Podcast element strategii content marketingu to nie jest już tylko zabawą w hobby dla twórców i ludzi, którzy uwielbiają rozmawiać  — stał się jednym z najpopularniejszych formatów treści.

Podcast element strategii content marketingu

Podcast element strategii content marketingu to nie jest już tylko zabawa w hobby dla twórców i ludzi, którzy uwielbiają rozmawiać, stał się jednym z najpopularniejszych formatów treści.  Ponieważ zapotrzebowanie na podcasty stale rośnie, coraz więcej firm zaczyna dostrzegać wyraźne zalety uruchomienia własnego podcastu. A marketerzy, szczególnie specjaliści od marketingu marki i treści, zwracają coraz mocniej uwagę na podcasty.

Czemu? Cóż, podcasty są kopalnią treści. Zapewniają wysoki poziom zaangażowania, budują lojalnych odbiorców i można je łatwo zmienić w materiały pisemne lub wideo. Podcasty mogą również współpracować z innymi rodzajami treści, aby zbudować silniejszą ogólną strategię content marketingową dla Twojej firmy.

Dlatego podcast jest niezbędnym elementem dobrze przemyślanej strategii content marketingu. Zamiast oddzielać treści audio i traktować je jako odrębny byt od innych, bardziej tradycyjnych treści (np. postów na blogu),  można wszystkie treści tworzone przez Twoją markę łączyć.

Dlaczego podcasty zasługują na miejsce w Twoim planie content marketingowym na kolejny rok?

1. Podcasty oferują niską barierę wejścia

W wieku radia potrzebny był drogi sprzęt i najnowocześniejsze studio, aby konkurować z najlepszymi nadawcami radiowymi w branży. Na szczęście dla nas czasy się zmieniły. Podcasty to jeden z najtańszych sposobów tworzenia nowych treści, co jest tylko jednym z powodów, dla których tak naturalnie pasuje do Twojej strategii content marketingowej.

Aby rozpocząć, potrzebujesz tylko solidnego mikrofonu i niezawodnego oprogramowania do nagrywania. Jasne, nadal można inwestować w drogi sprzęt i najnowocześniejsze studio, ale po co się spieszyć? Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z podcastami, pomyśl o małych krokach.

Zacznij od zakupu mikrofonu o dobrej jakości. Blue Snowball i Yeti to doskonałe, łatwe w użyciu opcje dla nowicjuszy w cenie odpowiednio do kilkuset złotych. Możesz nawet użyć większości standardowych dyktafonów w smartfonach, aby wykonać nagranie.

Gdy już masz mikrofon i oprogramowanie, nadszedł czas, aby zająć się niektórymi kreatywnymi decyzjami dotyczącymi Twojego programu. Jaki jest najlepszy format Twojego podcastu, jak długo będą trwać odcinki i jak często będziesz publikować nowe treści? Gdy już opracujesz wizję swojego programu, ruszasz z nagraniami.

Po rozpoczęciu tworzenia podcastów koszty ogólne i zobowiązania czasowe są na ogół dość niskie, ale jest dużo miejsca na rozwój. Jeśli jest większe zapotrzebowanie ze strony odbiorców, wystarczy nagrać kilka podcastów w ciągu jednego dnia i zaplanować ich przesłanie w nadchodzących tygodniach. Podcasty są niedrogie w tworzeniu i skalowaniu, co jest korzystne dla Twojego budżetu na produkcję treści.

2. Zawartość audio jest łatwa do konsumpcji

Większość rodzajów treści, takich jak filmy i posty na blogu, wymaga Twojej niepodzielnej uwagi. Ale dzięki podcastom możesz słuchać odcinka, dosłownie, w dowolnym miejscu – w pracy, w domu, na siłowni, gdzie tylko chcesz.

I numer jeden do konsumpcji podcastów to smartfony umożliwiają słuchanie w drodze. Ponieważ mobilna konsumpcja treści jest na najwyższym poziomie na całym świecie, treści przyjazne dla urządzeń mobilnych stają się coraz bardziej istotne, a podcasty już przodują pod tym względem.

Osoby dojeżdżające do pracy uwielbiają podcasty, a prawie 80% słuchaczy dostraja się do ulubionego podcastu podczas podróży do i z pracy. Około 69% ludzi słucha podcastów podczas wykonywania prac domowych, które prawdopodobnie obejmują teraz pracę g także z domu.

Czysta wolność słuchaczy, którzy muszą słuchać podcastów, gdziekolwiek i kiedykolwiek chcą, nie ma sobie równych w żadnej innej dostępnej obecnie formie treści. Ludzie mogą wykonywać wiele zadań jednocześnie, słuchając podcastu, co ostatecznie zwiększa zaangażowanie. Twoi widzowie chętnie angażują się w odcinek, wiedząc, że mogą przy tym zmywać naczynia lub jeździć metrem.

3. Podcasty napędzają regularne zaangażowanie

Zaangażowanie w podcasty jest wyjątkowo wysokie w porównaniu z innymi mediami treści.  Gdy zasubskrybujesz podcast, zazwyczaj otrzymujesz powiadomienie, gdy nowy odcinek zostanie udostępniony na żywo. Świeże treści dostarczane regularnie bezpośrednio do Twoich subskrybentów oznaczają więcej możliwości zaangażowania i większe szanse na promocję odcinków, które mogą przyciągnąć nowych odbiorców w mediach społecznościowych. Poza tym ludzie zostają, żeby słuchać. Aż 88% słuchaczy słucha odcinka do końca.

Kluczowa część tego, dlaczego podcasty są tak angażujące, wiąże się również z ich formatem. Wiele podcastów to po prostu rozmowy. Długi post na blogu może wymagać intensywnego skupienia się na przeczytaniu, zwłaszcza jeśli temat lub język jest trudny. Słuchanie rozmowy podcastowej jest naszą drugą naturą, jesteśmy częścią rozmów i słuchamy ich każdego dnia.

Wreszcie, powtarzalny format podcastu daje możliwość zrobienia czegoś, co jest dość trudne, ale bardzo wartościowe dla firm, a to jest budowanie relacji. Pomyśl o niektórych podcastach, których obecnie słuchasz, czujesz że znasz gospodarza programu.

Wprowadź podcast element strategii content marketingu

Niezależnie od tego, czy uruchamiasz nowy program w sieci, czy chcesz zmienić przeznaczenie istniejących treści, zastanów się, jak różne formaty i media mogą się wzajemnie uzupełniać. Co sprawdza się najlepiej w przypadku wideo czy audio? W jaki sposób można zmienić przeznaczenie odcinka audio na blog lub treści w mediach społecznościowych? Pomoże Ci to połączyć punkty promocji i umieścić te elementy w szerszej strategii marketingu treści.

Content marketing to już nie tylko tworzenie postów na blogu. Solidna strategia marketingu treści powinna obejmować różne media, aby zaangażować odbiorców i zbudować przywiązanie do marki. Ludzie konsumują więcej treści audio niż kiedykolwiek wcześniej, a teraz nadszedł czas, aby przyjąć tą  zmianę, aby spotkać się z publicznością, gdziekolwiek się znajduje.