|

#80 BADANIE ZACHOWAŃ KLIENTÓW

Rerklama działa, klienci wchodzą ale nie ma zamówień, albo zamówień jest mało? Wtedy trzeba zacząć badać zachowania klientó w sklpei i tu przychodza 2 rozwiązania do nagrywania klienta w sklepie. Takie nagrani amożesz odtworzyć i zobaczyć w którym miejscu klient przerywa swoją podróż do finalizacji zamówienia.

HOT JAR i SMART LOOK

Jeśli prowadzisz sklep, wiesz już, jak ważna jest analityka internetowa. Podczas gdy tradycyjne narzędzie analityczne, takie jak Google Analytics, może pokazywać znaczące liczby, takie jak współczynnik rezygnacji, ruch na stronie lub współczynniki odrzuceń, w jaki sposób można dowiedzieć się, jak użytkownicy zachowują się w witrynie? Mogą Ci w tym pomóc zaawansowane narzędzia do analityki internetowej, takie jak Hotjar i Smartlook.

Obecnie Hotjar i Smartlook to popularne na rynku narzędzia do analityki internetowej. Zamiast spędzać długie godziny na badaniach, próbując dowiedzieć się, które oprogramowanie jest idealne dla Twojej witryny, ułatwiliśmy Ci ten proces. Przygotowaliśmy porównanie Hotjar vs Smartlook. Obie usługi dysponują okresem testowym, warto je podłączyć naprzemiennie i zobaczyć co tak naprawde robią klienci w sklepie

Co to jest HotJar?

Hotjar to narzędzie do optymalizacji konwersji, które śledzi zachowanie osób odwiedzających Twoją witrynę i zapewnia informacje, które pomogą Ci zwiększyć wydajność witryny. Dzięki Hotjar menedżerowie produktu, projektanci UX i badacze mogą odkrywać problemy użytkowników, rozumieć działania użytkowników i poprawiać doświadczenia klientów (CX).

Co to jest Smartlook?

Smartlook to oprogramowanie analityczne dla stron internetowych i aplikacji mobilnych, które pozwala firmom śledzić zachowania klientów. Dzięki Smartlook menedżerowie produktu, programiści, projektanci UX i marketerzy podejmują świadome decyzje dotyczące optymalizacji wydajności produktu.

Smartlook vs. Hotjar

Jeśli chodzi o funkcje, zarówno Smartlook, jak i Hotjar mają nagrania ekranu i mapy cieplne, które śledzą kliknięcia, przewijanie i ruchy myszy.

Nagrywanie ekranu Smartlook jest domyślnie zawsze włączone i rejestruje każdą sesję użytkownika. Od czasu przejścia na ciągłe przechwytywanie Hotjar może rejestrować wszystkie sesje użytkowników, o ile przechwytywanie sesji jest włączone. Jednak w niektórych przypadkach Hotjar nadal próbkuje Twój ruch, chyba że ręcznie dostosujesz kierowanie na sesję lub przejdziesz na wyższy plan.

Podczas gdy Hotjar ma świetne możliwości zadawania pytań odwiedzającym witrynę internetową o ich wrażenia, Smartlook pomaga zrozumieć ich zachowanie na głębszym poziomie i określić je ilościowo za pomocą.

Śledzenie zdarzeń i analiza ścieżek, które pozwalają analizować współczynniki konwersji na całej ścieżce użytkownika, tak jak pokazaliśmy powyżej.

Przewaga Hotjar

Hotjar pomaga zbierać natychmiastowe wizualne informacje zwrotne za pomocą widżetu opinii, aby lepiej zrozumieć zachowanie użytkownika. Dzięki tej funkcji możesz dowiedzieć się, co dzieje się w umysłach użytkowników podczas korzystania z Twojej witryny i podjąć odpowiednie działania.

Dzięki funkcji nagrywania sesji możesz obserwować, co robią Twoi użytkownicy w Twojej witrynie. Na przykład możesz wykryć określoną aktywność użytkownika, korzystając z filtrów, takich jak opinie użytkowników, kliknięcia złości, tarcia w kontakcie z witryną i inne.

Mapy cieplne pozwalają odkryć, co rozprasza uwagę użytkowników, oraz przetestować tekst internetowy i elementy strony, aby dowiedzieć się, co jest dla nich najlepsze.

Przewaga SmartLook

Dzięki funkcji mapy cieplnej możesz dokładnie określić, co odwiedzający robią w Twojej witrynie. Zamiast obserwować wszystkie działania użytkowników jednocześnie, możesz użyć filtrów do sortowania nowych i powracających użytkowników. Możesz także użyć map cieplnych, aby uzyskać dane podzielone na segmenty. Na przykład możesz filtrować użytkowników mobilnych i użytkowników komputerów stacjonarnych.

Możesz użyć funkcji lejka, aby stworzyć sekwencję zdarzeń, zanim odwiedzający stanie się klientem. Ta funkcja pomaga zrozumieć nawigację użytkowników i wykryć punkty sporne prowadzące do porzucenia witryny.

Automatyczne nagrywanie sesji pozwala obserwować zachowania użytkowników. Dzięki tej funkcji możesz wykryć konkretne problemy użytkowników z Twoim produktem i je naprawić.

W razie problemów, możesz zawsze do mnie zadzwonić lub napisać maila.
Z przyjemnością pomogę uruchomić Twój sklep.

Napisz maila

office@ecommerce-manager.pl

Zadzwoń po poradę

+(48) 505 430 767

Podobne wpisy