pomysły na bloga w sklepie internetowym

Pomysły na bloga w sklepie internetowym

Najlepsze pomysły na bloga w sklepie internetowym? Jeśli szukasz pomysłów na bloga w sklepie internetowym to zapewne już widzisz jak aktywnie firmy sprzedażowe blogują. Większość firm prowadząca sklep internetowy powinna prowadzić swojego bloga tematycznego. Blogowanie staje się ważniejsze niż kiedykolwiek, ponieważ Twój unikalny głos i doświadczenie pokazują, jak różnisz się od konkurencji.

Wyróżnienie się na tle konkurencji ma dziś szczególne znaczenie, gdy prowadzisz sklep internetowy. Inni sprzedawcy internetowi prawdopodobnie będą sprzedawać te same produkty, więc potrzebujesz strategii marketingowej, która pomoże Ci wyróżnić się z tłumu. Zwłaszcza, gdy możesz konkurować z gigantem e-commerce takim jak Allegro czy Amazon.

Mały sklep może pokonać swoich konkurentów ceną lub obsługą klienta. Dobre pomysły na bloga w sklepie internetowym pozwalają dodać wartość do tego, pokazać że żyjesz tym co sprzedajesz. Pokaż pasję do swoich produktów. Klienci będą przychodzić do Ciebie aby przeczytać recenzje, opinie i poczuć że czerpią wiedzę od najlepszych. Kluczem do sukcesu jest zapewnienie wartości wykraczającej poza oferowane produkty.

Oto kilka pomysłów na bloga w sklepie internetowym, które skłonią potencjalnych klientów do odwiedzania Twojej witryny i być może zakupu.

Ranking wielu produktów w jednym poście na blogu

Zacznij od wymyślenia grup produktów, którymi mogą zainteresować się Twoi klienci. Wejdź do ich głów i pomyśl jakie mają dylematy wybierając konkretny produkt pomiędzy kilkoma dostępnymi na rynku. Pisząc tekst wpisu blogowego, połóż nacisk na ułatwienie wyboru dla tych klientów wahających się między kilkoma modelami. W każdej dziedzinie można coś porównywać.

Na przykład jeśli prowadzisz firmę dostarczającą komputery, możesz stworzyć post o najlepszych akcesoriach, rozwiązaniach do tworzenia kopii zapasowych i przechowywania lub produktach czyszczących. Kiedy ktoś kupił nowy komputer, prawdopodobnie będzie zainteresowany tymi wszystkimi rzeczami.

Twórz poradniki zakupowe

Poradniki zakupowe to idealny sposób na przyciągnięcie klientów. Jako właściciel sklepu internetowego zbierz wszelkiego rodzaju komentarze zarówno od producentów, jak i klientów. Ty doskonale wiesz, co się sprzedaje i wiesz dlaczego. Wykorzystaj swoją wiedzę, aby pomóc potencjalnemu klientowi znaleźć najbardziej odpowiednie produkty. Pomóż ludziom dzielac się wiedzą.

Klient nie zawsze wie co chce kupić, pierwszym krokiem jest często zbadanie tematu, szukanie rozwiązania swojego problemu. Jeśli uda ci się przyciągnąć potencjalnego klienta na tym etapie, gdy zbiera informacje, możesz łatwiej zamknąć sprzedaż w przyszłości, zwłaszcza jeśli zbudujesz w tym procesie poczucie zaufania i autorytetu. Większość ludzi nie kupuje od razu, ludzie cenią strony, w których uzyskali cenne informacje. W tym momencie wchodzisz do ich świadomości i potencjalnie do ich ulubionych.

Wyobraź sobie, że sprzedajesz buty do biegania. Możesz napisać poradnik na temat „doboru odpowiednich butów do biegania na płaskostopie”. Za każdym razem, gdy ktoś wyszukuje hasło „buty do biegania na płaskostopie”, istnieje duża szansa, że trafi na Twoją stronę.

Posty sezonowe

Pomysły na bloga w sklepie internetowym mogą zadziałać w każdym sezonie inaczej. Każdego sezonu następuje gwałtowny wzrost liczby wyszukiwań haseł sezonowych. Zastanów się, jak pory roku mogą wpłynąć na Twoich klientów aby skorzystali z Twojej oferty.

Przykład powyżej z butami do biegania możesz rozwinąć opisując ubrania do biegania latem i zupełnie inne ubrania do biegania zimą. Jeśli w sklepie sprzedajesz zarówno buty jak i odzież do biegania to przydatne może okazać się napisanie przewodników na święta dla osób które są partnerami biegaczy. Im pomożesz podpowiedzieć wpisem na blogu w sklepie internetowym – co wybrać na prezent dla biegacza.

Pytania i odpowiedzi dla klientów

Pomysły na bloga w sklepie internetowym do odpowiadanie na pytania klientów. Internet sprawił, że zadawanie pytań na temat produktów jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Ułatwiło to również udzielenie na nie odpowiedzi. Zapewne już wiesz o co pytają najczęściej ciebie klienci. Możesz zatem przygotować wpis na bloga w sklepie internetowym który odpowie szczegółowo na pytania klientów. Jest to prawdopodobnie świetny temat do napisania bo wielu klientów będzie pytało Google o rozwiązanie.

Słuchanie to główna część marketingu. Słuchaj uważnie, a klienci powiedzą Ci, czego chcą. Pytania od klientów padają zarówno w rozmowach telefonicznych, w mailach jak i rozmowach na czacie. Media społecznościowe są też idealnym miejscem do słuchania klientów. Zobacz o co pytają klienci na Facebooku twoją konkurencję.

Szczegółowy przewodnik po zakupach zwiększy sprzedaż i udostępnienia społecznościowe od użytkowników sieci, którzy szukają tych informacji. Pokażesz również, ile wiesz o swoich produktach, będąc jednocześnie przyjaznym i pomocnym. Wyłuskaj powtarzające się pytania i napisz wpis na bloga a będziesz musiał odpowiedzieć tylko raz.

Recenzje produktów

Coraz częściej klienci patrzą na rekomendacje i recenzje online, aby pomóc sobie w podejmowaniu decyzji zakupowych. Kolejne pomysły na bloga w sklepie internetowym to pisanie recenzji produktu pokazuje ludziom zalety produktu. Ten rodzaj wpisu na blog w sklepie internetowym jest szczególnie przydatny, jeśli masz nowy produkt w sprzedaży. Jeśli na przykład sprzedajesz laptopy i masz nowy model dostępny w ofercie, możesz zwiększyć ruch, będąc jedną z pierwszych witryn, które opublikują recenzję. Możesz również recenzować zapowiedzi produktowe, kiedy producent dopiero szykuje produkt ty już masz gotowy wpis na bloga w sklepie internetowym i po kilku miesiącach kiedy produkt pojawia się na rynku jesteś już na górze wyników wyszukiwania.

Alternatywnie możesz tworzyć bardzo obszerne recenzję najlepiej sprzedających się produktów. Wykorzystaj zbiór opinii klientów, aby sformułować niezwykle przydatny i skuteczny artykuł o polecanym produkcie.

Blogowanie to świetny sposób na pozyskiwanie taniego ruchu dla sklepów internetowych. Dodawanie przydatnych treści na blogu w sklepie, przyciągają ukierunkowanych na zakup użytkowników i zwiększa szansę na konwersję. Wynieś sklep ponad konkurencję w wynikach wyszukiwania, stając się źródłem istotnych informacji.

Czym jest marketing treści – content marketing?

Marketing treści to proces tworzenia wartościowych, odpowiednich treści takich jak wpisy na blogu w sklepie internetowym, aby:

  • przyciągnąć nowych klientów
  • zdobyć ich uwagę
  • zaangażować
  • sprzedać

Kupujący i klienci otrzymują dziś więcej wiadomości marketingowych niż kiedykolwiek wcześniej. Stwarza to środowisko niedoboru uwagi, zmuszając marketerów do tworzenia angażujących treści, które przebijają się przez te gigantyczne ilości reklam.

Dobrze opracowana strategia content marketingowa sprawia, że Twoja firma staje się liderem informacji, kiedy informujesz i edukujesz kupujących. Dostarczanie pomocnych i zabawnych treści może stworzyć silną więź między Twoją marką a klientami, która z czasem będzie się rozwijać i umacniać.

Marketing treści a reklama tradycyjna

Tradycyjnie marketerzy musieli zwrócić uwagę ludzi za pomocą tradycyjnych metod reklamowych, w tym:

  • wyświetlanie reklamy w tradycyjnych mediach
  • budować stoiska na targach i wydarzeniach
  • wysyłać mailingi i listy firm zewnętrznych

Tradycyjnie firmy sprzedażowe wynajmowały cudze powierzchnie reklamowe aby wynająć uwagę klientów. Marketing treści przyciąga odbiorców do twojej witryny, produktów i usług za pośrednictwem twoich treści. Dzięki strategii content marketingowej stajesz się wydawcą, budując własne grono odbiorców i przyciągając własną uwagę.

Tworząc i rozpowszechniając treści, które są przydatne dla kupujących, marketerzy zwiększają świadomość swojej marki i preferencje, budując zaufanie konsumentów podczas przechodzenia przez lejek sprzedaży.

Ponadto marki uważają content marketing za mniej kosztowny niż niektóre strategie. Może jednak mieć wolniejszy start, gdy biblioteka treści rośnie i dociera do większej liczby odbiorców.

Marketing treści i podróż klienta

Dzisiaj doświadczenie klienta jest wszystkim. Proces podróży klienta jest podstawą obsługi klienta, jednak wiele firm nie tworzy spersonalizowanych treści dedykowanych na każdym etapie cyklu zakupowego. Content marketing to nie tylko targetowanie według kryteriów demograficznych lub ale również tworzenie treści odpowiednich na każdy etap podróży kupującego.

80 procent ludzi jest bardziej skłonnych do zakupu produktu lub usługi, gdy otrzymują spersonalizowane treści. Jednym ze sposobów, aby to osiągnąć, jest zrozumienie, na jakim etapie podróży zakupowej znajduje się klient, a następnie udostępnienie mu odpowiednich treści na przykład na blogu w sklepie internetowym.

Wpisy na bloga w sklepie internetowym:

  1. Cieszą się większym zaufaniem – długie teksty najczęściej są poradnikami lub wskazówkami któe pomagają innym w dokonywaniu wyborów. Tego typu wpisy po prostu kompleksowo omawiają dany temat
  2. Mają większe szanse na wyższe pozycje w wyszukiwarce – długie wpisy na blogu w sklepie internetowym są mocniej doceniane przez Google, jeśli tekst stworzony jest zgodnie z zasadami SEO, wtedy jego szanse na wyższe pozycje są większe
  3. Mają większą popularność – długie wpisy na blogu w sklepie internetowym są chętniej udostępniane w mediach społecznościowych. Jest to dodatkowy kanał rozprzestrzeniania informacji na temat twojego sklepu.
  4. Bywają ponadczasowe – kiedy twój wpis na bloga w sklepie internetowym zawiera recenzje najpopularniejszych produktu w historii danej kategorii to jest szansa na to, że taki wpis stanie wiecznie aktualny, może stale być rozbudowywane o produkty z danego roku. Dany wpis na bloga w sklepie internetowym będzie cały czas miał szansę wysokie pozycje.

Więcej możesz dowiedzieć się z mojego ebooka: