jak uruchomić sklep internetowy

#81 UX W SKLEPIE INTERNETOWYM

Według CEO Amazona, Jeffa Bezosa, jeśli zbudujesz świetne doświadczenie klienta (UX) to twoja sprzedaż pójdzie do góry. Projektowanie UX odgrywa kluczową rolę w sukcesie lub porażce każdej działalności e-commerce i nie ogranicza się tylko do estetyki.

Począwszy od dokładnej logiki i przejść, szybkiej informacji zwrotnej z systemu, atrakcyjnej prezentacji produktu, łatwego przepływu płatności i szeregu intuicyjnych funkcji, każdy taki aspekt może bezpośrednio lub pośrednio wpłynąć na Twoją sprzedaż.


W sklepie masz już zainstalowany szablon Kadence, który spełnia podstawowe założenia UX. Jeśli chciałbyś zmieniać układ w sklepie i mieć możliwość totalnego dopasowania sklepu do swoich klientów i ich potrzeb, warto zainwestować w dodatek Kadence Shop Kit

Niektóre z podstawowych, ale kluczowych czynników, które należy wziąć pod uwagę, to:

  • Prostota obsługi
  • Projekt, który nie przyćmiewa produktów
  • Promocja produktu
  • Bezpieczeństwo danych użytkownika

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci lepiej komunikować się z klientami w dobie nieskończonych możliwości.

STRONA GŁÓWNA

Strona główna sklepu to twoja wizytówka. Jest najczęściej odwiedzana i powinna pełnić rolę witryny sklepowej. Oznacza to więc, że musisz skupić się na jak najlepszej prezentacji wybranych produktów. Strona główna e-commerce ma następujące funkcje:

  • funkcja informacyjna (pokazuje profil, zakres oferty, dostępność produktów, sposób działania, ścieżki dotarcia)
  • pozycjonowanie (w sensie SEO) i funkcja brandingu (w sensie marketingowym)
  • funkcja sprzedaży (to rodzaj przynęty)
  • funkcja wizerunkowa i reprezentacyjna (odpowiada za efekt pierwszego wrażenia)
  • funkcja wprowadzająca (zapowiedzi, wyróżnienia treści, główne kategorie produktowe, bestsellery, aktualnie promowane produkty)
  • funkcja wzmacniająca zaangażowanie.

STRONA KATEGORII

Strony kategorii to kluczowe narzędzia sprzedaży. Podczas gdy strony główne inicjują sprzedaż, strony kategorii faktycznie ją umożliwiają. Aby jednak miały taką szansę, niezbędne jest wskazanie ich lokalizacji.

Podstawową rolą stron z listą kategorii i produktów powinno być pełnienie funkcji pomocnego asystenta dla użytkownika. Asystent odpowiada na pytania:

  • Co znaleźć?
  • Gdzie to znaleźć?
  • Jak to znaleźć?
  • Dlaczego warto go znaleźć?

Podpowiedzi i informacje powinniśmy zamieszczać w opisach kategorii, opisach poszczególnych filtrów, nagłówkach, przyciskach CTA. Daje to klientowi szansę na podjęcie decyzji zawężających wybór (ułatwiając go i przyspieszając).

Omawiając problem wyboru, musimy zbadać, w jaki sposób prezentowane są Listy Produktów. Liczba dostępnych kolumn i wierszy to trudny orzech do zgryzienia. Standardem są układy jednokolumnowe, zawierające od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu pozycji. Ale konfiguracje przypominające siatkę wcale nie są rzadkością. Zwykle mają 3 kolumny i kilka rzędów.

STRONA PRODUKTU

Strona produktu to koń pociągowy z dużą odpowiedzialnością i zadaniami do wykonania, odpowiada na pytania klientów i przygotowywanie kupujących do zakupu. Dlatego bardzo ważne jest, aby witryny działały prawidłowo. Dobrze zaprojektowane strony produktów mają następujące cechy jako niezbędne

  • Opisowa nazwa produktu
  • Rozpoznawalne obrazy
  • Powiększony widok zdjęcia
  • Cena, w tym wszelkie dodatkowe opłaty związane z produktem
  • Jasne opcje produktu, takie jak kolor i rozmiar, oraz sposób ich wyboru
  • Dostępność produktu
  • Przejrzysty sposób dodawania pozycji do koszyka i jasne informacje zwrotne po dodaniu
  • Zwięzły i pouczający opis produktu

STRONA KOSZYKA

Tego typu strona nie powinna obfitować w materiały promocyjne, czy inne rozpraszacze zachęcające do przejścia na inną podstronę.

W koszyku klient upewnia się, że wybrał pożądane produkty. Z związku z tym poza zdjęciem, nazwą produktu, liczbą sztuk i ceną warto poinformować odbiorcę o wybranym kolorze, rozmiarze, czy modelu towaru.

W tym miejscu konsument dokonuje również niezbędnych poprawek. Daj mu więc możliwość zmiany ilości dodanych produktów oraz przycisk usuwania całej pozycji z koszyka.

Wiele sklepów online już w koszyku umożliwia wybór sposobu dostawy. Dzięki temu zabiegowi klient na bardzo wczesnym etapie dowiaduje się o dodatkowych kosztach i może podjąć decyzję o tym, czy przejść do następnego etapu finalizacji zamówienia.

W razie problemów, możesz zawsze do mnie zadzwonić lub napisać maila.
Z przyjemnością pomogę uruchomić Twój sklep.

Napisz maila

office@ecommerce-manager.pl

Zadzwoń po poradę

+(48) 505 430 767