Sprawdzone strategie marketingowe dla sklepów internetowych

Strategie marketingowe dla sklepów internetowych pomagają każdemu sklepowi internetowemu zwiększyć ruch i konwersje. Ale nawet po opracowaniu podstawowej strategii nadal może być trudne podjęcie decyzji, którą taktykę marketingową powinieneś wypróbować. Dlatego opracowaliśmy przegląd na strategie marketingowe dla sklepów internetowych czyli taktyk marketingowych i narzędzi e-commerce wraz z pomysłami, które pomogą Ci wdrożyć każde podejście. Staraj się wdrażać jeden z tych pomysłów codziennie przez kilka następnych tygodni. Ostatniego dnia zrób bilans i zastanów się, które działania marketingowe sprawdziły się najlepiej, by zwiększyć sprzedaż.

Czym jest marketing e-commerce?

Marketing e-commerce to gra polegająca na stosowaniu taktyk promocyjnych w celu przyciągnięcia ruchu do Twojego sklepu internetowego, przekształcenia tego ruchu w płacących klientów i utrzymania tych klientów po zakupie.

Holistycznastrategia marketingowa dla sklepów internetowych  składa się z taktyk marketingowych zarówno w witrynie, jak i poza nią. Rozsądna strategia marketingowa może pomóc w budowaniu świadomości marki, zwiększaniu lojalności klientów i ostatecznie zwiększaniu sprzedaży online.  Możesz promować swój sklep internetowy za pomocą narzędzi marketingu e-commerce dla całej firmy lub zwiększyć sprzedaż określonych produktów. Poniżej znajduje się przegląd kilku praktycznych pomysłów do wypróbowania. Oto najskuteczniejsze strategie marketingowe dla sklepów internetowych.

 

Zainwestuj w SEO

Pozycjonowanie e-commerce odnosi się do optymalizacji sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarek. Celem jest umieszczenie stron produktów wśród 10 najlepszych wyników w wyszukiwarkach takich jak Google, Yahoo i Bing. Daje to więcej organicznego (bezpłatnego i bezpłatnego) ruchu na Twojej stronie. SEO na początku wydaje się trudne ale jeśli potrafisz poczekać na efekty to sprzedaż będzie rewelacyjna.

Kampanię marketingowa z influencerem

Influencer marketing to sprytny sposób na przyspieszenie Twojego biznesu e-commerce w Internecie. Pomaga dotrzeć do nowych odbiorców, budować świadomość marki i współpracować z twórcami, którzy dokonują sprzedaży za Ciebie. Influencerzy są jak internetowe gwiazdy, które są ambasadorami Twojej marki. Płacisz im za promowanie swoich produktów za pomocą bezpłatnych produktów, gotówki lub rabatów. Najpopularniejszym kanałem jest Instagram, korzysta z niego wiele marek. Inne kanały marketingowe obejmują: Youtube, TIK Tok, Facebook, Snapchat. Dziś strategie marketingowe dla sklepów internetowych skupiają się na tym jak obniżyć koszt pozyskania pierwszego zamówienia, SEO w tym bardzo pomaga.

Sprzedawaj na platformach

Nie jest tajemnicą, że na platformach handlowych ludzie robią zakupy online. Rynki, takie jak Allegro, Amazon i eBay, mogą pomóc ludziom łatwiej odkryć Twoją markę, docierając do milionów ludzi na całym świecie. Niektórzy klienci są zagorzałymi kupującymi na rynku i istnieje większa szansa, że kupią coś od Ciebie na znanym im kanale. Jednak wiążą się z wysokimi opłatami za sprzedaż i innymi zastrzeżeniami do rozważenia.

Dlatego w przypadku marek e-commerce zaleca się korzystanie z marketplace’ów, aby uzupełnić markowy sklep. Nie musisz wymieniać wszystkich swoich produktów na rynku, tylko niektóre z bestsellerów. Twórz atrakcyjne oferty, które prezentują Twoją markę, i dodawaj wkładki do zamówień, które zachęcają ludzi do robienia zakupów bezpośrednio z Twojej witryny.

Uruchom kampanie PPC

Reklama typu pay-per-click (PPC) to główny model reklamy internetowej dla firm, zarówno dużych, jak i małych. Jest oparty na danych, łatwy do skalowania i zapewnia dobry zwrot z inwestycji. Reklamy PPC często są kierowane na przestrzeń reklamową online w wyszukiwarkach, platformach społecznościowych lub witrynach internetowych. Reklamy te sprawdzają się dobrze w przypadku marek e-commerce, ponieważ są skierowane do kupujących gotowych do zakupu i mogą prowadzić do wyższej sprzedaży niż w przypadku marketingu organicznego.

Dwie najpopularniejsze platformy do wyświetlania reklam PPC to Facebook i Google. Reklamy produktowe Google są popularne wśród marek e-commerce. Widziałeś już te reklamy. Gdy wyszukujesz „męskie buty”, zauważysz reklamę, która zawiera szczegółowe informacje o różnych produktach związanych z Twoim wyszukiwaniem.

Z drugiej strony reklamy na Facebooku wyświetlają się na Facebooku i Instagramie. Możesz także kierować reklamy na określone osoby i wykorzystywać różne formaty reklam do promowania swoich produktów.

Dużą zaletą reklam PPC jest to, że możesz dokładnie wybrać, komu będziesz się reklamować, oraz rodzaj wyświetlanej reklamy. Możesz także wyświetlać reklamy retargetujące do osób, które oglądały określone strony docelowe lub poprzednie reklamy, i zachęcać ich do ponownego robienia zakupów w Twojej witrynie.

Zwiększaj wartość koszyka (upsell)

Większość z nas słyszała jakąś odmianę słynnego „Czy chciałbyś zwiększyć wartość swojego zamówienia?” To przykład upsellingu, czyli podejścia polegającego na sprzedaży nieco bardziej premium produktu niż ten, który klient pierwotnie rozważał.

Dla wielu firm zajmujących się handlem elektronicznym upselling i cross-selling mogą być bardziej efektywne niż pozyskiwanie nowego klienta. Czasami Twoi klienci nie wiedzą, że produkt premium jest dostępny lub po prostu potrzebują więcej dowodów, aby zrozumieć, w jaki sposób produkt / zestaw lepiej odpowiada ich potrzebom.

Przy korzystaniu z upsellingu w celu zwiększenia sprzedaży należy wziąć pod uwagę dwa główne czynniki:

  • Upewnij się, że Twoje up-selle są powiązane z oryginalnym produktem
  • Bądź wyczulony na przewidywany przedział ceny klienta w jakiej chcą kupić

Twój produkt musi odpowiadać pierwotnym potrzebom klienta i mogą nie być entuzjastycznie nastawieni do wyższej ceny, gdy mają na myśli cenę kotwiczącą. Cena jest często pierwszą liczbą, którą widzi klient i jest to liczba, z którą porównuje inne oferty cenowe. Nowy produkt musi być wyraźnie lepiej dopasowany niż oryginał, aby był wart dodatkowych kosztów.

Wykorzystaj Instagram

Z ponad 500 milionami aktywnych użytkowników dziennie, Instagram jest jedną z najszybciej rozwijających się aplikacji społecznościowych, łączącą konsumentów i marki.

Jeśli robisz atrakcyjne zdjęcia, używasz hashtagów i publikujesz w odpowiednim czasie, to jesteś na dobrej drodze do zbudowania dużej liczby obserwowanych na Instagramie osób zainteresowanych Twoimi produktami. Kluczem do opanowania organicznej obecności na Instagramie jest zaangażowanie w obserwujących.

Jakie są sposoby na nawiązanie kontaktu z grupą docelową na Instagramie? Możesz spróbować organizować konkursy lub zajrzeć za kulisy, aby zaprezentować proces rozwoju produktu. W przypadku marketingu e-commerce dodawanie produktów do postów na Instagramie, Stories i Rolek zapewnia obserwującym bezpośrednią ścieżkę do zakupu, co jest kluczowe dla zwiększenia sprzedaży online.

Zmniejsz liczbę porzuconych koszyków

Surowa prawda: tracisz pieniądze za każdym razem, gdy gość porzuca koszyk bez dokonania zakupu. Zjawisko to jest dobrze zbadane. Odwiedzający witrynę dodają produkty do swoich koszyków, ale porzucają koszyki podczas procesu kasowania.

Warto odnieść się bezpośrednio do jak największej liczby wahań, ponieważ niektórym kupującym, którzy porzucili swoje koszyki, można było przypomnieć o dokończeniu zakupu. Być może daliby się przekonać np. rabatem lub darmową wysyłką.

Jednym z prostych i skutecznych pomysłów marketingu e-commerce, które mają na celu zmniejszenie częstotliwości porzucania koszyka, jest kampania e-mail, która może przekonać odwiedzających do ponownej wizyty i sfinalizowania pierwotnego zakupu.

Wysyłaj kampanie SMS-owe

Wysyłanie promocyjnych wiadomości SMS do obecnych i potencjalnych klientów nazywamy marketingiem SMS. Wiadomości mają na celu informowanie kupujących o ofertach specjalnych, promocjach, aktualizacjach, alertach i informacjach o produktach.

E-commerce to obecnie najpopularniejsza branża wykorzystująca marketing SMS. Około 70% konsumentów twierdzi, że SMS to dobry sposób na zwrócenie uwagi firm.

Zdobądź więcej subskrybentów e-mail

Dolar za dolara, e-mail marketing jest jednym z najskuteczniejszych dostępnych kanałów sprzedaży i generowania stałych klientów. Jest zbyt wiele postów w social mediach, abyśmy mogli nadążyć, a poczta e-mail może zapewnić bardziej intymną interakcję. Ludzie nadal bardziej chronią wiadomości wysyłane do ich osobistych skrzynek odbiorczych niż ich kanały społecznościowe. Ponadto poczta e-mail zapewnia przestrzeń do powiedzenia rzeczy, które nie mieszczą się w poście w mediach społecznościowych.

Popraw swoje kampanie e-mailowe

Nie wystarczy po prostu przechwycić kilka adresów e-mail. Następnie musisz wysyłać regularne, wartościowe e-maile, aby kanał był skutecznym marketingiem e-commerce. Jest wiele okazji, które są idealne do wysyłania e-maili, które Twoi subskrybenci docenią. Wysyłaj regularne newslettery, aby informować subskrybentów o nowych ofertach rabatowych, wskazówkach dotyczących produktów i, w stosownych przypadkach, o nowościach firmy.

Angażuj odwiedzających sklep internetowy za pomocą czatu na żywo

Istnieją inne skuteczne sposoby interakcji z odwiedzającymi witrynę i klientami poza pocztą e-mail. Możesz na przykład skorzystać z czatu na żywo np. Messengera, aby kontaktować się z kupującymi w swojej witrynie.

Wiele narzędzi do czatu na żywo umożliwia kierowanie reklam do przeglądarek na określonych stronach, po tym, jak są one w Twojej witrynie przez określony czas, a nawet po dotarciu do Twojej witryny za pośrednictwem biuletynu e-mail. Czat na żywo umożliwia również prowadzenie bezpośrednich rozmów z klientami, dzięki czemu możesz odpowiadać i rozwiązywać wątpliwości w momencie, gdy planują zakup.

Rozpocznij program content marketingu

Każdy sklep e-commerce powinien rozważyć regularne blogowanie, aby nawiązać kontakt z klientami i uzyskać lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeśli już tworzysz treści, rozważ aktywne prezentowanie swojego bloga w swoim sklepie internetowym.

Nie zapominaj, że istnieje więcej sposobów na wykorzystanie content marketingu niż zwykłe blogowanie. Możesz nagrywać podcast, aby przedstawić swoją wiedzę lub zbudować silniejszą społeczność. Możesz wstawiać swoje artykuły na innych stronach internetowych i blogach, aby budować świadomość i generować linki zwrotne, co również pomaga w SEO.

Twórz obszerne treści i przewodniki, aby pomóc klientom efektywniej korzystać z Twoich produktów.

Wykorzystaj treści generowane przez użytkowników

Strategie marketingowe dla sklepów internetowych muszą dziś wykorzystywać treści generowane przez użytkowników to świetny sposób na generowanie dowodów społecznych. Kiedy potencjalni klienci zobaczą, że ludzie tacy jak oni regularnie kupują Twoje produkty, poczują się pewniej robiąc to samo. Prawie 9 na 10 konsumentów na całym świecie stara się przeczytać recenzje przed zakupem produktów. Połącz je z programem lojalnościowym.

Myśl lokalnie

Nie tylko tradycyjne firmy offline mogą wskoczyć lokalny ruch. Sprzedawcy internetowi mogą również zastosować lokalne podejście do swoich klientów. Oto kilka sposobów, aby dowiedzieć się, co oznacza dla Ciebie lokalny marketing:

  • Określ, gdzie masz duże skupiska klientów i zorganizuj promocję dla tej lokalizacji.
  • Sprawdź, jakie produkty kupują ci klienci i inne wskaźniki zachowań związanych z wydatkami, a także rozważ lokalne wydarzenia lub pory roku, aby odpowiednio zaplanować promocję.

Optymalizuj sklep pod kątem urządzeń mobilnych

Optymalizacja sklepu pod kątem urządzeń mobilnych to coś więcej niż responsywny projekt. Oznacza to, że od początku do końca projektujesz witrynę z myślą o użytkownikach mobilnych. Być może masz większy przycisk Dodaj do koszyka na wszystkich mobilnych stronach produktów, co ułatwia odwiedzającemu dodanie do koszyka bez powiększania, na przykład. Możesz również zaprezentować swoje obrazy w innym formacie, co ułatwi odwiedzającym mobilnym ładowanie zdjęć produktów i ułatwi powiększanie.

Nagradzaj lojalnych klientów

Skupienie się na utrzymaniu klientów to opłacalny sposób na zwiększenie sprzedaży online. Powracający stanowią 20-30% przychodów sprzedawcy detalicznego, a jednocześnie stanowią zaledwie 10% całkowitej bazy klientów. Wydają też o 15% więcej w ciągu roku.

Jednym ze sposobów nagradzania lojalnych klientów i dużych wydatków jest program lojalnościowy dla klientów. Zarówno Twoi klienci, jak i Ty możesz czerpać korzyści z programu lojalnościowego na wiele sposobów. Dają klientom dodatkową motywację do dokonania zakupu i skierowania, a dzięki automatycznym przypomnieniom zapewniają koncentrację na Twojej marce.

Strategie marketingowe dla sklepów internetowych – działaj!

Nie ma wątpliwości, że właściwa strategia marketingowa może pomóc dotrzeć do potencjalnych klientów, poprawić średnią wartość zamówienia i zwiększyć sprzedaż. To wszystko, co zdecydowanie chcesz poprawić. Postępując zgodnie z powyższymi wskazówkami dotyczącymi marketingu e-commerce, możesz zbudować odnoszący sukcesy sklep, który zapewnia klientom dobre wrażenia z zakupów a Tobie wysoki zysk.

Podobne wpisy