Programy lojalnościowe w sklepach internetowych zwiększają retencję, częstotliwość zakupów, długoterminową wartość klienta i rekomendacje. Najlepsza oferta to połączenie darmowych prezentów, ekskluzywnych rabatów, wczesnych premier produktów i punktów za wykorzystanie produktów.

Według każdej możliwej do wyobrażenia miary, lojalni klienci są siłą napędową biznesu. A jednak, 60-80% klientów, którzy opisują siebie jako zadowolonych, nie wraca, aby robić więcej interesów z firmą, która początkowo ich zadowoliła.

Programy lojalnościowe zapewniają kupującym silną motywację do tworzenia kont, powrotu i wydawania więcej. Co więcej, tworzą znaczące połączenia.

Obecnie programy nagród zapożyczają elementy z psychologii, ekonomii behawioralnej i projektowania gier.

Przenoszą uwagę z procentowej zniżki, zdobytych punktów i premii za rejestrację na bardziej empiryczne nagrody, takie jak prezenty dopasowane do zainteresowań, niespodzianki lub kamienie milowe oparte na wyłączności.

Poznaj kilka strategii i poznaj czynniki sukcesu programów lojalnościowych w sklepach internetowych.

Poznaj czynniki sukcesu

Naturalnie, pierwszą strategią jest poznanie i skupienie się na czynnikach, które wpływają na samą lojalność wobec marki. To może wydawać się oczywiste, ale zbyt wiele programów lojalnościowych kończy się niepowodzeniem, ponieważ nie zaczyna się od solidnych podstaw.

Czynniki wpływające na lojalność wobec marki

W odniesieniu do programów lojalnościowych, trzy najważniejsze powody, dla których programy odnoszą sukces to:

  • Łatwość zakupu: 53%
  • Wysokie rabaty: 39%
  • Łatwość zrozumienia programu lojalnościowego: 37%

Wyeliminuj zabójców lojalności

Niestety, zachęcenie klienta do zarejestrowania się w programie lojalnościowym w żaden sposób nie gwarantuje sukcesu. W rzeczywistości większość członków programu jest „nieaktywnych”. Czemu? Najważniejsze powody, dla których członkowie rezygnują z programu lojalnościowego:

  • Zdobywanie punktów lub nagród trwało zbyt długo: 57%
  • Nie dostarczyłem nagród, którymi byłem zainteresowany: 53%
  • Program wysłał zbyt wiele komunikatów: 38%

 

 

Oznacz swój program lojalnościowy

Programy lojalnościowe w sklepach internetowych zwiększają retencję, częstotliwość zakupów, długoterminową wartość klienta i rekomendacje. Najlepsze na świecie programy lojalnościowe skupiają się na pełnym doświadczeniu. Marki takie jak Sephora, Starbucks i inne robią wszystko, aby pokazać klientom, jak poważnie traktują lojalność. Połącz wygląd, styl i ton programu lojalnościowego z resztą całością marki.

Zbuduj społeczność

Kuszące jest, aby Twój program opierał się wyłącznie na nagradzaniu zamówień. Zaangażowanie społeczności jest jednak o wiele lepszym celem na dłuższą metę. Koncentracja na zamówieniach, sprawia, że program lojalnościowy wydaje się transakcyjny. Ale połączenie go z innymi sposobami zarabiania takimi jak obserwacje społecznościowe, zostawianie recenzji i dzielenie się ze znajomymi sprawi, że będzie to naprawdę wciągające doświadczenie. Zachęć członków swojego programu lojalnościowego do udziału w jak największej liczbie punktów kontaktu z nagrodami. Im bardziej się zaznajomią i zainwestują, tym bardziej się zaangażują.

Zaproś przed, w trakcie i po

Kiedy najlepiej zapraszać odwiedzających do programu lojalnościowego? Przed, w trakcie czy po pierwszym zakupie?

  • Przed zakupem możesz wykorzystać swój program jako marketing pierwszej linii.
  • Podczas zakupu, zwłaszcza w koszyku, może zmniejszyć porzucanie koszyka
  • Po zakupie pokaż nagrody jako zaskakujący i zachwycający dodatek do zamówienia.

Innymi słowy, jedynym sposobem, aby dowiedzieć się, co jest najlepsze dla Twoich odbiorców, jest zapraszanie odwiedzających na każdym etapie, mierzenie wyników w czasie i optymalizacja na tym etapie.

Wyraźnie komunikuj korzyści

Poziomy, punkty, nagrody. Nic z tego nie ma większego znaczenia, jeśli korzyści są niejasne, zdobywanie punktów wymaga zbyt wiele wysiłku lub nikt nie rozumie, jak działa program. Aby upewnić się, że Twoje korzyści są jasne:

  • Miej jednozdaniową odpowiedź na pytanie: „Co z tego dla mnie?”
  • Spraw, aby matematyka między działaniami i nagrodami była łatwa
  • Skorzystaj z dedykowanej strony, aby wyjaśnić, jak działa program

Zintegruj nagrody podczas finalizacji zamówienia

Umożliwienie klientom odbierania nagród bezpośrednio z koszyka za pomocą jednego kliknięcia sprawia, że program lojalnościowy działa płynnie z naturalną ścieżką użytkownika. Korzystając z nagród i natychmiastowych punktów.

Skoncentruj się na jednym pytaniu

Wybór jest dobry… do pewnego momentu. Wadą oferowania zbyt dużego wyboru jest paraliż. Każda nowa opcja pomniejsza poczucie dobrostanu, dopóki marginalne wpływa na korzyści wynikające z dodatkowych wyborów nie ustabilizują się. Innymi słowy, czasami mniej znaczy więcej.

Powiąż poziomy z poziomami wydatków

Zachęcamy klientów do zwiększania wydatków w celu uzyskania dostępu do nowego poziomu i większych korzyści, takich jak bezpłatna wysyłka lub wczesny dostęp do nowych produktów.

Nagradzaj treści generowane przez użytkowników

Uwierz w siłę swoich fanów i oferuj nagrody w oparciu o pozytywne doświadczenia użytkownika z marką. Umożliwiaj klientom zdobywanie punktów poprzez promowanie swojej marki w mediach społecznościowych. Lajkowanie, pisanie recenzji produktów i udostępnianie na Facebooku to tylko niektóre ze sposobów na zdobywanie punktów.

Program Beauty INSIDER firmy Sephora uzależnia

W 2016 r. program przyciągnął 10,6 miliona członków. Oprócz oferowania standardowych korzyści takiej jak bezpłatna wysyłka i punkty lojalnościowe za zakupy dwa razy w tygodniu udostępniają nowe produkty w ramach programu.

Jeśli klient wyda więcej niż 1000 USD rocznie, Sephora automatycznie uaktualni swoje konto do poziomu „VIP”, zapewniając wczesny dostęp do możliwości zakupu. Członkowie programu otrzymują dostęp do dodatkowych kodów rabatowych na liczne wyprzedaże.

Zainwestuj w program lojalnościowy, a Twoi klienci będą wracać po więcej.