‎Jak zdobyć klientów z Facebooka?

‎Jak zdobyć klientów z Facebooka? Facebook to miejsce do interakcji z przyjaciółmi i rodziną online. Świetnie nadaje się do udostępniania zdjęć z wakacji i klipów wideo z telefonu w kręgu znajomych. Ale Facebooku jest coś więcej. Możesz używać Facebooka do profesjonalnego networkingu?

Cenimy sobie znajomości z ludźmi, którzy mają podobny system wartości do naszego, których rozumiemy, z którymi dobrze się dogadujemy i wiemy, że możemy im zaufać. A co gdyby przenieść takie relacje do życia zawodowego? Czy budowanie sieci kontaktów może dobrze wpłynąć na nasz biznes?

Networking – ‎Jak zdobyć klientów z Facebooka?

Networking oznacza nawiązywanie relacji biznesowych w celu współpracy, wymiany wiedzy i umiejętności. Można powiedzieć, że polega on na zawieraniu znajomości opartych na wzajemnym zaufaniu, dzięki którym dążymy do realizacji swoich celów – już nie jako samodzielna firma, lecz ze wsparciem partnerów. Networking polega na budowaniu trwałych relacji między ludźmi w biznesie, nie tylko w branży, lecz także poza nią, by wymieniać się doświadczeniami i wiedzą.

Facebook szybko się rozwinął i stała się doskonałą platformą do marketingu B2C (business to consumer), zapewniającą bardzo ukierunkowane możliwości reklamowe w oparciu o upodobania i skojarzenia użytkowników.

Facebook powoli zmierza w kierunku bardziej profesjonalnej. Niedawno wprowadzili zmiany w profilach osobistych, dając więcej miejsca na informacje o pracy i edukacji. Pradatócodawcy od lat sprawdzają kandyw na Facebooku.

 

 

Sposób, w jaki ludzie korzystają z Facebooka, jest inny niż kilka lata temu. Gdy otrzymujesz zaproszenia do znajomych od  współpracowników, klientów i menedżerów, nie jest to już wyłącznie sieć społecznościowa. Oznacza to, że istnieje argument za brandingiem na Facebooku, tak jak robi sie to na LinkedIn.

‎Jak zdobyć klientów z Facebooka bez wydawania złotówki?  Oto kilka podpowiedzi kJak zdobyć klientów z Facebooka bez wydawania złotówki:

Skorzystaj z funkcji wyszukiwania

Świetnym sposobem na znalezienie potencjalnych klientów na Facebooku jest skorzystanie z funkcji wyszukiwania. Możesz wyszukiwać osoby, które mieszkają w określonej lokalizacji lub mają zainteresowania związane z Twoją niszą produktową.

Dołącz do grup tematycznych

Wybierz najbardziej odpowiednie grupy na Facebooku, poproś o dołączenie i przejdź do publikowania i rozmów z członkami grupy. Grupa odbiorców jest już utworzona i zapewne są w niej tysiące Twoich potencjalnych klientów. Zanim zbudujesz własną grupę, możesz wchodzić w interakcje z już utworzonymi członkami grupy. Nie sprzedawaj, pomagaj rozwiązywać problemy i dyskutuj.

Wydarzenia -> webinary

Wydarzenia na Facebooku można oczywiście wykorzystywać w klasyczny sposób, do którego zostały stworzone, czyli jako rozszerzenie wydarzeń offline. Konferencje, spotkania czy szkolenia mają szansę zyskać całkiem nowe grono odbiorców, jeśli umieścisz je w mediach społecznościowych. Ale możesz także tworzyć wydarzenia i zapraszać na swoje webinary.

Filmy na Facebooku

Filmy na Facebooku to świetna strategia marketingowa, która może podwoić liczbę odbiorców i wyróżnić Twoją markę. Filmy są znacznie skuteczniejsze niż obrazy i teksty, aby przyciągnąć uwagę do Twojej firmy i zaangażować odbiorców.  Kiedy widzisz film na Facebooku, skłaniasz się do jego kliknięcia. Niech Twój film będzie krótki od 60 do 90 sekund i wyróżni się na tle innych.

Komentuj i udostępnij posty

‎Jak zdobyć klientów z Facebooka? Posty i treści mogą prowadzić do bardziej organicznej widoczności w kanale wiadomości na Facebooku. Możesz tworzyć i publikować treści, aby nawiązać kontakt z odbiorcami.  Każda forma komunikacji jest prostą drogą dotarcia do potencjalnych klientów. Ludzie chętniej decydują się na kupowanie od osób które znają. Są bardziej otwarci na treść znajomych. Przy odrobinie pielęgnacji możesz przekształcić swoich cyfrowych znajomych w klientów. Ten rodzaj marketingu ukierunkowanego może generować wysoki zwrot z inwestycji.

Facebook Market Place

Facebook Marketplace oferuje miejsce, w którym można kupować i sprzedawać nowe i używane przedmioty. Jest podobny do eBaya, tylko zintegrowany z klientami. Zainteresowani kupujący mogą korzystać z filtrów, takich jak lokalizacja, cena i kategoria, aby wyświetlać bardziej ukierunkowane wyniki, pomagając im znaleźć to, czego potrzebują, podczas gdy firmy mogą korzystać z szeregu kategorii podczas wystawiania swoich produktów.