Co to jest social selling?  Sprzedaż społecznościowa to nowe podejście do sprzedaży, które pozwala sprzedawcom na laserowe kierowanie swoich na potencjalnych klientów i rozpoczynanie relacji dzięki istniejącym relacjom.  Myślisz, że to to samo, co marketing w mediach społecznościowych? Nie jest tak do końca.

Krótko mówiąc, sprzedaż społecznościowa umożliwia Twojej firmie skupienie się na perspektywach biznesowych w mediach społecznościowych i budowanie relacji z siecią potencjalnych klientów. Dobrze prowadzone działania social selling może zastąpić przerażającą praktykę zimnych telefonów.

Social selling polega na wykorzystaniu mediów społecznościowych, aby znaleźć odpowiednich klientów, zbudować zaufane relacje i ostatecznie osiągnąć cele sprzedażowe. Ta technika sprzedaży umożliwia lepsze generowanie leadów sprzedażowych, usprawnia proces poszukiwania potencjalnych klientów oraz eliminuje potrzebę cold callingu. Budowanie i utrzymywanie relacji jest łatwiejsze w sieci, w której panuje wzajemne zaufanie między marką i klientem.

Spis treści

  1. Co to jest social selling?
  2. Czym jest indeks sprzedaży społecznościowej?
  3. Powody, dla których Twój sklep internetowy powinien dbać o social selling
  4. Jakie są najlepsze sieci do testów social selling?
  5. Sposoby na rozpoczęcie social selling na Facebooku
  6. Social selling najlepsze praktyki

Co to jest sprzedaż społecznościowa?

Sprzedaż społecznościowa to praktyka polegająca na wykorzystywaniu kanałów mediów społecznościowych marki do łączenia się z potencjalnymi klientami, rozwijania z nimi kontaktu i angażowania potencjalnych potencjalnych klientów. Taktyka może pomóc firmom osiągnąć ich cele sprzedażowe.

Pomyśl o sprzedaży społecznościowej jako o nowoczesnym budowaniu relacji. Aktywne łączenie się z potencjalnymi klientami w mediach społecznościowych może pomóc Ci być pierwszą marką, którą potencjalny klient bierze pod uwagę, gdy jest gotowy do dokonania zakupu. I może zastąpić przestarzałe techniki budowania relacji i sprzedaży, takie jak zimne telefony.

 

 

Czym nie jest social selling

Social selling z pewnością nie polega na bombardowaniu nieznajomych niechcianymi postami i wiadomościami. To spam. Nie rób tego. Social selling to nie tylko dodawanie nowych kontaktów do listy. Chodzi o nadanie tym interakcjom znaczenia i zaprezentowanie swojej marki jako rozwiązania problemu. Kiedy to zrobisz, z większym prawdopodobieństwem zbudujesz zaufanie i lojalność.

Czy jesteś już zaangażowany w social selling? Prawdopodobnie! Jeśli Twoja marka ma stronę biznesową na Facebooku, lub Instagramie i jest aktywna na dowolnej platformie, już zajmujesz się podstawami sprzedaży społecznościowej.

 

Czym jest indeks sprzedaży społecznościowej?

Wskaźnik sprzedaży społecznościowej (SSI) to wskaźnik używany do pomiaru wpływu działań związanych z działaniami social selling marki. LinkedIn po raz pierwszy wprowadził koncepcję SSI w 2014 roku. LinkedIn SSI łączy cztery elementy w celu ustalenia wyniku. Sprawdza, czy :

  1. Jesteś twórcą marki z dobrze zarządzanym profilem na LinkedIn.
  2. Szukasz odpowiednich osób na platformie do współpracy.
  3. Udostępniasz treści do interesujących rozmów
  4. Budujesz i wzmacniasz relacje

Aby znaleźć swój wynik LinkedIn SSI, zaloguj się na swoje konto i przejdź do pulpitu nawigacyjnego Indeks sprzedaży społecznościowej. Potraktuj swój wynik jako punkt wyjścia, aby zacząć poprawiać skuteczność sprzedaży w mediach społecznościowych.

 

Powody, dla których Twój sklep internetowy powinien dbać o social selling

Jeśli nadal nie jesteś zaangażowany w social selling  to poznaj powody, dla których powinieneś spróbować.

1. Social selling działa

Nie wierz nam tylko na hasło. Sprawdź koniecznie samemu. Firmy, które są liderami w obszarze sprzedaży społecznościowej, tworzą więcej możliwości sprzedaży niż marki o niskim wskaźniku sprzedaży społecznościowej. Firmy, które priorytetowo traktują sprzedaż społecznościową, mają większe szanse na osiągnięcie celów sprzedażowych.

2. Social selling pomaga zespołowi sprzedaży budować prawdziwe relacje

Nawiązywanie kontaktów i budowanie relacji zmieniły się w Internecie z powodu pandemii COVID-19 i teraz jest to idealne rozwiązanie Chcę nadać priorytet sprzedaży społecznościowej.

Sprzedaż społecznościowa stwarza możliwości nawiązania kontaktu z nowymi potencjalnymi klientami w mediach społecznościowych, gdzie są już aktywni i angażują się w rozmowy. Korzystanie z narzędzi społecznościowych pozwala przedstawicielom handlowym pójść o krok dalej i zidentyfikować potencjalnych klientów, którzy już rozmawiają o Twojej firmie, konkurencji lub branży.

3. Twoi klienci (i potencjalni klienci) są już zaangażowani w social selling

W ciągu ostatnich miesięcy pandemii coraz więcej ludzi dokonało zakupu za pośrednictwem mediów społecznościowych.  Biorąc pod uwagę ogromną liczbę osób korzystających obecnie z mediów społecznościowych, potencjał marek do sprzedaży w mediach społecznościowych jest ogromny:

 4. Twoi konkurenci już prowadzą social selling

Korzystanie ze sprzedaży społecznościowej oznacza bycie konkurencyjnym. Inne marki są aktywne w mediach społecznościowych, wchodząc w interakcję z potencjalnymi klientami na popularnych platformach społecznościowych.

 

Jakie są najlepsze sieci do testów social selling?

Krótko mówiąc, to zależy. Twój wybór powinien zależeć od grupy docelowej i podejścia do sprzedaży społecznościowej. Facebook i Instagram to świetne platformy do interakcji z klientami. Oferują narzędzia do odpowiadania na zapytania klientów i są zwykłymi wirtualnymi przestrzeniami, w których komunikacja przychodzi naturalnie. Mówiąc najprościej, świetnie nadają się do budowania relacji.

Z drugiej strony LinkedIn jest bardziej formalną platformą biznesową, idealną dla firm B2B, które chcą zidentyfikować i dotrzeć do decydentów biznesowych. Tutaj firmy mogą łączyć się bezpośrednio z potencjalnymi klientami, aby spróbować zbudować profesjonalną relację.

Innymi słowy, korzystaj z dowolnej platformy społecznościowej, którą preferują Twoi potencjalni klienci i z dowolnej platformy, z której Twoja marka będzie mogła korzystać konsekwentnie!

Oto jak zacząć korzystać z trzech popularnych platform:

  1. Buduj swoją wiarygodność. Jeśli masz dobre relacje ze swoimi kontaktami, poproś ich o rekomendacje lub rekomendacje. Są one publikowane w Twoim profilu i mogą zapewnić Ci natychmiastową wiarygodność w nowych kontaktach.
  2. Rozszerz swoje sieci. Skorzystaj z funkcji wyszukiwania, aby rozszerzyć swoją sieć, wyszukując wzajemne połączenia z istniejącymi kontaktami.  Możesz także dołączyć do grup tematycznych odpowiednich dla Twojej branży, aby nawiązywać kontakty z kolegami i potencjalnymi klientami.
  3. Obecni klienci. Użyj tej listy, aby mieć na oku swoich obecnych klientów i szukać okazji do odpowiadania lub polubienia ich postów. Pomoże Ci to utrzymać Twoją markę na ich radarze. Nie przesadzaj jednak. Upewnij się, że Twoje interakcje z klientami są znaczące: polub tylko posty, które naprawdę Ci się podobają i komentuj tylko wtedy, gdy masz coś wartościowego do powiedzenia.
  4. Potencjał. Identyfikując potencjalnych klientów, dodaj ich do prywatnej listy. Wypatruj próśb o pomoc lub skarg dotyczących konkurencji. W ten sposób możesz odpowiedzieć z pomocnym komentarzem.
  5. Konkurencja. Dodanie konkurentów do prywatnej listy pozwala mieć ich na oku. Może to pomóc w zainicjowaniu pomysłów na własne działania związane ze sprzedażą społecznościową.

 

Sposoby na rozpoczęcie social selling na Facebooku

Pamiętaj, aby utworzyć stronę na Facebooku, a następnie użyj tych strategii, aby rozpocząć sprzedaż społecznościową.

1. Współpracuj z innymi firmami

Łatwo jest dotrzeć przez polubienia komentarzy i udostępnienia. Ale idź o krok dalej: jeśli tworzysz przemyślane, wartościowe treści, prawdopodobnie zostaną one udostępnione, zwiększając zasięg Twojej marki. Twoja strona na Facebooku może zostać udostępniona zupełnie nowym odbiorcom, gdy inne firmy będą udostępniać i polubić Twoje treści.

2. Angażuj się

Zawsze odpowiadaj na komentarze obserwujących i wzmianki o Twojej marce. Ponadto, tworząc własne posty, dołącz pytania, które zainicjują rozmowy z odbiorcami na Facebooku — nie muszą być bezpośrednio związane z Twoim produktem lub usługą, aby były skuteczne!

 

Social selling najlepsze praktyki

Niezależnie od platformy, z której korzystasz, aby dotrzeć do unikalnych odbiorców, upewnij się, że stosujesz sprawdzone metody sprzedaży społecznościowej. Oto kilka praktycznych rad o których należy pamiętać.

1. Stwórz swoją markę, dostarczając wartość

Podczas interakcji z potencjalnymi i obecnymi klientami za pośrednictwem sieci społecznościowych ważne jest, aby nie być zbyt sprzedażowym. Jeśli Twoja marka jest nowa na platformie mediów społecznościowych, nie przeginaj z nachalnością. Zanim przejdziesz do prezentacji sprzedażowych, ustal swoją pozycję eksperta w swojej branży.

Jednym ze sposobów budowania marki w mediach społecznościowych do sprzedaży społecznościowej jest udostępnianie interesujących, wartościowych i udostępnianych treści. W przypadku marek B2B i influencerów biznesowych korzystających z LinkedIn może to oznaczać udostępnianie treści napisanych przez innych. Zasadniczo pokaż potencjalnym klientom, że nie chcesz tylko czegoś zdobyć. Ty też jesteś po to, żeby coś dać.

2. Słuchaj i buduj relacje z właściwymi ludźmi

Skuteczny social selling oznacza zwracanie uwagi. Innymi słowy, upewnij się, że słuchasz społeczności. Monitoruj co ludzie mówią o Tobie, Twojej firmie, Twojej branży i konkurencji. Zwracaj uwagę na problemy i prośby, które zapewniają naturalne możliwości dostarczenia rozwiązań.

Powinieneś także wykorzystać swoją istniejącą sieć, gdy tylko jest to możliwe. Zanim skontaktujesz się z którymkolwiek ze zidentyfikowanych potencjalnych klientów, sprawdź ich listy obserwowanych i obserwujących, aby sprawdzić, czy masz jakieś wzajemne powiązania. Jeśli tak, poproś o przedstawienie.

3. Niech to będzie prawdziwe

Zamiast pisać jedną notatkę i wysyłać ją do niezliczonej liczby potencjalnych kupujących, poświęć trochę czasu na spersonalizowanie wiadomości o sprzedaży społecznościowej. Bądź sobą. Nawiąż kontakt, rozpoczynając prawdziwą, szczerą rozmowę. Jasne, ty możesz użyć automatycznych narzędzi do polubienia i komentowania, ale nie służą one do budowania relacji. W rzeczywistości mogą wyrządzić poważne szkody Twojej marce osobistej i zawodowej. Jeśli chodzi o sprzedaż, nic nie przebije interakcji z prawdziwym człowiekiem.

4. Bądź konsekwentny

Wreszcie nie oczekuj natychmiastowych rezultatów. Jeśli twoje wysiłki na rzecz budowania relacji nie przynoszą natychmiastowych rezultatów, nie poddawaj się. Niektóre kontakty mogą nie być jeszcze gotowe do zakupu tego, co oferujesz, bądź w kontakcie. Skontaktuj się z kontaktami, z którymi wcześniej się łączyłeś, ale od jakiegoś czasu nie słyszałeś co nich się dzieje. Utrzymuj znaczące relacje, oferując gratulacje, gdy przenoszą się na nowe stanowiska lub firmy lub angażują się w treści, które udostępniają w mediach społecznościowych. Bądź gotowy do zaoferowania porady lub pomocy, nawet jeśli nie promuje to bezpośrednio Twojego produktu.

Sprzedaż zawsze polegała na budowaniu relacji, budowaniu wiarygodności i dostarczaniu właściwych rozwiązań właściwym potencjalnym klientom we właściwym czasie. Social selling też tak działa. Po prostu wykorzystuje media społecznościowe, aby pomóc Ci budować relacje, rozszerzać sieć, usprawniać generowanie leadów i osiągać cele sprzedażowe!