Wielu nowych użytkowników płatnych serwisów społecznościowych zadaje to samo pytanie, a mianowicie „Czy reklama na Facebooku działa?” Do tej pory odpowiedź powinna być jasna – tak, i bardzo dobrze. Jednak zamiast postrzegać Facebooka jako największy potencjalny billboard na świecie, reklamodawcy powinni rozważyć Facebooka jako sposób na zbliżenie się do swoich idealnych klientów, niż kiedykolwiek sądzili, że jest to możliwe.
2. Platforma z natury wizualna
W przeciwieństwie do ich stosunkowo suchych, tekstowych kuzynów PPC, reklamy na Facebooku są silnie wizualne. Najlepsze reklamy na Facebooku płynnie łączą się z filmami, obrazami i innymi treściami wizualnymi w kanałach informacyjnych użytkowników, co umożliwia reklamodawcom wykorzystanie nie tylko silnie przekonujących cech reklam wizualnych, ale także w sposób, który odzwierciedla aspiracje przekaz, który sprawia, że wysokiej jakości reklamy są tak atrakcyjne.
Tak jak Google nieustannie eksperymentuje z formatowaniem swoich tekstowych reklam PPC, Facebook stale ocenia, w jaki sposób może zaoferować reklamodawcom doskonałą platformę marketingową, a użytkownikom satysfakcjonujące, satysfakcjonujące doświadczenie online. W przeszłości Facebook nakazywał, aby reklamy na swojej platformie zawierały tekst zajmujący nie więcej niż 20% całkowitej powierzchni reklamowej, co od tego czasu złagodziło. Jednak pomimo tej znaczącej zmiany w zarządzaniu reklamami, Facebook pozostaje z natury platformą wizualną – głównym punktem sprzedaży dla wielu reklamodawców.
3. Niesamowity zwrot z inwestycji
Firmy i marketerzy eksperymentujący z reklamami na Facebooku są często pod wrażeniem szczegółowości opcji kierowania, a także narzędzi, które mają do dyspozycji, aby tworzyć piękne, angażujące reklamy. Jednak jednym z elementów Facebook Ads, który stale zaskakuje nowych użytkowników, jest potencjalny zwrot z inwestycji, który oferuje reklama na Facebooku oraz to, jak bardzo doświadczeni reklamodawcy mogą rozciągnąć ograniczony budżet reklamowy na platformie.
Chociaż budżet kampanii reklamowej na Facebooku będzie się znacznie różnić w zależności od szeregu czynników, takich jak zakres, przekaz i ogólne cele kampanii, reklamy na Facebooku są wyjątkowo przystępne cenowo, szczególnie biorąc pod uwagę ich potencjalny wpływ i szczegółowość, z jaką reklamodawcy mogą kierować swoje idealni odbiorcy. Ta bardzo konkurencyjna cena sprawia, że Facebook Ads jest bardzo atrakcyjną propozycją dla małych firm i firm o ograniczonych zasobach – nie tylko dużych marek z ogromnymi budżetami marketingowymi. W połączeniu z niezwykłymi potencjalnymi zwrotami oferowanymi przez platformę, Facebook Ads jest jednym z najlepszych dostępnych obecnie rozwiązań reklamowych online.
Reklamy Google a reklamy na Facebooku: których powinieneś użyć?
Skuteczność reklamy na Facebooku czy Google to niezwykle potężne platformy reklamowe, które zaspokajają praktycznie każdy rodzaj działalności. Oceniając mocne strony każdego rozwiązania i potencjalne zastosowania, oczywiste jest również, że obie platformy należy postrzegać w sposób uzupełniający, a nie wrogi. Niektórzy nalegają na porównanie reklam na Facebooku z siecią reklamową Google i chociaż obie platformy mają pewne podobieństwa, sposób, w jaki obie platformy ewoluowały niezależnie od siebie, pokazuje, że Google i Facebook powinny być używane wspólnie, a nie w opozycji.
Wykorzystanie mocy zarówno płatnych wyników wyszukiwania, jak i płatnych serwisów społecznościowych to niezwykle skuteczna strategia reklamowa. Wymaga to jednak podwójnej strategii reklamowej, która jest dostosowana do mocnych stron każdej odpowiedniej platformy. Chociaż komunikaty marketingowe mogą – i prawdopodobnie powinny – pozostać spójne w obu Google i Facebook Ads, ważne jest, aby zrozumieć, jak najlepiej wykorzystać każdą platformę, aby uzyskać maksymalny zwrot z inwestycji i większy rozwój firmy.