Jak budować markę w e-commerce?
Branding to nie logo. To nie jest twoje imię. To nie jest jakiś bezsensowny komunikat prasowy dla świata. To coś więcej niż strategia przedstawiona w dokumencie Google. W rzeczywistości brandingu nie widać.
Znakomity branding to najpotężniejsza waluta, jaką może dysponować firma — Twoja największa przewaga konkurencyjna. Ludzie kupują produkty ze względu na historię, emocjonalny związek, jaki czują z marką.
Naszym najważniejszym zadaniem, jako właścicieli i menedżerów e-commerce, jest budowanie silnej i angażującej marki online. Jest to KPI, którego nie można przelać na papier – ale zrób to dobrze, a każdy cel zostanie przekroczony.
A jednak tak niewiele marek wcześnie i często inwestuje w swoją strategię budowania marki online. Szczególnie mają z tym problem sklepy dropshippingowe. W rzeczywistości często jest to refleksja nad sukcesem. Coś, do czego marki docierają, gdy mają wystarczająco dużo pieniędzy i czasu. Ale nie masz okazji wielokrotnie zrobić pierwszego wrażenia. Sposób, w jaki prezentujesz swoją markę w sieci, ma znaczenie – i to od pierwszego dnia.
Najlepsza obsługa klienta
Zawsze zastanów się, dla kogo budujesz swoją firmę. Pamiętanie o pragnieniach i potrzebach konsumentów będzie dyktować Twoje działania jako firmy i ustawi Cię na ścieżce sukcesu wśród odbiorców.
Jeśli nie masz pewności, kim są Twoi odbiorcy, nie jesteś sam. Zbyt często wiele marek zapomina o swoich odbiorcach i skupia się na produkcie lub katalogu, potencjalnie tracąc cenne informacje, które mogą zwiększyć sprzedaż. Można temu zaradzić.
Poświęć trochę czasu, aby naprawdę zastanowić się nad swoimi przeszłymi nabywcami. Poszukaj trendów w analityce i zastanów się nad swoimi doświadczeniami z klientami. Twoje analizy mogą być bardzo pomocne kierunkowo, pomagając zrozumieć klienta i jego stosunek do Twojego produktu i marki.
Osiągaj mistrzostwo w niszy
Co reprezentuje Twoja firma? W czym jest najlepsza? Każda marka jest zbudowana wokół pewnego zestawu ideałów. Przekaż je światu. Klienci powinni zrozumieć obietnicę Twojej marki i dlaczego jest to ważne.
Zbuduj grono wiernych fanów oddanych Twojej sprawie. Ludzie kochają markę, gdy znajdą wizję pasującą do ich własnej i skojarzą Twoją firmę z wysiłkami nadziei. Pamiętaj, aby promować tę zmianę nie tylko na stronie O nas, ale absolutnie wszędzie. To część Twojej marki.
Przekraczaj oczekiwania
Nigdy nie obiecuj zbyt wiele w swojej firmie. Ludzie absolutnie nienawidzą rozczarowań. Nie chcesz, aby Twój branding e-commerce kojarzył się z fałszywymi obietnicami. Stworzenie nie do utrzymania sytuacji, w której obiecujesz więcej, niż zawsze możesz dotrzymać, zrazi odbiorców i zniszczy zaufanie, nad którym tak gorliwie pracowałeś.
Jest to najbardziej widoczne w polityce zwrotów i wysyłek. Tutaj bądź uczciwy i szczery co do swoich możliwości. Możesz nie być w stanie osiągnąć prędkości podobnej do Amazona, ale uczciwość zabierze Cię znacznie dalej niż negatywna recenzja. Pamiętaj, że Twoje zasady dotyczące zwrotów i wysyłki nie muszą być wyszukane. Wystarczy, że będą jasne i uczciwe.
Świadomość marki e-commerce
Podczas gdy reklama staje się coraz bardziej zaawansowana, jest to tylko część rozwiązania, jeśli chodzi o świadomość marki. Im częściej przypominasz konsumentom, że mogą kupować wysokiej jakości produkty Twojej marki, tym większe masz szanse na powtórzenie transakcji. I nie zapomnij o pozyskiwaniu nowych klientów. Oto kilka sposobów na poprawę świadomości marki w Twojej firmie e-commerce:
- Twórz ciekawe i pouczające treści
- Bądź aktywny w mediach społecznościowych
- Współpracuj z klientami
- Używaj niestandardowych, ekologicznych opakowań, które odzwierciedlają wartości Twojej marki
- Zapewnij doskonałą obsługę klienta
- Wdróż program rekomendacji, aby zachęcić użytkowników do rozpowszechniania informacji
- Regularnie aktualizuj istniejące treści na stronach internetowych, aby przyciągnąć lojalnych gości