Zaproszenie do programu partnerskiego
Co chce usłyszeć / przeczytać osoba szukająca dochodu? Ile musi włożyć wysiłku pracy aby uzyskać 1 jednostkę zysku miesięcznie. Partnerzy sklepów internetowych mają brak zaufania do sklepów ponieważ nie wiedzą czy „polecanie” danego sklepu swojej widowni opłaci się i czy z powodu „polecenia” część jego widowni nie odejdzie.
Dlatego należy usunąć obawy partnerów pokazując im wyniki sprzedażowe w prostej tabeli a najlepiej pobrany ekran z Google Analytics. Nie bój się pokazać im tych informacji, uwierz mi ż można je zdobyć w Internecie bez twojego pytania o zgodę za pomocą wyspecjalizowanych serwisów informacyjnych. Partnerom pokazujesz tym gestem otwartość i szczerość swoich zamiarów a zainteresuje ich:
- Konwersja ecommerce
- Średnia wartość transakcji
Co taki partner wyliczy z tych informacji. Powiedzmy, że jest blogerem i posiada listę mailingową swoich czytelników w ilości 10 000 adresów.
Jeżeli zdecyduje się puścić mailing reklamowy z informacją o twoim sklepie to zarobi:
- Wysłanych 10 000 maili otworzy 80% (wysoka wartość bazy) – open rate = 8 000 osób
- Z tych 8 000 kliknie i przejdzie do sklepu 50% = 4 000 osób wejdzie do Twojego sklepu
- Jeżeli w sklepie jest konwersja 1.5 % to należy mieć świadomość że konwersja z email marketingu będzie wyższa i wyniesie 2.5%. To oznacza że zamówienia złoży zamówienia złoży 100 osób o średniej wartości 260 zł = w Twoim sklepie pojawi się sprzedaż o wartości 26 000 zł
- Partner szybko wyliczy że przy prowizji 10% otrzyma do ręki 2600 zł, przy prowizji 20% zarobi 5 200 zł
Zasadnicze pytanie w tym momencie jest takie: czy będzie się to opłacało partnerowi. Pokaż zysk partnerowi, pokaż liczby. Twoim zadaniem jest zbudować swoją własną sieć partnerów i dać partnerom zarobić.