Omnichannel e-commerce czyli najważniejsze z wyzwań dzisiejszych sprzedawców jest utrzymanie spójności komunikacji wielokanałowej [ omnichannel ].  Spójności w sklepach online i offline, niezależnie od wybranego kanału w którym marka komunikuje się ze swoimi klientami.

Wielokanałowość sprzedaży stanowi jedno z najważniejszych wyzwań sprzedaży.

  • Omnichannel E-commerce oferuje szeroki wybór towarów, niski poziom cen i wygodę klientów
  • Omnichannel  – sprzedaż tradycyjna daje możliwość realnej interakcji z klientem i możliwość kontaktu r marką i jej produktami.
  • I trzeba to połączyć.

Skuteczna realizacja strategii omnichannel

Skuteczna realizacja strategii omnichannel to spójny wizerunek we wszystkich kanałach promocji. Dzięki temu klient poruszający się między kanałami doświadczał tego samego przekazu, w odróżnieniu od multichannel, w której to strategii klient najczęściej dostaje różne komunikaty w poszczególnych kanałach.

Omnichannel to komunikacja z konsumentem wtedy kiedy on tego chce. Dzięki tej strategii klienci mają swobodny kontakt z marką a przez integrację wielu kanałów doświadczają spójności w przekazywanej treści.

Omnichannel pozwala klientowi swobodnie podejmować decyzje zakupowe a marka zyskuje wiedzę kiedy i gdzie zwiększać wydatki na reklamę aby uzyskać najwyższą konwersję.

Jednym z najczęstszych wyzwań przy wdrażaniu strategii omnichannel są ujednolicenie cen we wszystkich kanałach, uporządkowanie logistyki, zarządzanie promocjami czy obsługą klienta. A to wszystko jest możliwe dzięki technologii.  Ostatnie lata wskazują że stacjonarne sklepy zmieniać się będą w magazyny  z odbiorem. Cyfryzacja i mobilność zmieniły zachowania klientów i sprzedawcy muszą ciągle się adaptować do realiów.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat sprzedaży w Internecie, poznać narzędzia jakich używamy na co dzień do analizy i optymalizacji działań reklamowych skorzystaj z naszych szkoleń.